Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Δάσκαλοι και καθηγητές δηλώνουν έτοιμοι για τη ψηφιακή εποχή

Έχουν τις τεχνολογικές γνώσεις, διαθέτουν δεξιότητες και δυνατότητα σύγχρονης προσέγγισης και επικοινωνίας με τους μαθητές, αλλά το ελληνικό σχολείο δεν έχει ακόμη προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή. Οι δάσκαλοι και καθηγητές στη χώρα μας θεωρούν ότι έχουν τα επίπεδα δεξιοτήτων στην πληροφορική, σύμφωνα με ευρωπαϊκή έρευνα που διενήργησε η IPSOS για λογαριασμό του Ιδρύματος Vodafone, ωστόσο η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση -κυρίως Δημοτικό και Γυμνάσιο- δεν μπορεί να τους αξιοποιήσει προς όφελος των παιδιών.

Έτσι καταγράφεται το οξύμωρο σχήμα: η χώρα μας να κατακτά μία ιδιαίτερα υψηλή θέση στην Ευρώπη σε επίπεδο ετοιμότητας των εκπαιδευτικών στην πληροφορική και την ίδια στιγμή τα σχολεία της να παρουσιάζουν χαμηλή ικανότητα να προάγουν στην καθημερινή μάθηση τα soft skills δασκάλων και καθηγητών. Οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι δεξιότητες, όπως η υπευθυνότητα, η εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα, η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία θεωρούνται οι πιο σημαντικές σε μια ψηφιακή κοινωνία, αλλά μέσα στις τάξεις δεν μπορούν να τις καλλιεργήσουν στα παιδιά.

Αυτή η ανακολουθία στην εκπαίδευση της ψηφιακής εποχής δεν δίνει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να διευρύνουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους και να εκσυγχρονίσουν τις μεθόδους και τα αντικείμενα διδασκαλίας που χρησιμοποιούν και σίγουρα δεν λειτουργεί προς όφελος των παιδιών, καθιστώντας το ελληνικό σχολείο λιγότερο ελκυστικό και αποτελεσματικό από αυτό που οφείλει να είναι στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.

Stem Education Programme Afantai Rodos Vodafone/Thalia Galanopoulou
Stem Education Programme Afantai Rodos Vodafone/Thalia Galanopoulou

Πρόγραμμα για εισαγωγή και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο περιβάλλον STEAM

Μία σημαντική βοήθεια για να «κλείσει» αυτή η ψηφιακή ψαλίδα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση προσφέρει το Ίδρυμα Vodafone, με την έναρξη ενός νέου δωρεάν Εκπαιδευτικού Προγράμματος Σπουδών, διάρκειας 130 ωρών, σε συνεργασία με την ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), τον εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Επιστήμη Επικοινωνία (SciCo) και την Ελληνογερμανική Αγωγή στο πλαίσιο του προγράμματος Generation Next μέσω του οποίου οι επιμορφούμενοι θα λαμβάνουν πιστοποίηση καθώς και 5,2 ακαδημαϊκές μονάδες ECTS.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μελλοντικούς ή ενεργούς εκπαιδευτικούς και έχει ως στόχο να τους εισάγει στον κόσμο της STEAM εκπαίδευσης. Απαντά δε στην αναγκαιότητα επιμόρφωσης των καθηγητών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για τη διδασκαλία θεμάτων STEM και τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, ελκυστικού μαθησιακού περιβάλλοντος STEM/STEAM.

Οι εκπαιδευόμενοι θα αναπτύξουν τις ψηφιακές και τις «οριζόντιες» δεξιότητες, τις σχετικές με την εκπαίδευση STEM ικανότητες, καθώς και τις «πράσινες» δεξιότητές τους. Θα είναι, έτσι, σε θέση θα μεταδώσουν τη γνώση και να αναπτύξουν τις ανάλογες δεξιότητες και στους μαθητές και τις μαθήτριές τους και να προσφέρουν πιο ελκυστικές και ποιοτικά αναβαθμισμένες μαθησιακές εμπειρίες στη Δευτεροβάθμια τυπική και μη τυπική εκπαίδευση. Και έτσι, θα προετοιμάσουν τη μαθητική κοινότητα να ανταπεξέλθει στις υψηλές απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής και αγοράς εργασίας.

