Γ.Δ.
1455.48 +0,03%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
+3,70%
7.85
CNLCAP
-3,64%
7.95
DIMAND
+0,10%
9.55
OPTIMA
-0,37%
10.64
TITC
+2,60%
29.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.492
ΑΒΕ
+2,34%
0.482
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
+2,86%
2.88
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.62
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,81%
12.36
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,49%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+7,08%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,29%
5.8
ΒΙΟΚΑ
-3,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.265
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
-5,26%
0.18
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,70%
16.78
ΔΑΑ
-0,36%
8.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,22%
11.34
ΔΟΜΙΚ
-0,64%
4.63
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,13%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+1,19%
1.695
ΕΕΕ
+0,47%
30.08
ΕΚΤΕΡ
-2,20%
4.45
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+2,88%
2.5
ΕΛΛ
+0,35%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,34%
2.585
ΕΛΠΕ
-1,67%
8.235
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.45
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.8
ΕΛΧΑ
+1,14%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-9,68%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+8,66%
1.38
ΕΤΕ
-0,39%
7.67
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,50%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.17
ΙΑΤΡ
+2,79%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-1,14%
0.435
ΙΛΥΔΑ
-2,91%
1.67
ΙΝΚΑΤ
+5,74%
5.34
ΙΝΛΙΦ
+1,20%
5.04
ΙΝΛΟΤ
+1,94%
1.156
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.31
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
-3,03%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+5,08%
3.72
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
344
ΚΕΚΡ
-1,58%
1.555
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+5,66%
1.68
ΚΟΡΔΕ
+1,45%
0.56
ΚΟΥΑΛ
-2,54%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,17%
5.93
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,74%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+3,25%
1.43
ΛΑΒΙ
-0,70%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,72%
6.92
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,65%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
-10,77%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,41%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,25%
4.07
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
+0,79%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,18%
27.2
ΜΟΝΤΑ
+5,21%
3.23
ΜΟΤΟ
+1,16%
3.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,81%
29.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.97
ΜΠΤΚ
-2,08%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
38.06
ΝΑΚΑΣ
-4,79%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,48%
1.03
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-1,18%
0.336
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
+0,81%
24.95
ΟΛΥΜΠ
-1,72%
2.85
ΟΠΑΠ
-3,47%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
+0,49%
14.41
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
+1,53%
2.65
ΠΕΙΡ
-1,91%
3.904
ΠΕΤΡΟ
-1,86%
8.46
ΠΛΑΘ
-2,20%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,95%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,04%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+1,26%
1.61
ΣΑΡ
+1,36%
11.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,53%
7.72
ΣΠΙ
+1,13%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,77%
18.37
ΤΖΚΑ
-3,33%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-3,50%
0.358
ΦΛΕΞΟ
-4,17%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
+0,86%
4.105
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Kering: Δύσκολοι καιροί για την εταιρεία των Gucci και Balenciaga

Οι επιδείξεις της Balenciaga μοιάζουν συνήθως με θεατρικές παραστάσεις, όμως η πασαρέλα που είχε στηθεί στις 5 Μαρτίου σε αίθουσα κάτω από την γυάλινη Πυραμίδα του Λούβρου, ήταν πολύ λιγότερο πομπώδης, απ’ ό,τι μας έχει συνηθίσει η αισθητική του Οίκου. Αιτία ίσως είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μητρική εταιρεία Kering, η οποία εκπροσωπεί εκτός από την Balenciaga, το brand Gucci και αρκετές ακόμη φίρμες πολυτελείας.

Η κρίση αυτή κρατεί από το Νοέμβριο, όταν η Balenciaga βρέθηκε στο στόχαστρο σκληρής κριτικής, εξαιτίας της επιλογής της να παρουσιάσει διαφήμιση παιδικής ένδυσης με λούτρινα αρκουδάκια που φορούσαν… σαδομαζοχιστικό εξοπλισμό. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις στον εμβληματικό οίκο Gucci κινήθηκαν σε μέτρια επίπεδα, την ώρα που «αντίπαλα» brands σαν τα Louis Vuitton, Prada και Hermès, ευδοκιμούν.

