Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Τα 23 εμβληματικά έργα του νέου ΕΣΠΑ – Πίνακας

Είκοσι τρία έργα και δράσεις στρατηγικής σημασίας έχουν συμπεριληφθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Πρόκειται για γνωστά έργα, όπως είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το Εξοικονομώ κατ’ Οίκον για τα έτη 2023-2024, αλλά και λιγότερο γνωστά έργα, όπως είναι «Οι νταντάδες της γειτονιάς», η προμήθεια τριών πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair, η δημιουργία Ζώνης Καινοτομίας στη Δυτική Μακεδονία, η νέα χρηματοδότηση του EquiFund με 250 εκατ. ευρώ κ.ά. Μεγάλος δε αριθμός από αυτά τα εμβληματικά έργα θα συγχρηματοδοτηθούν και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ωστόσο, το νέο ΕΣΠΑ περιλαμβάνει και μια σειρά έργων που δεν πρόλαβαν να τελειώσουν μέσα στο προηγούμενο ΕΣΠΑ. Ένα εξ’ αυτών είναι το UltraFast BroadBand (UFBB), το οποίο, παρά τις προσπάθειες για υλοποίηση μέρους των δαπανών στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ, δεν το κατάφερε. Το ίδιο ισχύει για τη Γραμμή 4 της Αττικό Μετρό, που καθυστέρησε σχεδόν ενάμισι έτος στο Συμβούλιο της Επικρατείας και, ως συνέπεια, με εξαίρεση τις μελέτες και τις πρόδρομες εργασίες, το σύνολο του έργου μεταφέρεται στη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Στη νέα περίοδο μεταφέρεται και η ολοκλήρωση του νέου Λιμένα Κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, το εθνικό δίκτυο δημόσιας διοίκησης «Σύζευξις ΙΙ», τα περισσότερα σιδηροδρομικά έργα (Κιάτο-Ροδοδάφνη, σηματοδότηση Θεσσαλονίκη-Ειδομένη κ.ά.), όπως επίσης και τα έργα διαχείρισης λυμάτων Ανατολικής Αττικής.

Αντίθετα, μεταξύ των έργων στρατηγικής σημασίας της περασμένης περιόδου που θα κλείσουν ομαλά είναι:

  • το μετρό της Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή συν Προμήθεια Συρμών,
  • η ενεργειακή διασύνδεση των Κυκλάδων,
  • η ενεργειακή σύνδεση της Κρήτης-Πελοποννήσου (φάση Ι),
  • η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων Πελοποννήσου (ΣΔΙΤ),
  • η σύσταση του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund),
  • η Σύσταση Ταμείου Επιχειρηματικότητας ΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙ),
  • η σύσταση του Ταμείου Υποδομών κ.ά.
Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση του πίνακα
Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση του πίνακα

Σημειώνεται ότι δαπάνες στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μπορούν να γίνουν μέχρι 31/12/2023. Για τα έργα που θα κλείσουν ομαλά οι δαπάνες που έχουν γίνει και εκταμιευθεί ανέρχονται σε ποσοστό 70% έως 90%, ανάλογα με το έργο. Πάντως, ζήτημα απορρόφησης πόρων δεν τίθεται στο ΕΣΠΑ 2014-2020, δεδομένου ότι υπάρχουν εντάξεις έργων και δράσεων που ξεπερνούν τον προϋπολογισμό της δημόσιας χρηματοδότησης.

Το ζητούμενο είναι να μείνουν όσο το δυνατόν λιγότερα έργα και μικρότερου προϋπολογισμού που θα αναγκαστούν να χρηματοδοτηθούν με εθνικούς πόρους.

Από τα νέα εμβληματικά έργα ξεχωρίζουν 23, με προϋπολογισμό από 40 εκατ. ευρώ, που έχει προϋπολογιστεί η αναβάθμιση του συστήματος παρακολούθησης σκαφών στις ελληνικές θάλασσες (VTMIS), έως 1,6 δισ. ευρώ, που είναι ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του ΒΟΑΚ και αφορά το μεγαλύτερο τμήμα του οδικού άξονα Χανιά-Χερσόνησος. Σημειώνεται ότι συνιστά επιτυχία της κυβέρνησης που επέτρεψε η Κομισιόν τη χρηματοδότηση του έργου, καθώς στη νέα προγραμματική περίοδο δεν επιτρέπονται επενδύσεις σε έργα υποδομών αυτού του είδους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!