Γ.Δ.
1493.65 +1,49%
ACAG
-0,65%
6.12
CENER
+3,57%
8.7
CNLCAP
+3,09%
8.35
DIMAND
+0,43%
9.45
OPTIMA
+1,22%
11.64
TITC
+3,16%
31
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+5,08%
1.656
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.2
ΑΚΡΙΤ
-2,27%
0.86
ΑΛΜΥ
+2,55%
2.82
ΑΛΦΑ
+1,77%
1.6405
ΑΝΔΡΟ
+1,48%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,37%
13.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+0,56%
7.2
ΑΤΕΚ
+0,48%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.3
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,02%
6.07
ΒΙΟΚΑ
+4,23%
2.71
ΒΙΟΣΚ
-1,77%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-0,83%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,94%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,46%
16.64
ΔΑΑ
+0,26%
8.332
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+2,46%
11.68
ΔΟΜΙΚ
-1,06%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,90%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+1,20%
1.68
ΕΕΕ
+1,32%
32.2
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,40%
2.48
ΕΛΛ
-0,70%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,74%
2.68
ΕΛΠΕ
+1,61%
8.81
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.872
ΕΛΧΑ
+2,48%
2.025
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,66%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,46%
1.39
ΕΤΕ
+4,17%
8.5
ΕΥΑΠΣ
+1,55%
3.27
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
5.99
ΕΥΡΩΒ
+1,63%
2.057
ΕΧΑΕ
+1,52%
5.35
ΙΑΤΡ
+1,17%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+1,23%
0.413
ΙΛΥΔΑ
+0,82%
1.85
ΙΝΚΑΤ
+0,38%
5.35
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,18%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-0,98%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,93%
4.32
ΙΝΤΕΤ
+1,58%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,65%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,62%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+3,08%
0.536
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.308
ΚΟΥΕΣ
-0,84%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,99%
1.38
ΛΑΒΙ
+6,82%
0.956
ΛΑΜΔΑ
+1,29%
7.08
ΛΑΜΨΑ
+1,78%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+9,15%
0.358
ΛΕΒΠ
-1,02%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,68%
1.45
ΛΟΥΛΗ
+3,35%
2.78
ΜΑΘΙΟ
+0,50%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,84%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.98
ΜΕΡΚΟ
+0,84%
48
ΜΙΓ
-1,11%
4.01
ΜΙΝ
-5,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,02%
27.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,33%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.965
ΜΠΤΚ
+2,13%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,65%
0.936
ΞΥΛΚ
+8,33%
0.299
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+23,60%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,93%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
25.4
ΟΛΥΜΠ
-1,42%
2.77
ΟΠΑΠ
+0,26%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,66%
0.921
ΟΤΕ
+0,64%
14.1
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.78
ΠΑΙΡ
-1,70%
1.155
ΠΑΠ
-0,39%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,10%
3.884
ΠΕΤΡΟ
+1,30%
9.32
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
-0,62%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+4,06%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
+0,35%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,57%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.384
ΣΙΔΜΑ
-0,26%
1.895
ΣΠΕΙΣ
-1,25%
7.9
ΣΠΙ
+0,57%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,11%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-2,99%
0.26
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.15
ΧΑΙΔΕ
+1,46%
0.695

Barbie και Oppenheimer θέλουν να σώσουν τον κινηματογράφο

Στιγμές βγαλμένες από τις μεγάλες επιτυχίες, που πριν από την πανδημία γέμιζαν τις αίθουσες και έφερναν δισεκατομμύρια δολάρια στα στούντιο, ζει ο κινηματογράφος. Υπεύθυνη γι’ αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό η “Barbie”. Το φαινόμενο που έγινε ταινία και προσπαθεί να βγάλει από το τέλμα ολόκληρο τον κινηματογραφικό κλάδο. Μια ταινία της οποίας οι ενέργειες marketing κόστισαν περισσότερο από την ίδια την ταινία, κατάφερε να ξεπεράσει το 1 δισ. δολάρια σε πωλήσεις εισιτηρίων παγκοσμίως, μόλις 17 ημέρες από την πρώτη προβολή της.

Την ίδια ημέρα που η Barbie έσπασε το φράγμα του δισεκατομμυρίου, το άλλο φιλμ στο οποίο έχει ποντάρει πολλά το Χόλιγουντ, το “Oppenheimer”, ξεπέρασε σε διάστημα τριών εβδομάδων τα 500 εκατ. δολάρια.