Οι εγγραφές στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σπουδών ξεκινάνε τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου και θα είναι ανοιχτές μέχρι και τις 12 Φεβρουαρίου.

Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες ίσως αλλάξει η εικόνα που καταγράφει η έρευνα της Vodafone για τη χώρα μας, σύμφωνα με την οποία περισσότεροι από 7 στους 10 εκπαιδευτικούς (76%) βαθμολογούν την ποιότητα της υποδομής πληροφορικής στα σχολεία τους ως μέτρια ή χαμηλή, ενώ οι ίδιοι (75%) δηλώνουν ότι έχουν προχωρημένο επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων (επίπεδο ηγέτη-/ειδικού).

Το 71% των δασκάλων και καθηγητών έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον μία επίσημη δράση κατάρτισης για τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στη διδασκαλία και οι μισοί (52%) έχουν συμμετάσχει σε αυτές περισσότερες από μία φορές. Όμως, αυτές αφορούσαν καθηγητές Λυκείου και λιγότερο Γυμνασίου, ενώ η συμμετοχή τους στις περισσότερες ήταν προαιρετική. Παράλληλα, σχεδόν το ήμισυ των εκπαιδευτικών (45%) δεν έχει λάβει μέρος σε καμία άτυπη δράση επαγγελματικής κατάρτισης για την ψηφιακή τεχνολογία τα τελευταία δύο χρόνια.

Διευρύνεται το χάσμα στις δεξιότητες

Ένα άλλο στοιχείο της έκθεσης είναι ότι όσο πιο σίγουροι νιώθουν οι εκπαιδευτικοί για τις δεξιότητές τους στην πληροφορική τόσο πιο πιθανό είναι να συμμετέχουν σε δράσεις κατάρτισης, γεγονός που θα μπορούσε να διευρύνει σημαντικά το χάσμα μεταξύ εκπαιδευτικών με διαφορετικά επίπεδα δεξιοτήτων. Με τους εκπαιδευτικούς να προτείνουν τη χορήγηση κινήτρων για την ανάσχεση του φαινομένου, πρωτοβουλίες όπως αυτή της Vodafone μπορεί να λειτουργήσει ως «ανάχωμα» στη διεύρυνση αυτού του ψηφιακού χάσματος. Επιπλέον, η έρευνα εντοπίζει ότι οι συνθήκες για δράσεις κατάρτισης φαίνεται να είναι αρκετά καλές στην Ελλάδα.

Κύρια πηγή γνώσης, ιδεών και έμπνευσης για τους εκπαιδευτικούς είναι το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (75%). Εξαιρετικά ενδιαφέρον εύρημα από την έρευνα είναι ότι όσο πιο σίγουροι είναι οι εκπαιδευτικοί για τις ψηφιακές τους δεξιότητες τόσο πιο πιθανό είναι να αντιμετωπίσουν το σχολείο ως τον κύριο υπεύθυνο για την προετοιμασία των νέων, ενόψει των τεχνικών απαιτήσεων ενός ψηφιακού μέλλοντος. Μάλιστα, οι ίδιοι αναγνωρίζουν την ευθύνη των σχολείων να διδάξουν σχεδόν όλες τις ικανότητες, ενώ οι συνάδελφοί τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν συμμερίζονται την ίδια άποψη.

Ως προς τα μέτρα που θα τους παρείχαν καλύτερη στήριξη στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στην τάξη, στην πλειονότητα τους υπογραμμίζουν ότι η αξιοπιστία του εξοπλισμού πληροφορικής και οι υψηλής ποιότητας δράσεις κατάρτισης στον τομέα της ψηφιακής εκπαίδευσης θα τους υποστήριζαν καλύτερα, ενώ προκύπτει ότι η βελτίωση της αξιοπιστίας του εξοπλισμού πληροφορικής είναι πιο επείγουσα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!