Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

DW: Η ΕΕ βάζει τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση έρχεται η εκτεταμένη απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι ενστάσεις της Γερμανίας για τα συνθετικά καύσιμα.

Οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ ενέκριναν τον νόμο που περιορίζει την αδειοδότηση επιβατικών αυτοκινήτων σε μοντέλα που δεν θα εκπέμπουν πλέον επιβλαβή για το κλίμα αέρια. Η ψηφοφορία, η οποία στην πραγματικότητα ήταν απλώς τυπική στα πλαίσια της νομοθετικής διαδικασίας, καθυστέρησε λόγω της ένστασης της Γερμανίας, κατά μερικές εβδομάδες.

Η γερμανική κυβέρνηση και συγκεκριμένα ο φιλελεύθερος υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ (FDP), ζήτησε να διευκρινιστεί ότι μετά το 2035 θα μπορούν επίσης να αδειοδοτούνται αυτοκίνητα που δεν τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό κινητήρα, αλλά με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα καίει αποκλειστικά τεχνητά καύσιμα, τα λεγόμενα συνθετικά.

Ο νόμος δεν θα αλλάξει

Αν και το νομικό παραθυράκι για τα μοντέλα εσωτερικής καύσης βρισκόταν στο αρχικό κείμενο του περασμένου Ιουνίου, δεν ήταν αρκετά σαφές για τη γερμανική πλευρά. Γι’ αυτό τον λόγο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπραγματεύτηκε μια επεξήγηση με τη γερμανική κυβέρνηση που επιτρέπει ρητά την έγκριση οχημάτων που κινούνται με συνθετικά καύσιμα. Τα συνθετικά καύσιμα θεωρούνται σε μεγάλο βαθμό κλιματικά ουδέτερα, εάν παράγονται με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Ωστόσο, είναι πιθανό να είναι πολύ ακριβά, στα 7 έως 8 ευρώ ανά λίτρο. Οι αξιωματούχοι της Ε.Ε. δήλωσαν πως στο νομοθετικό κείμενο για τις μηδενικές εκπομπές των οχημάτων, δεν άλλαξε ούτε γράμμα.

Η εξαίρεση πρόκειται τώρα να καταστεί νομικά δεσμευτική από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω μίας διάταξης συμπληρωματικής του νόμου. Εάν το Ευρωκοινοβούλιο απορρίψει αυτή τη λεγόμενη «κατ’ εξουσιοδότηση νομική πράξη», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συνεχίσει το σχέδιο Β, που θα απαιτούσε μια νέα νομοθετική διαδικασία, η οποία θα μπορούσε να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το 2026, σύμφωνα με αξιωματούχους της Ε.Ε.

Πολλοί υπουργοί Ενέργειας δεν αντιλαμβάνονται καθόλου τη γερμανική πρόταση εξαίρεσης για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Σουηδή πρόεδρος του Υπουργικού Συμβουλίου, Έντα Μπους, δηλώνει ικανοποιημένη. «Χαίρομαι που η Ε.Ε. έχει πλέον ξεκινήσει μια φιλόδοξη, μακρόπνοη πορεία για την κατάργηση των αυτοκινήτων με συμβατικά καύσιμα». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ελπίζει ότι οι ενέργειες του υπουργού Μεταφορών Βίσινγκ, ο οποίος σταμάτησε τη νομοθετική διαδικασία μόλις την τελευταία στιγμή, δεν θα δημιουργήσουν προηγούμενο. Σε τελική ανάλυση, πρέπει να μπορεί κανείς να βασίζεται στη συγκατάθεση που δίνεται, άπαξ και αυτή δοθεί. Η γερμανική κυβέρνηση ήταν διχασμένη σε αυτό το ζήτημα, όμως είχε ήδη δώσει τη συγκατάθεσή της τον Νοέμβριο, την οποία ο υπουργός Μεταφορών απέσυρε τον Φεβρουάριο.

