Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

ΟΛΘ: Επέκταση κατά 500 στρ. μέσα στη θάλασσα με επιχωματώσεις

Mε… καθυστέρηση σχεδόν έξι ετών, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) κατάρτισε Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία μεταξύ των άλλων προβλέπει την επέκταση του λιμένα κατά περίπου 500 στρέμματα μέσα στη θάλασσα, κυρίως χάρη στην επέκταση και επιχωμάτωση του Προβλήτα Νο 6.

Επίσης, στη Μελέτη γίνεται αναφορά στη δημιουργία ξενοδοχείου, νέου επιβατικού σταθμού, συνεδριακών χώρων και χώρων φιλοξενίας επιχειρήσεων, ακόμη και τη δημιουργία Logistics Center έκτασης 60 στρεμμάτων.

Ακόμη, η νέα ΣΜΠΕ που έφερε ο ΟΛΘ, με τη συνεργασία του ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχής Σχεδιασμού Λιμένων της χώρας, προβλέπει τη δημιουργία ενός σιλό δημητριακών στον εμπορευματικό λιμένα και την ανακαίνιση των διατηρητέων στάβλων, προκειμένου να φιλοξενήσει δράσεις κατάρτισης/εκπαίδευσης και φιλοξενίας επιχειρήσεων (θερμοκοιτίδα), συνεδριακού τουρισμού κ.λπ. Τέλος, προβλέπεται μια σειρά τεχνικών έργων, όπως ενισχύσεις κρηπιδωμάτων, βυθοκορήσεις του πυθμένα της θάλασσας κ.λπ., έτσι ώστε να μπορούν πιάνουν στο λιμάνι μεγαλύτερα πλοία. Το μέγιστο βάθος στον λιμένα θα ανέλθει σε 20 μ., από 15 μ. που είναι σήμερα.

Η πιο μεγάλη επένδυση θα είναι αναμφίβολα η επέκταση και η ενίσχυση του Προβλήτα Νο 6. Ο προβλήτας αυτός θα προσδώσει στον εμπορευματικό λιμένα περίπου 450 νέα στρέμματα χερσαίας ζώνης, τα οποία θα αξιοποιηθούν κυρίως για την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα, αλλά και του Σταθμού Χύδην Φορτίου. Αν σε αυτά προστεθούν οι επεκτάσεις των άλλων προβλητών του εμπορευματικού λιμένα, τότε η συνολική επέκταση του λιμένα θα ανέλθει σε περίπου 520 στρέμματα.

Συγκεκριμένα, ο νέος λιμένας -έτσι όπως περιγράφεται στη νέα ΣΜΠΕ του ΟΛΘ- χωρίζεται σε δύο ζώνες: την πρώτη, που αφορά τις επιβατικές μεταφορές (Ζώνη Α) και τη δεύτερη, που αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές (Ζώνη Β).

Ο επιβατικός λιμένας

Η πρώτη ζώνη καλύπτει έκταση 385,5 στρεμμάτων, εκτείνεται στην ανατολική πλευρά του λιμένα και περιλαμβάνει τους Προβλήτες Νο 1, Νο 2 και Νο 3 (ανατολική πλευρά). Για τη συγκεκριμένη ζώνη η ΣΜΠΕ προτείνει χρήσεις γης σχετικές με λιμενικές δραστηριότητες ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας, καθώς και χρήσεις γης σχετικές με τον τουρισμό, την ψυχαγωγία και τον πολιτισμό. Τα πιο σημαντικά έργα για τη Ζώνη Α του λιμένα είναι τα εξής:

  1. Αποκατάσταση και αξιοποίηση του Κτιρίου Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού (νυν Επιβατικού Σταθμού), συνολικής επιφάνειας περίπου 12.250,00 τ.μ., με αλλαγή της υφιστάμενης χρήσης του για χρήση ξενοδοχείου με εμπορικά καταστήματα, χρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος και γραφεία.
  2. Αναστήλωση και αποκατάσταση των διατηρητέων κτισμάτων του συγκροτήματος Στάβλων, αναδεικνύοντας την ιστορικότητά τους, και επανάχρηση αυτών με στόχο τη φιλοξενία λειτουργιών πολιτιστικού χαρακτήρα, όπως πνευματικών, καλλιτεχνικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων, κέντρων έρευνας και καινοτομίας, πρότυπων γραφειακών χώρων και θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων. Η ανάπτυξη των νέων χρήσεων των Στάβλων θα συνδέεται με τη διάδοση, την εκπαίδευση, την έρευνα ή/και την αναψυχή όσον αφορά πολιτιστικά στοιχεία.
  3. Κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων νέου Επιβατικού Σταθμού κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας και λοιπών χρήσεων.

