Γ.Δ.
1476.12 -0,54%
ACAG
-1,27%
6.2
CENER
+0,12%
8.26
CNLCAP
-1,23%
8.05
DIMAND
0,00%
9.5
OPTIMA
+1,59%
11.5
TITC
-0,95%
31.25
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+7,91%
1.582
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.895
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.75
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.612
ΑΝΔΡΟ
-2,03%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+1,06%
13.3
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.66
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+0,49%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
+1,97%
8.28
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,66%
5.99
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,74%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,59%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,54%
16.62
ΔΑΑ
-0,02%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,28%
11.54
ΔΟΜΙΚ
-0,76%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.68
ΕΕΕ
-0,63%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-1,95%
4.28
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,80%
2.43
ΕΛΛ
+0,71%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,60%
2.76
ΕΛΠΕ
+2,14%
8.61
ΕΛΣΤΡ
-1,29%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+1,87%
1.85
ΕΛΧΑ
-0,60%
1.998
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+8,57%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.08
ΕΣΥΜΒ
-1,48%
1.33
ΕΤΕ
-0,37%
8.07
ΕΥΑΠΣ
-1,82%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,85%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,14%
2.076
ΕΧΑΕ
-1,85%
5.32
ΙΑΤΡ
-1,47%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,12%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
+1,67%
1.825
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.43
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-1,21%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-0,65%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,90%
4.3
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-3,39%
3.565
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,61%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+1,15%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+4,30%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+5,24%
6.03
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,35%
10.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+4,71%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-6,06%
0.31
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,45%
1.02
ΜΕΒΑ
+2,11%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
-1,59%
4.015
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.5
ΜΟΝΤΑ
-7,89%
3.15
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.045
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,45%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-1,38%
38.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,63%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
+0,60%
25.25
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.8
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,76%
0.926
ΟΤΕ
-2,36%
14.09
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.195
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
+0,26%
3.87
ΠΕΤΡΟ
+2,17%
9.4
ΠΛΑΘ
0,00%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+3,87%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,87%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,78%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-2,59%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,52%
0.384
ΣΙΔΜΑ
+1,86%
1.915
ΣΠΕΙΣ
-0,97%
8.16
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,33%
18.53
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
-10,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,48%
0.274
ΦΡΛΚ
+0,48%
4.2
ΧΑΙΔΕ
-6,43%
0.655

Ψάχνουν νέο οργανωτικό μοντέλο για τον σιδηρόδρομο

Στον αέρα τίναξε το δυστύχημα των Τεμπών το οργανωτικό μοντέλο του ελληνικού σιδηροδρόμου που είχε ψηφιστεί πριν από λίγους μήνες από την κυβέρνηση, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το μοντέλο προέβλεπε πως η ΕΡΓΟΣΕ θα φύγει από τον όμιλο ΟΣΕ και θα αναλάβει να προχωρήσει τα νέα έργα, ενώ ο οργανισμός θα διατηρήσει τις εργασίες συντήρησης και ανάταξης του δικτύου.

Την Πέμπτη, κατά την παρουσίαση του πορίσματος εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία των Τεμπών, ο υπουργός Επικρατείας και Υποδομών & Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης υποστήριξε πως οι όποιες αλλαγές θα βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που είχε ψηφιστεί πριν από λίγους μήνες και θα επικεντρωθούν σε βελτιώσεις.

Πρόσθεσε, όμως, πως «θα περιμένουμε τα πορίσματα και θα δούμε». Η κυβέρνηση έχει ζητήσει δύο εκθέσεις για το οργανωτικό μοντέλο του ελληνικού σιδηροδρόμου. Την πρώτη θα την παραδώσει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) και τη δεύτερη οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι με τους οποίους προωθείται ευρύτερη συνεργασία σε οργανωτικά και θέματα εκπαίδευσης. Ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως οι επαφές με την Κομισιόν περιλαμβάνουν και την πιθανότητα επιλογής έμπειρων στελεχών από το εξωτερικό ώστε να αναβαθμιστεί «το επίπεδο της ηγεσίας στον ΟΣΕ».

Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων επισημαίνει πολύ γνωστά θέματα που αφορούν τη συνεργασία ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στην παράδοση και συντήρηση των έργων, τις πολυετείς καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση συμβάσεων, τα προβλήματα με τις προσφυγές αναδόχων στα δικαστήρια. Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως το πόρισμα καταγράφει «σοβαρές ανθρώπινες παραβιάσεις του συστήματος σε σχέση με τον κανονισμό κυκλοφορίας και επισημαίνει συστημικές πλημμέλειες διαχρονικά».

