Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

ΦΑΓΕ: Απειλείται για πρώτη φορά η πρωτιά της στο γιαούρτι στην Ελλάδα

Εάν υπάρχει ένα προϊόν με το οποίο έχει συνδεθεί όσο με κανένα άλλο η ΦΑΓΕ, αυτό δεν είναι άλλο από το γιαούρτι. Το τυποποίησε στην Ελλάδα και το έκανε συνώνυμο του Greek yoghurt σε όλο τον κόσμο. Έως και τις αρχές της δεκαετίας του ‘90 η εταιρεία που δημιούργησαν οι αδελφοί Γιάννης και Κυριάκος Φιλίππου αποσπούσε μερίδια «Τσαουσέσκου» στη σχετικά μικρή αγορά που υπήρχε τότε. Η είσοδος της ΔΕΛΤΑ και αργότερα κι άλλων παικτών στην αγορά του γιαουρτιού «ροκάνιζαν» μερίδια, όμως ποτέ δεν αμφισβητήθηκε η πρωτιά της ΦΑΓΕ στην κατηγορία.

Τα private labels σε απόσταση αναπνοής

Στις αρχές της δεκαετίας του 2010 το μερίδιο της ΦΑΓΕ στο γιαούρτι υπολογιζόταν ελαφρά πάνω από το 34% σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων, ενώ το 2021 το μερίδιο είχε πέσει κατά δέκα ποσοστιαίες, στο επίπεδο του 24%. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, στο δεκάμηνο του 2022 το μερίδιό της περιορίστηκε ακόμη περισσότερο και διαμορφώθηκε στο 20,1%. Στη δεύτερη θέση τον τελευταίο χρόνο, κάνοντας πραγματικά σπριντ, έχουν ανέβει τα private labels. Με άνοδο κατά 4,1 ποσοστιαίες μονάδες -από 15,1% σε 19,2%- έχουν φτάσει στη ΦΑΓΕ σε απόσταση αναπνοής, κάτω από τη μία ποσοστιαία μονάδα (0,9%).

Το «καλάθι του νοικοκυριού»

Στα παραπάνω στοιχεία δεν έχει καταγραφεί η επίδραση του μέτρου του «καλαθιού του νοικοκυριού», το οποίο ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο, που στην κατηγορία του γιαουρτιού σχεδόν μονοπώλησαν τα προϊόντα private label. Εκτιμάται ότι στα συνολικά μερίδια του έτους η διαφορά της ΦΑΓΕ από τα private labels θα έχει περιοριστεί κι άλλο, ενώ δεν αποκλείεται φέτος να επιτευχθεί η ιστορική ανατροπή, τουλάχιστον σε επίπεδο όγκων. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε αξία, η διαφορά μεταξύ ΦΑΓΕ και private labels είναι πάνω από 10 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ διατηρεί και διαφορά ασφαλείας από τους υπόλοιπους ισχυρούς παίκτες.

Σύμφωνα με στοιχεία μετρήσεων στα σούπερ μάρκετ, στο δεκάμηνο του 2022, το μερίδιο της ΦΑΓΕ σε αξία διαμορφώνεται σε 21,4%, με δεύτερο παίκτη στην αγορά την ΚΡΙ ΚΡΙ (17,1%), τρίτο την ΔΕΛΤΑ (14,1%), ενώ τα private labels σε σχέση με το 2021 αναρριχήθηκαν στην τέταρτη θέση με μερίδιο 11,2%. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ πέρυσι η αγορά γιαουρτιού κινήθηκε πτωτικά σε όγκο (περίπου 7%) και ελάχιστα ανοδικά σε αξία (περίπου 1,5%) λόγω πληθωρισμού, τα private labels κινήθηκαν ανοδικά και στις δύο μετρήσεις και σε ό,τι αφορά την αξία με ρυθμούς (2,2%) πάνω από τον μέσο όρο.

Η πρωτιά της ΚΡΙ ΚΡΙ

Για τη ΦΑΓΕ δεν είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται τη «γειτονιά» του 20% σε επίπεδο μεριδίων στην Ελλάδα. Είχε βρεθεί ξανά σε αυτά τα επίπεδα στα μέσα της περασμένης δεκαετίας από επιλογή. Ήταν η περίοδος που αχνοφαινόταν το «κανόνι» της Μαρινόπουλος και η ΦΑΓΕ είχε επιλέξει να αποσυρθεί από τα ψυγεία της τότε μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, με τίμημα την απώλεια μεριδίων. Ήταν όμως και η περίοδος που η σερραϊκή Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου έμπαινε δυνατά στο παιχνίδι, ξεπερνώντας σε μερίδια τον έναν μετά τον άλλον τους παραδοσιακούς παίκτες.

Σε επίπεδο επώνυμων προϊόντων, το 2022 η ΚΡΙ ΚΡΙ βρίσκεται, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, στη δεύτερη θέση πίσω από τη ΦΑΓΕ, σε απόσταση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων. Στην πολύ δύσκολη για το επώνυμο γιαούρτι περσινή χρονιά ήταν από τους ελάχιστους παίκτες που κατάφεραν να κερδίσουν μερίδια. Στο δεκάμηνο του 2022 βελτίωσε τα μερίδιά της σε όγκο κατά 0,8%, φτάνοντας το 16,6%, και σε αξία κατά 0,9% σε 17,1%. Άτυπα η Κρι Κρι είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά, καθώς το δυνατό της χαρτί είναι η παραγωγή private label γιαουρτιών.

Συγκεκριμένα, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία παράγει το 90% των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα, παραγωγή η οποία, αν προστεθεί στα επώνυμα προϊόντα της, το συνολικό μερίδιό της ξεπερνάει το 35% σε όγκο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας, περίπου 1 στα τρία γιαούρτια που παράγονται στη χώρα μας είναι από το εργοστάσιό της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!