Με βάση τα περσινά έσοδα, η εταιρεία είδε βέβαια ανάπτυξη κατά 9%, κυρίως υποβοηθούμενη από τις καλές πωλήσεις του οίκου Yves Saint Laurent. Ωστόσο, το ίδιο διάστημα, η ανταγωνίστρια LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, είδε τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται κατά 17%. Και παρότι από το 2018, η τιμή της μετοχής της Kering σκαρφάλωσε κατά 60%, εκείνη της LVMH τριπλασιάστηκε, με αποτέλεσμα ο ιδρυτής της τελευταίας, Μπερνάρ Αρνό, να αναδειχθεί στον πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου! Ταυτόχρονα η Louis Vuitton ξεπέρασε τις 20 δισεκατομμύρια πωλήσεις φέτος (διπλάσιες από την Gucci), ενώ τον Φεβρουάριο ανέθεσε στο σούπερ σταρ τραγουδιστή Φάρελ Γουίλιαμς τον σχεδιασμό της νέας ανδρικής συλλογής.

Το αποτέλεσμα είναι οι άνθρωποι της Kering να μην είναι ευχαριστημένοι από τις επιδόσεις. «Δεν θα υποκριθώ πως τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάζουμε σήμερα είναι εφάμιλλα των προσδοκιών μας ή πως είμαι ικανοποιημένος» δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος, Φρανσουά-Ανρί Πινό.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα ο οίκος Gucci

Ο Gucci, που φέρνει τα δύο τρίτα των εσόδων της Kering, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Αν και ευημερούσε επί των ημερών του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλεσάντρο Μισέλ, δεν τα κατάφερε τόσο καλά να επανέλθει μετά την πανδημία και πέρυσι, τα έσοδά της αυξήθηκαν μόλις κατά 1%. Τελικά ο Μισέλ αποχώρησε από το δημιουργικό τιμόνι του οίκου το Νοέμβριο, δηλώνοντας πως η εταιρεία έχει «διαφορετική οπτική».

Τον Ιανουάριο, ο Πινό επέλεξε ως αντικαταστάτη του τον Σάμπατο ντε Σάρνο, έναν σχεδιαστή του Valentino, με την προοπτική να δημιουργήσει προϊόντα που αντέχουν στον χρόνο, αντλώντας παράλληλα από την κληρονομιά του οίκου. Σύμφωνα με τον Ζαν Βινιερόν, σύμβουλο στην εταιρεία Egon Zehnder, «ο οίκος Gucci κατευθύνεται προς πιο κομψά και επίσημα σύνολα και απομακρύνεται από τα κάζουαλ σχέδια». Ωστόσο, το 2023 θα είναι μία χρονιά μετάβασης. Όπως εκτιμά ο Φρανκ Μιούλερ, διευθυντής του προγράμματος μάνατζμεντ στα είδη πολυτελείας του Πανεπιστημίου Σαν Γκάλεν της Ελβετίας, καθώς μένει πίσω από τους ανταγωνιστές της, η Kering «ενδεχομένως να χάσει σε συνεργασίες κλίμακας και να μην μπορέσει τελικά να τους ξεπεράσει».

Ο νέος creative director του Οίκου Gucci, Sabato de Sarno © Unsplash / Instagram/Sabadods / PowerGame
Ο νέος creative director του Οίκου Gucci, Sabato de Sarno © Unsplash / Instagram/Sabadods / PowerGame

Σε κάθε περίπτωση, τον οίκο Gucci φαίνεται να έχει ενισχύσει το άνοιγμα της κινεζικής αγοράς, με τον Πινό να αναφέρει τον Φεβρουάριο ότι οι πωλήσεις για το κινεζικό Νέο Έτος ξεπέρασαν τις προσδοκίες. Το brand έχει εισαγάγει επίσης το Gucci Salon, που απευθύνεται ειδικά σε ευκατάστατους πελάτες, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 40.000 δολάρια.

Ο οίκος Balenciaga, πάλι, επανέρχεται ακόμη από το χτύπημα που δέχθηκε η εικόνα του το φθινόπωρο από την κακοζυγισμένη διαφήμιση με τα αρκουδάκια με σαδομαζοχιστικά αξεσουάρ (σε μία από τις διαφημίσεις, μία τσάντα φωτογραφίζεται σε μία αίθουσα όπου δικάζεται υπόθεση παιδικής πορνογραφίας!). Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Demna ζήτησε συγγνώμη, όπως επίσης και ο διευθύνων σύμβουλος Σεντρίκ Τσαρμπίτ και ο ίδιος ο Πινό. ‘Εκτοτε, ο οίκος αναθεώρησε τη διαδικασία εσωτερικών ελέγχων και διόρισε υπηρεσία που επιβλέπει το περιεχόμενο μάρκετινγκ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!