Γ.Δ.
1472 -0,10%
ACAG
-0,95%
6.26
CENER
+0,36%
8.38
CNLCAP
+1,88%
8.15
DIMAND
0,00%
9.67
OPTIMA
+0,73%
11.1
TITC
+4,15%
31.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.46
ΑΒΕ
-0,21%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.2
ΑΚΡΙΤ
-3,68%
0.915
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-1,17%
1.6015
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,70%
12.7
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
-0,55%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-1,75%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
6.06
ΒΙΟΚΑ
-1,57%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+7,38%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-1,71%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,82%
1.68
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.66
ΔΑΑ
-0,14%
8.288
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,85%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-1,88%
4.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.359
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.65
ΕΕΕ
+0,32%
31.52
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.465
ΕΛΒΕ
+2,97%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,21%
2.5
ΕΛΛ
-1,05%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,19%
2.605
ΕΛΠΕ
+0,60%
8.38
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.34
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.784
ΕΛΧΑ
-0,50%
2.01
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
-7,14%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.32
ΕΤΕ
-0,74%
8.08
ΕΥΑΠΣ
+2,52%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-1,21%
5.71
ΕΥΡΩΒ
+1,38%
2.062
ΕΧΑΕ
+1,74%
5.25
ΙΑΤΡ
+0,29%
1.705
ΙΚΤΙΝ
-2,38%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,14%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,67%
5.3
ΙΝΛΙΦ
+1,00%
5.04
ΙΝΛΟΤ
-0,87%
1.14
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.21
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+1,99%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-0,14%
3.66
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
-1,89%
0.52
ΚΟΥΑΛ
-0,80%
1.246
ΚΟΥΕΣ
+1,60%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,94%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,14%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,58%
0.855
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.93
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
+1,91%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-0,77%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-1,02%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+0,76%
3.995
ΜΙΝ
-4,76%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,51%
27.1
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
0,00%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-7,33%
27.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,15%
39
ΝΑΚΑΣ
+0,72%
2.8
ΝΑΥΠ
0,00%
0.99
ΞΥΛΚ
+1,87%
0.273
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,47%
0.358
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.2
ΟΛΠ
-0,61%
24.6
ΟΛΥΜΠ
-1,38%
2.86
ΟΠΑΠ
+0,13%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.92
ΟΤΕ
+0,77%
14.41
ΟΤΟΕΛ
+0,31%
12.78
ΠΑΙΡ
+2,13%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,24%
3.742
ΠΕΤΡΟ
-1,57%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,12%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,10%
4.795
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.685
ΣΑΡ
+0,52%
11.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,54%
0.37
ΣΙΔΜΑ
-1,57%
1.875
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
0,00%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.55
ΤΖΚΑ
-3,41%
1.56
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,70%
1.702
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
-1,20%
4.13
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Επ. Ανταγωνισμού: Θετική εισήγηση στο deal Attica Group – ΑΝΕΚ

Στις 12 Ιουλίου συνεδριάζει η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού προκειμένου να εξετάσει τη συγχώνευση απορροφήσεως της ΑΝΕΚ από την Attica Group. Θετική είναι η εισήγηση της Επιτροπής που θέτει τρεις προϋποθέσεις.

Σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής, «δεν εκτιμάται ότι η συγκέντρωση δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών στην ελληνική επικράτεια και στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Επιπλέον, δεν εντοπίζονται κάθετες σχέσεις».

Η ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει την Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023, για να εξετάσει – κατόπιν σχετικής Εισήγησης – τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, κατ’ άρθρο 8 του ν. 3959/2011, η οποία αφορά στη συγχώνευση διά απορροφήσεως της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και διακριτικό τίτλο «ΑΝΕΚ» από την εταιρεία με την επωνυμία «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» και τον διακριτικό τίτλο «ATTICA GROUP».

Η ATTICA GROUP είναι αμιγώς εταιρεία συμμετοχών και δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικών της εταιρειών, κατά κύριο λόγο στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς προσώπων και οχημάτων στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού, στις διεθνείς θαλάσσιες γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας και μεταξύ Μαρόκου και Ηπειρωτικής Ευρώπης.

Η ΑΝΕΚ δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς προσώπων και οχημάτων στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού και στις διεθνείς θαλάσσιες γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας.

Σύμφωνα με την Εισήγηση, η πραγματοποίηση της υπό κρίση συγκέντρωσης δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με τη δημιουργία ή ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης, στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών σε ορισμένα ζεύγη λιμένων (Προέλευση-Προορισμός) στην Κρήτη και στην Αδριατική καθώς εκτιμάται ότι προκύπτουν ενδεχόμενες επιπτώσεις μη συντονισμένης και συντονισμένης συμπεριφοράς στις γραμμές στις οποίες δραστηριοποιούνται οι ως άνω εταιρείες.

Περαιτέρω, σύμφωνα με την Εισήγηση, δεν εκτιμάται ότι η συγκέντρωση δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών στην ελληνική επικράτεια και στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Επιπλέον, δεν εντοπίζονται κάθετες σχέσεις.

Σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των οριζοντίων συγκεντρώσεων σύμφωνα με τον Κανονισμό του Συμβουλίου για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων, η Επιτροπή μπορεί να κρίνει ότι μια συγκέντρωση, που κατά τα άλλα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού, μπορεί να συμβιβάζεται με την κοινή αγορά, αν μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι προβληματική.

Βασική προϋπόθεση είναι να μην μπορεί να θεωρηθεί ως συνέπεια της συγκέντρωσης η στρέβλωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού που έπεται της τελευταίας. Αυτό προκύπτει εφόσον η διάρθρωση του ανταγωνισμού στην αγορά θα παρουσίαζε τουλάχιστον τα ίδια προβλήματα και αν δεν υπήρχε η συγκέντρωση. Για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις:

  • Η φερόμενη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση.
  • Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση.
  • Αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.

 ύμφωνα με την Εισήγηση, πληρούνται οι ως άνω τρεις προϋποθέσεις της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης με αποτέλεσμα η επιδείνωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού, που αναμένεται να επέλθει στις προβληματικές αγορές θα επερχόταν τουλάχιστον εξίσου, ακόμη και άνευ της εν λόγω συγκέντρωσης. Ως εκ τούτου, η αναμενόμενη επιδείνωση του αποτελεσματικού ανταγωνισμού δεν τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με τη συγκέντρωση.

Ως εκ τούτου προτείνεται η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης, η οποία αφορά στη συγχώνευση διά απορροφήσεως της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και διακριτικό τίτλο «ΑΝΕΚ» από την εταιρεία με την επωνυμία «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» και τον διακριτικό τίτλο «ATTICA GROUP».

Υπενθυμίζεται τέλος ότι η Εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!