Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Πρόσω ολοταχώς για νέο ρεκόρ βάζει φέτος η κρουαζιέρα

Ούριος άνεμος πνέει για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα όσα παρουσίασαν οι ηγέτες του κλάδου απ’ όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια του διήμερου συνεδρίου Posidonia Sea Tourism Forum, που ολοκληρώθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη.

Τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στη χώρα μας, η φετινή χρονιά έχει βάλει πλώρη για νέα ρεκόρ. Σύμφωνα με στοιχεία που γνωστοποίησε από το βήμα του συνεδρίου ο παγκόσμιος πρόεδρος της CLIA (Cruise Lines International Association) και εκτελεστικός πρόεδρος του τομέα κρουαζιέρας του MSC Group, Pierfrancesco Vago, φέτος οι επιβάτες κρουαζιέρας εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 33 εκατομμύρια παγκοσμίως, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του 2019, ενώ τα έσοδα από κρουαζιέρα στην Ελλάδα πλησίασαν το 1 δισ. ευρώ το 2022, με 15.000 νέες θέσεις απασχόλησης.

Χαρακτηριστική για τη δυναμική του κλάδου ήταν η αναφορά του προέδρου της ΟΛΠ ΑΕ, Yu Zenggang, με βάση τα στοιχεία προκρατήσεων, ότι το 2023 θα γίνουν 800 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΠ, εκ των οποίων το 80%, δηλαδή 630-650 πλοία, με homeporting, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 60% πέρυσι.

Homeporting στο Ηράκλειο για την TUI Cruises το 2024

Ο Wybcke Meier, διευθύνων σύμβουλος της TUI Cruises GmbH, τόνισε ότι υπάρχει ζήτηση για κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο και ιδιαίτερα για την Ελλάδα, που είναι πολύ δημοφιλής στους Γερμανούς τουρίστες, ενώ ήδη οι κρατήσεις για τα επόμενα χρόνια είναι αυξημένες.

Έτσι, η TUI Cruises ετοιμάζει επέκταση του στόλου της, ενώ την επόμενη χρονιά θα κάνει homeporting στο Ηράκλειο. «Ο αριθμός των Γερμανών που κάνουν διακοπές κρουαζιέρας είναι ακόμα πολύ μικρός και οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι τεράστιες, πράγμα που σημαίνει ότι η Ελλάδα ως αγαπημένος προορισμός για τους Γερμανούς θα κερδίσει ακόμα περισσότερο στο μέλλον», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η σημασία του homeporting

Ο κ. Vago εξήγησε ότι από τα 87 κρουαζιερόπλοια της CLIA που λειτουργούσαν πέρυσι στην Ελλάδα, τα 47 είχαν λιμάνι επιβίβασης (homeporting) στην ελληνική επικράτεια (54%).

«Έχοντας αναπτύξει σημαντικά τις δυνατότητες homeporting, προτεραιότητα τώρα είναι να συνεργαστούν τα λιμάνια, οι εταιρείες κρουαζιέρας και οι αρμόδιες Αρχές, ώστε να δημιουργήσουν κατάλληλες υποδομές και περιβάλλον λειτουργίας σε βάθος χρόνου», δήλωσε.

Ο πρόεδρος της CLIA επισήμανε ότι πολλά ελληνικά λιμάνια και προορισμοί βελτιώνονται διαρκώς, για να γίνουν πιο ελκυστικά για τον τουρισμό κρουαζιέρας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη Θεσσαλονίκη, που πλέον έχει μπει δυναμικά στην αγορά.

Αυτό επιβεβαίωσαν και τα στοιχεία της προκαταρκτικής μελέτης για τις επιπτώσεις της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη, που παρουσίασε ο καθηγητής του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Θάνος Πάλλης. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής ευρήματα, μεταξύ Νοεμβρίου 2022 και Απριλίου 2023 οι προβλεπόμενες σε ετήσια βάση θετικές επιπτώσεις αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 8,56 εκατ. ευρώ για το σενάριο βάσης και 10,82 εκατ. ευρώ για το θετικό σενάριο. Φέτος προβλέπεται να γίνουν 68 προσεγγίσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάτι που θα έχει αποτέλεσμα τη διατήρηση 111 θέσεων πλήρους απασχόλησης σε ετήσια βάση.

Οι κρουαζιέρες πολυτελείας αναζητούν «άγνωστους προορισμούς»

Και ενώ τα mainstream λιμάνια θα έχουν πάντα ζήτηση, η τάση για μοναδικές εμπειρίες σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς κερδίζει έδαφος, με τις εταιρείες κρουαζιέρας πολυτελείας να στρέφουν την προσοχή τους σε μικρότερους, εναλλακτικούς προορισμούς.

Ωστόσο, δεν λείπουν οι προκλήσεις, προκειμένου οι περισσότερο εξωτικές τοποθεσίες να συμπεριληφθούν στα δρομολόγια πολυτελούς κρουαζιέρας. Πηγές ανησυχίας αποτελούν τόσο το έλλειμμα κατάλληλων υποδομών σε μικρότερους προορισμούς, η διαθεσιμότητα ποιοτικών εγκαταστάσεων, όσο και οι πολιτικές ελλιμενισμού, όπως τόνισαν αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου, όπως οι εκπρόσωποι των εταιρειών Princess Cruises, Silversea Cruises και MSC.

Όσον αφορά το τι αναζητούν οι επισκέπτες πολυτελούς κρουαζιέρας από προορισμούς-«κρυμμένα πετράδια», οι μοναδικές ανθρώπινες και βιώσιμες εμπειρίες βρίσκονται στην κορυφή της λίστας προτιμήσεων. «Το να πηγαίνεις σε σπίτια ντόπιων ή να περνάς χρόνο με έναν τοπικό σεφ είναι μόνο μερικά παραδείγματα», είπε ο Κωνσταντίνος Βενετόπουλος, διευθυντής Επικοινωνίας & PR της Variety Cruises. Και πρόσθεσε: «Έχουμε λανσάρει ένα προϊόν που ονομάζεται “Ανεξερεύνητη Ελλάδα”, που αφορά επίσκεψη στην Ικαρία και την Αμοργό, και είναι πλέον το best seller μας».

Κρουαζιερόπλοια και στο Porto Carras

Στο πλαίσιο αυτό, και οι ιδιωτικές λιμενικές εγκαταστάσεις μπορούν να αναλάβουν ενεργό ρόλο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της λιμενικής εγκατάστασης PORTO CARRAS MARINA, η οποία έλαβε την πιστοποίηση ασφαλείας ISPS του Κανονισμού 2004/725/ΕΚ για να υποδέχεται και να φιλοξενεί πολυτελή κρουαζιερόπλοια.

Τα κρηπιδώματα της μαρίνας εξυπηρετούν θαλαμηγούς έως 60 μέτρα με βύθισμα 4-6 μέτρα και πλέον προστίθεται η οριοθέτηση αγκυροβολίου σε απόσταση 750 μέτρων από την είσοδο της μαρίνας, ώστε να εξυπηρετούνται τα διεθνή κρουαζιερόπλοια χωρίς περιορισμό μήκους ή/και βυθίσματος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!