 «Καταιγίδα σε ένα ποτήρι νερό η επιμονή της Γερμανίας»

Ο υπουργός Ενέργειας και Μεταφορών του Λουξεμβούργου, Κλοντ Τουρμ χαρακτήρισε επικριτικά την επιμονή της Γερμανίας στα συμβατικά καύσιμα ως μία «καταιγίδα σε ένα ποτήρι νερό». Τα συνθετικά καύσιμα είναι ακριβά και προφανώς γίνονται αποκλειστικά για πλούσιους οδηγούς σπορ αυτοκινήτων, φέρεται να δήλωσε. «Ήταν απερίγραπτο το ότι η Ευρώπη έπρεπε να ασχολείται με αυτά τα αιτήματα του FDP για εβδομάδες. Αυτή ήταν μια πολιτική για οδηγούς των Porsche και τους πλούσιους. Ήταν εντελώς παράλογο αυτό που συνέβη», δήλωσε ο Τουρμ. Το FDP έχει υποστεί εκλογικές αποτυχίες και έπρεπε να δείξει ότι είναι ακόμη παρών, συμπλήρωσε. Το γεγονός ότι ο πρόεδρος του FDP, ο ομοσπονδιακός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ, είναι παθιασμένος οδηγός Porsche, αποτελεί σίγουρα μια απλή σύμπτωση, όπως σχολίασαν ειρωνικά παρατηρητές της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες.

Ο υπουργός Μεταφορών Βίσινγκ είχε υποστηρίξει πως δεν πρέπει να γίνονται υποδείξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία για το πώς να επιτύχει τον στόχο των μηδενικών εκπομπών. Οι πολιτικοί πρέπει να είναι «τεχνικά ουδέτεροι». Η καλύτερη τεχνολογία, είτε πρόκειται για ηλεκτρικές μπαταρίες είτε για καθαρούς κινητήρες καύσης, θα επικρατούσε στην αγορά. Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ από το κόμμα των Πρασίνων δήλωσε ότι το δράμα αυτό βλάπτει την αξιοπιστία της Γερμανίας στην Ε.Ε.

Καμία εξαίρεση για τα βιοκαύσιμα

Η ιταλική κυβέρνηση είχε ζητήσει να εξαιρεθούν τα οχήματα που κινούνται με φυτικά βιοκαύσιμα. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε το αίτημα με το επιχείρημα ότι τα βιοκαύσιμα δεν είναι κλιματικά ουδέτερα, καθώς απελευθερώνεται διοξείδιο του άνθρακα κατά την παραγωγή τους. Τα τεχνητά καύσιμα (συνθετικά καύσιμα), από την άλλη πλευρά, θα δεσμεύουν διοξείδιο του άνθρακα κατά την παραγωγή τους, το οποίο θα απελευθερώνεται ξανά κατά την καύση στον κινητήρα. Η Επιτροπή παραδέχθηκε, ωστόσο, ότι αυτή τη στιγμή δεν διατίθενται ακόμη στην αγορά απολύτως κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα.

Η «ανανεώσιμη» πυρηνική ενέργεια θα αποτελέσει την επόμενη διαμάχη

Εκτός από το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι υπουργοί Ενέργειας συζήτησαν τον εφοδιασμό φυσικού αερίου για τον ερχόμενο χειμώνα. Επιπλέον, συζητείται η μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και η αλλαγή στην τιμολόγηση αυτής. Η επόμενη διαμάχη βρίσκεται ήδη προ των πυλών: η Γαλλία επιμένει να ανακηρύξει την πυρηνική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων ή υδρογόνου ως ανανεώσιμη, βιώσιμη και άξια υποστήριξης.

Η Αυστρία και το Λουξεμβούργο αντιτίθενται, διότι η πυρηνική ενέργεια προέρχεται επίσης από ορυκτές πηγές και η κατασκευή πυρηνικών σταθμών απελευθερώνει τεράστιες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. Το ερώτημα τώρα είναι, θα ακολουθήσει η Γαλλία το γερμανικό παράδειγμα και, ως μεγάλο κράτος μέλος της Ε.Ε., θα απαιτήσει επίσης ειδική μεταχείριση; «Αυτό είναι ένα δύσκολο σημείο για τη Γαλλία και τους εταίρους της και δεν έχουμε φτάσει ακόμη εκεί», δήλωσε η Γαλλίδα υπουργός Ενέργειας Αγκνές Πανιέ-Ρουνασέ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!