Πριν από περίπου έναν χρόνο εταιρείες του κλάδου βρίσκονταν στα πρόθυρα της πτώχευσης, ειδικοί προειδοποιούσαν ότι έπρεπε να μειωθεί ο αριθμός των κινηματογραφικών αιθουσών στις ΗΠΑ και γενικότερα ο κλάδος βίωνε μια επικίνδυνη εσωστρέφεια. Το blockbuster “Top Gun: Maverick” είχε σπάσει ταμεία, όμως η συνέχεια ήταν απογοητευτική και ο κόσμος δείχνει να έχει βαρεθεί τους υπερήρωες. Οι ειδικοί εκτιμούσαν ότι οι παραγωγές ταινιών θα επέστρεφαν στα προ πανδημίας επίπεδα προς το τέλος του 2023 και ο κόσμος θα αργούσε περισσότερο να επιστρέψει.

Σε μια εποχή που οι κινηματογραφικές αίθουσες αναζητούσαν σανίδα σωτηρίας μετά το σοκ της πανδημίας και τα κινηματογραφικά στούντιο προσπαθούσαν άλλα να επιβιώσουν και άλλα να βρουν την ισορροπία μεταξύ των ταινιών που βγαίνουν στις ψηφιακές πλατφόρμες και εκείνων που πηγαίνουν στις αίθουσες, ήρθαν οι δύο αυτές τεράστιες επιτυχίες να αλλάξουν το κλίμα.

Το “Oppenheimer” είναι η ταινία “R-rated” (κάτω των 17 μόνο με συνοδεία γονέα) με τις υψηλότερες πωλήσεις εισιτηρίων παγκοσμίως για φέτος. Η “Barbie” από την πλευρά της σπάει τα ταμεία και κάνει τους ιθύνοντες της Warner Bros. Discovery να δηλώνουν ότι έχουν μείνει άφωνοι με τα νούμερα και φυσικά να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση, αφού η πανάκριβη εκστρατεία μάρκετινγκ δείχνει να έχει αποτέλεσμα. Η επιτυχία θα συνεχιστεί και τα έσοδα θα αυξηθούν, όμως για τη Warner έχουν ξεπεράσει ακόμη και την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη.

Μέχρι και η μετοχή της εταιρείας στη Wall Street δέχθηκε ώθηση, έχοντας σημειώσει άνοδο άνω του 13% στις τελευταίες τρεις συνεδριάσεις. Η Γκρέτα Γκέργουιγκ, που σκηνοθέτησε τη Μάργκοτ Ρόμπι και τον Ράιαν Γκόσλινγκ, έγινε η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτις που ξεπερνά το ορόσημο του 1 δισ. δολαρίων.

Τους τελευταίους μήνες η “Barbie” και το “Oppenheimer” κατέκλυσαν το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όλοι μιλούν πλέον για το φαινόμενο “Barbenheimer”, καθώς ήταν πολλές οι κοινές προωθητικές ενέργειες, όπως τα τρέιλερ που έπαιζαν εναλλάξ σκηνές και από τα δύο φιλμ.

Σε μια πρώτη ανάγνωση, ο στόχος των κινηματογραφικών εταιρειών επετεύχθη. Ο κόσμος επέστρεψε στις αίθουσες ύστερα από απουσία περίπου τριών ετών. Σύμφωνα με στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, το 2019 καταγράφηκαν 9 ταινίες που ξεπέρασαν σε εισπράξεις το 1 δισ. δολάρια, αλλά το 2020 καμία ταινία δεν κατάφερε να νικήσει την πανδημία, ενώ το 2021 μόνο μία πέρασε το όριο του 1 δισ. δολαρίων. Πριν από το 2019 μόλις 4-5 ταινίες κατάφερναν κάθε χρόνο να φέρουν τόσα έσοδα στα στούντιο.

Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά τόσο για την “Barbie”, που είναι το απόλυτο φετινό φαινόμενο, όσο και για το “Oppenheimer”, γιατί είναι μόλις 1 από τις 4 αυτοβιογραφικές ταινίες που έσπασαν το φράγμα του 1 δισ. δολαρίων. Οι άλλες τρεις ήταν το “Bohemian Rhapsody”, τα «Πάθη του Χριστού» και το “American Sniper”. Στελέχη του κλάδου αναφέρουν ότι οι δύο αυτές επιτυχίες μπορεί να γίνουν η αφορμή για τη στροφή των στούντιο με στόχο την ολική επαναφορά των αιθουσών, όμως το παιχνίδι στις ψηφιακές πλατφόρμες έχει αγριέψει…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!