Το πόρισμα παραδόθηκε στο υπουργείο Υποδομών το βράδυ της Τρίτης και από χθες βρίσκεται στο γραφείο του Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας, προκειμένου να ενταχθεί στη δικογραφία για το δυστύχημα των Τεμπών. Κατά τον υπουργό «περιλαμβάνονται και μια σειρά από προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας των σιδηροδρόμων οι περισσότερες από τις οποίες έχουν υλοποιηθεί». Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου με υψηλούς δείκτες ασφαλείας που αποτυπώθηκε στην πληρότητα των αμαξοστοιχιών.

Ο κ. Γεραπετρίτης επανέλαβε πως οι συμβάσεις για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση (μαζί με το σύστημα ETCS) προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και θα ολοκληρωθούν στο τέλος Σεπτεμβρίου. Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα παραδοθεί και το πόρισμα του ERA για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη αλλά και η πρόταση των Γαλλικών Σιδηροδρόμων για τις αλλαγές στο μοντέλο εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης του προσωπικού του ΟΣΕ.

Όπως είπε ο υπουργός «έχουμε στενή συνεργασία με γαλλική κυβέρνηση και γαλλικό οργανισμό σιδηροδρόμων για παροχή τεχνογνωσίας στον ΟΣΕ σε διάφορα πεδία μεταξύ των οποίων και επαναξιολόγηση εκπαιδευτικής ύλης κ.λπ. για συγκεκριμένες ειδικότητες. Θα υπογραφεί και μνημόνιο συνεργασίας την επόμενη εβδομάδα». Ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως το πόρισμα επισημαίνει πως η εκπαίδευση παρέχεται σε σύντομο χρόνο που σημαίνει πως αντί για 3 – 4 ώρες γίνονται μαθήματα για  7- 8 ώρες την ημέρα. Τόνισε πως «δεν υπήρξε καμία έκπτωση στο σύνολο των ωρών» ενώ  «το πρόγραμμα έχει τεθεί υπόψη της ΡΑΣ (Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμου) που έχει και αρμοδιότητα ελέγχου». Κατά τον υπουργό η «μετεκπαίδευση είναι το πιο σημαντικό κομμάτι».

Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη, το πόρισμα επισημαίνει πως από το Δεκέμβριο του 2022 όλες οι χαράξεις έπρεπε να γίνονται υποχρεωτικά αυτόματα με βάση σχετική εγκύκλιο, ενώ επισημαίνει και ζητήματα σε σχέση με την ηλικία του σταθμάρχη το βράδυ του δυστυχήματος. Ωστόσο, ο ίδιος, υπενθύμισε πως την εποχή που έγινε μετάταξη του συγκεκριμένου υπαλλήλου στον ΟΣΕ δεν υπήρχε νομοθεσία που να την απαγόρευε. Συνεπώς νομικά δεν υπήρχε πρόβλημα. Ο ίδιος παραδέχθηκε, πάντως, πως στο πλαίσιο της τεχνικής βοήθειας από τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους θα εξεταστούν και ζητήματα με τα όρια ηλικίας των σταθμαρχών ή άλλων θέσεων ευθύνης.

O υπουργός είπε πως βρίσκεται σε τακτικότατη επικοινωνία με την Hellenic Train, αρχικά για την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων και για τις αποζημιώσεις θυμάτων και τραυματιών. Τώρα συζητούν περισσότερο τα θέματα αύξησης αριθμούς δρομολογίων και παρακολούθησης της πληρότητας που κατά τον κ. Γεραπετρίτη «πηγαίνει πολύ καλά». Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει και επικοινωνία με τον Ιταλό υπουργό Μεταφορών Μ. Σαλβίνι με στόχο να συζητηθεί το θέμα των επενδύσεων. Μέχρι τα μέσα Μαϊου θα υπάρξει και συνάντηση, με τον κ. Γεραπετρίτη να λέει πως είναι σημαντικό να ξεκαθαριστούν οι επενδύσεις που θα γίνουν από την Hellenic Train. Στο πόρισμα αναφέρεται πως η κατάργηση του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας το 2019 από την τελευταία πιθανώς θα αποτελούσε έναν επιπλέον βαθμό ασφαλείας.

Ένα κομμάτι των υποδομών για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων θα μπει στις αμαξοστοιχίες όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (τμήμα του ETCS) και το σταθερό σύστημα του δικτύου επικοινωνίας GSMR. Το τελευταίο έχει εγκατασταθεί σε αρκετές αμαξοστοιχίες αλλά δεν λειτουργεί καθώς εκκρεμεί πιστοποίηση από ΡΑΣ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!