Γ.Δ.
1455.51 +0,49%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
-0,25%
7.92
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
+0,52%
9.62
OPTIMA
+0,75%
10.72
TITC
-0,50%
29.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,13%
1.482
ΑΒΕ
+0,42%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-1,40%
2.82
ΑΛΦΑ
+0,57%
1.6015
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,56%
12.67
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-1,61%
7.32
ΑΤΕΚ
-8,99%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-2,02%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,03%
5.86
ΒΙΟΚΑ
-1,15%
2.57
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.305
ΒΙΟΤ
+7,14%
0.3
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-4,72%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+0,90%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,72%
16.66
ΔΑΑ
-0,39%
8.278
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,09%
11.25
ΔΟΜΙΚ
-2,61%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.348
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,98%
30.96
ΕΚΤΕΡ
+2,63%
4.49
ΕΛΒΕ
+7,29%
5.3
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.44
ΕΛΛ
+1,78%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.44
ΕΛΣΤΡ
-0,42%
2.35
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.784
ΕΛΧΑ
+1,04%
1.952
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.32
ΕΤΕ
+2,65%
7.76
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,60%
2.022
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.14
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
+1,50%
0.439
ΙΛΥΔΑ
-2,89%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-0,37%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
+0,35%
1.152
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+2,62%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,53%
1.61
ΚΟΡΔΕ
-2,91%
0.534
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-0,69%
5.76
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
+3,26%
1.9
ΚΥΡΙΟ
-4,51%
1.375
ΛΑΒΙ
-0,59%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
+1,20%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.09
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-0,36%
2.74
ΜΑΘΙΟ
-5,05%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,26%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-1,67%
2.95
ΜΕΡΚΟ
+3,03%
47.6
ΜΙΓ
+0,25%
4
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,52%
27.3
ΜΟΝΤΑ
-4,32%
3.1
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,82%
29.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,37%
38.06
ΝΑΚΑΣ
+1,44%
2.82
ΝΑΥΠ
-1,39%
0.996
ΞΥΛΚ
-2,86%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-11,70%
0.302
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.2
ΟΛΠ
-1,61%
24.4
ΟΛΥΜΠ
-2,46%
2.78
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.9
ΟΤΕ
-0,84%
14.16
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-2,54%
1.15
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.802
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
+0,50%
4.02
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
-9,46%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,07%
4.64
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.695
ΣΑΡ
0,00%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,32%
0.373
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-1,28%
7.7
ΣΠΙ
-2,67%
0.73
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,77%
18.38
ΤΖΚΑ
0,00%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-7,88%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,85%
4.105
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Εγνατία Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης εντός Φεβρουαρίου

Έκλεισαν και οι τελευταίες εκκρεμότητες στη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, προτιμητέος επενδυτής για την οποία είναι η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) με τη γαλλική Egis Projects (25%). Η σύμβαση παραχώρησης, σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να κατευθυνθεί προς το Ελεγκτικό Συνέδριο μέσα στις επόμενες εβδομάδες και το αργότερο μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Για να φτάσουμε μέχρις εδώ χρειάστηκαν αρκετοί μήνες, όχι μόνο για το κλείσιμο της χρηματοδότησης (οι δεσμευτικοί όροι είχαν κατατεθεί από την κοινοπραξία στα τέλη του 2021), αλλά και για σειρά διαδικαστικών/τεχνικών θεμάτων (μελέτες, συμβάσεις κ.ά.).

Μετά το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπου εκτιμάται πως θα απαιτηθούν 3-4 μήνες, η σύμβαση παραχώρησης, η οποία προβλέπει συνολικό τίμημα στο 1,5 δισ. ευρώ, θα κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή. Λόγω των εκλογών η κατάσταση περιπλέκεται και θεωρείται σχεδόν σίγουρο πως η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού θα κυρωθεί από την επόμενη Βουλή, ενώ ο παραχωρησιούχος αναμένεται να εγκατασταθεί στα τέλη του τρίτου τριμήνου του έτους ή στις αρχές του τετάρτου τριμήνου.

Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει αύξηση των διοδίων που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί στην Εγνατία Οδό από τα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο, κάτι που είναι δύσκολο να περάσει προεκλογικά… Επί της Εγνατίας Οδού λειτουργούν 14 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, τέσσερις μετωπικοί σταθμοί επί των κάθετων αξόνων, ένας εκτός άξονα του αυτοκινητοδρόμου και 17 πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects αναλαμβάνει για 35 χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των τριών κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Επιπλέον, η σύμβαση προβλέπει πως τα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης η ελληνογαλλική κοινοπραξία θα προχωρήσει μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης του άξονα Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι.

Όπως έχει υποστηρίξει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με την προσθήκη αυτής της παραχώρησης το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου θα ξεπερνά πλέον τα 1.500 χιλιόμετρα, καθώς κατέχει επίσης το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Επιπλέον, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πριμοδοτεί τον κατασκευαστικό βραχίονα, την ΤΕΡΝΑ, με ένα τεχνικό αντικείμενο της τάξεως των 3 δισ. ευρώ για το σύνολο διάρκειας της σύμβασης, ενώ αυξάνει ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα του ομίλου να παράγει σημαντικά, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου. Με τη συμμετοχή της με ποσοστό 75% στο σχήμα παραχώρησης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ενοποιεί κατά τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (ΔΛΠ) το σύνολο των εσόδων της παραχώρησης, τα οποία με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο υπολογίζονται σε περίπου 11,3 δισ. ευρώ στη διάρκεια της σύμβασης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!