Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Διακίνηση κοντέινερ: Το λιμάνι του Πειραιά ξεπέρασε τη Βαλένθια

Με θετικό πρόσημο και μάλιστα σε μεγαλύτερα επίπεδα από αυτά του λιμανιού της Βαλένθια, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης, διαμορφώθηκε η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το πρώτο τετράμηνο του 2023.

Η συνολική διακίνηση των containers από τις προβλήτες Ι ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2023 άγγιξε τα 1,610 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Απρίλιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 369,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 296,6 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2022 -αύξηση κατά 24,5%. Μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κατά 1,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022. Συνολικά διακινήθηκαν 1,420 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το πρώτο τετράμηνο φέτος, έναντι 1,394 εκατ. το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022. Επίσης, τουλάχιστον άλλα 190.000 εμπορευματοκιβώτια διακινήθηκαν το ίδιο διάστημα από την προβλήτα Ι.

Σημειώνεται ότι το λιμάνι του Πειραιά αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στην 5η θέση των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών μία θέση κάτω από τη Βαλένθια.

Οι επιδόσεις της Cosco σε 35 λιμάνια

Αναλυτές της αγοράς των liners, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, εμφανίζονται επιφυλακτικοί, υποστηρίζοντας ότι το διεθνές εμπόριο δεν έχει ακόμη βρει τη σταθερότητα που απαιτεί η αγορά, αφού η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από μία περίπλοκη κατάσταση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και τον αυξανόμενο παγκόσμιο πληθωρισμό.

Η συνολική διακίνηση των containers τον Απρίλιο του 2023 στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, εξαιρουμένων των θυγατρικών, αυξήθηκε σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022, με την τάση να γίνεται θετική, παρουσιάζοντας ανάκαμψη. Η συνολική διακίνηση (εξαιρουμένης της QPI) τον Απρίλιο του 2023 αυξήθηκε κατά 3,2% σε ετήσια βάση.

Μεταξύ αυτών, ο τερματικός σταθμός Shanghai Pudong και ο τερματικός σταθμός Shanghai Mingdong παρουσίασαν ισχυρή ανάκαμψη αυτόν τον μήνα λόγω του χαμηλού αποτελέσματος που προκλήθηκε πέρυσι από τα σοβαρά κρούσματα Covid.

Ειδικότερα, τον Απρίλιο του 2023 στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports διακινήθηκαν 8,528 εκατ. TEUs έναντι 8,267 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2022.

Σε επίπεδο έτους (Απρίλιος 2023 – Απρίλιος 2022) η CSPL κατέγραψε μείωση κατά 2,2% TEUs στη συνολική διακίνηση σε ετήσια βάση των containers στα λιμάνια εξαιρουμένων των θυγατρικών. Συνολικά διακινήθηκαν 31,9 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2023 έναντι 32,6 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2022.

Πτώση της κίνησης στο λιμάνι της Βαλένθια

Την ίδια ώρα, σε αρνητικό κλίμα είναι η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο πρώτο τετράμηνο του έτους στο λιμάνι της Βαλένθιας, που βρίσκεται μία θέση πιο πάνω από τον Πειραιά στη λίστα των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών, με βάση τα στοιχεία για το 2022 (τέταρτη η Βαλένθια, πέμπτος ο Πειραιάς).

Σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής του ισπανικού λιμανιού, σε επίπεδο έτους μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 διακινήθηκαν συνολικά 1.516.635 TEUs, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,94% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2022.

Τον Απρίλιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από το ισπανικό λιμάνι 401.253 containers, σημειώνοντας πτώση κατά 17,10% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!