Επιπλέον, στη Ζώνη Α του λιμένα προβλέπονται έργα υποδομής στη χερσαία και θαλάσσια ζώνη, στο πλαίσιο της βέλτιστης εξυπηρέτησης διαφορετικών τύπων πλοίων, καθώς και για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης. Σε αυτά υπάγεται και η βυθοκόρηση, η κατασκευή νέων τμημάτων κρηπιδότοιχου και διαμόρφωση ραμπών για την εξυπηρέτηση πλοίων ακτοπλοΐας επιβατών και οχημάτων (Ro-Pax) και οχηματαγωγών πλοίων (Ro-Ro) εκατέρωθεν των Προβλητών της Ζώνης Α.

Η δεύτερη ζώνη (Ζώνη Β) έχει έκταση 1.164,5 στρέμματα και θα διευρυνθεί στα 1.687,0 στρέμματα με το πέρας των εργασιών. Ο εμπορευματικός λιμένας καλύπτει τους προβλήτες Νο 3 (δυτικό κρηπίδωμα), Νο 4, Νο 5 και Νο 6. Στη συγκεκριμένη ζώνη προτείνονται χρήσεις σχετικές με τη μεταφορά, διακίνηση, διαχείριση και αποθήκευση συμβατικών, χύδην φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, τα πιο σημαντικά έργα που προβλέπονται στη Ζώνη Β είναι:

  1. H επέκταση του κρηπιδώματος του Προβλήτα 6 κατά περίπου 800-1.000 μέτρα προς τη νότια πλευρά, με επίχωση σε όλο το πλάτος του. Επίσης, περιλαμβάνεται η βυθοκόρηση/εκβάθυνση του διαύλου προσέγγισης και της περιοχής ελιγμού των πλοίων, η δημιουργία Η/Μ υποδομών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις-εξοπλισμός για την εξυπηρέτηση της διαδικασίας και η διεύρυνση υποδομών σιδηροδρομικού σταθμού.
  2. Κατασκευή νέου Logistics Center (αποθήκες Logistics) στη βάση του 6ου Προβλήτα μέγιστης επιφάνειας 60.000 m2 και χώρων στάθμευσης που θα εξυπηρετούν το εν λόγω κτίριο.
  3. Κατασκευή νέων ΣΙΛΟ για την αποθήκευση δημητριακών στην περιοχή του 4ου Προβλήτα.
  4. Κατασκευή νέων δεξαμενών για την αποθήκευση υγρού φορτίου στην περιοχή του 3ου, του 4ου Προβλήτα και στην περιοχή της βάσης του 6ου Προβλήτα.
  5. Κατασκευή νέων δεξαμενών πετρελαιοειδών στην περιοχή της βάσης του 6ου Προβλήτα.
  6. Κτιριακές Εγκαταστάσεις στον Σταθμό Ε/Κ, που θα αφορούν τη διοικητική και λειτουργική χρήση του ΣΕΜΠΟ.
  7. Κτιριακές Εγκαταστάσεις στον Τερματικό Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, που θα αφορούν τη διοικητική και λειτουργική χρήση του Σταθμού Συμβατικού Φορτίου.

Τέλος, κι εδώ προβλέπεται η αναβάθμιση, επέκταση κ.λπ. Η/Μ εγκαταστάσεων, η απόκτηση εξοπλισμού που θα διαχειρίζονται τα φορτία, όπως π.χ. γερανογέφυρες, περονοφόρα, γερανοί κ.λπ. Το σύνολο των επενδύσεων στις δύο ζώνες εκτιμάται σε 200-300 εκατ. ευρώ.

Η νέα ΣΜΠΕ για τον ΟΛΘ έρχεται καθυστερημένα και μετά τη σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) τον Μάρτιο του 2022. Όπως ο ΟΛΠ αναγκάστηκε να φέρει ΣΜΠΕ, έτσι και ο ΟΛΘ, σχεδόν έξι χρόνια μετά την πώλησή του και αφού ξεκίνησε κάποια έργα στη χερσαία ζώνη (κυρίως στον Προβλήτα Νο 6), φέρνει τη δική του ΣΜΠΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!