Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Καραμανλής: Επιλύουμε προβλήματα του παρελθόντος

«Επιλύουμε ένα κενό και μια σειρά από προβλήματα του παρελθόντος, ενισχύοντας τους κανόνες διερεύνηση των ατυχημάτων σύμφωνα με τις διεθνείς κι ευρωπαϊκές απαιτήσεις, χωρίς καμία επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής στην Ολομέλεια σχετικά με το νομοσχέδιο για το «Θεσμικό πλαίσιο διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών».

Ο υπουργός, κατά την έναρξη της συζήτησης, έδωσε απαντήσεις και διευκρινίσεις σε σχέση με ερωτήματα και θέματα που έθεσαν οι εισηγητές και ειδικοί αγορητές των κομμάτων της Αντιπολίτευσης, κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

«Μην μας μπερδεύετε με τον ΣΥΡΙΖΑ»

Υπογράμμισε πως «μια προστιθέμενη αξία του νομοσχεδίου» είναι ότι στον νέο εθνικό Οργανισμό που δημιουργείται περιλαμβάνεται και η διερεύνηση ατυχημάτων και συμβάντων μέσων σταθερής τροχιάς. Απέρριψε την κριτική ότι ο νέος φορέας δημιουργείται για να γίνουν κάποιες προεκλογικές προσλήψεις και τοποθετήσεις λέγοντας πώς «μην μας μπερδεύετε με τον ΣΥΡΙΖΑ» που το 2019 «πιέζατε προεκλογικά ο τότε διοικητής ΥΠΑ να γίνει διοικητής ΑΠΑ!»

Καραμανλής: Διασφαλίζεται ρητά η αυτοτέλεια του νέου Οργανισμού

Σχετικά με την αυτοτέλεια και λειτουργική αυτοτέλεια του νέου Οργανισμού είπε πως αυτή διασφαλίζεται ρητά, ενώ παράλληλα προβλέπεται και η ύπαρξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας. Επισήμανε, ότι και οι αντίστοιχες Επιτροπές Διερεύνησης του εξωτερικού ακολουθούν την ίδια λογική και λειτουργούν ως τμήματα του αντίστοιχου Υπουργείου Μεταφορών των χωρών τους. Μάλιστα, επισήμανε, την απόφαση της Υπόθεσης C 530 του 2016, του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου όπου έχει διευκρινίσει ότι η «ανεξαρτησία» της Επιτροπής θα πρέπει να νοείται ως η δυνατότητα του φορέα διερευνήσεως των ατυχημάτων, να αποφασίζει για την εσωτερική του δομή, στο να διαθέτει δικά του όργανα και να έχει εσωτερικό κανονισμό διαδικασίας, δηλαδή όσα που προβλέπονται στο νομοσχέδιο.

Υπογράμμισε πως και η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, που εκδόθηκε χθες το απόγευμα, επιβεβαιώνει πλήρως τη νομιμότητα των προβλέψεων του νομοσχεδίου και δεν θίγεται η ανεξαρτησία του νέου φορέα. Πράγμα, όπως είπε, που συμφωνεί και η ΡΑΣ.

Καραμανλής: Για τα πορίσματα για τα ατυχήματα, αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι οι διερευνητές

Ο υπουργός ζήτησε να γίνει ξεκάθαρο πως το προσωπικό, τρία άτομα, που σήμερα ασχολούνται στην Επιτροπή είναι διοικητικοί και δεν έχουν σχέση με την έκδοση των πορισμάτων για τα οποία είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι οι διερευνητές. Η αποστολή του νέου φορέα είναι να διερευνά και να καταθέτει το πόρισμά του για ένα ατύχημα και όχι να επιβάλει πρόστιμα και κυρώσεις. Το πόρισμα των αεροπορικών ατυχημάτων θα αποστέλλεται στην αρμόδια Εισαγγελία που ερευνά το ατύχημα κι αυτή είναι που θα κρίνει. Για, δε, τα σιδηροδρομικά ατυχήματα ή συμβάντα θα αποστέλλεται το πόρισμα για ενέργειες στην ΡΑΣ. Διότι άλλο πράγμα η ΡΑΣ κι άλλο η Διερεύνηση Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Η ΡΑΣ θα κρίνει αν θα επιβάλει πρόστιμα και ποιο θα είναι το ύψος τους. Ως εκ τούτου δεν θίγεται καμία απολύτως ανεξαρτησία της ΡΑΣ. Αντιθέτως, ενισχύουμε το ρόλο της. Οι όποιες μετατάξεις θα είναι δυνητικές. Ο νέος φορέας, διευκρίνισε πως θα είναι αρμόδια και θα ασχολείται και με τα Drones.

Τι ισχύει με τη χρηματοδότηση του νέου Οργανισμού

Για την χρηματοδότηση του νέου Οργανισμού τόνισε πως δεν επιβαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό. Σχετικά με τις αμοιβές των διερευνητών, σημείωσε πως αυτοί έχουν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο. Τα ποσά από το Eurocontrol που προβλέπουμε αποτελούν επίδομα. Χαρακτήρισε παραπειστικό το επιχείρημα ότι αφού οι διερευνητές θα λαμβάνουν αμοιβές από το Eurocontrol είναι σαν αν πληρώνονται από τις αεροπορικές εταιρείες που ελέγχουν, επισημαίνοντας πως και οι αερολιμενικοί της ΥΠΑ που μέχρι έκαναν τους ελέγχους, ελάμβαναν χρήματα από το Eurocontrol και τότε δεν είχε τεθεί θέμα σχετικά με ποιος ήταν ο «ελέγχων και ποιος ο ελεγχόμενος» που σήμερα επικαλούνται κάποιοι.

O υπουργός ζήτησε από τα κόμματα «να μην παρασύρονται από όσα λένε κάποιοι συνδικαλιστές για ίδιο όφελος». Σημείωσε το πολύ καλό κλίμα και τη συνεργασία που υπάρχει και όλα κύλησαν καλά στη λειτουργία των αεροδρομίων το καλοκαίρι.

Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε ότι θα καταθέσει δύο βελτιώσεις στο νομοσχέδιο σχετικά με το να συμπεριληφθούν δύο αιτήματα που ζήτησαν κατά την ακρόαση φορέων στην Επιτροπή η πρόεδρος της ΡΑΣ και ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Η συζήτηση συνεχίστηκε με τις τοποθετήσεις των εισηγητών και ειδικών αγορητών των κομμάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!