Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Maersk: Παρέλαβε το πρώτο πλοίο με πράσινη μεθανόλη

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινείται με πράσινη μεθανόλη παρουσίασε η Maersk. Πρόκειται για το πρώτο πλοίο του «πράσινου» στόλου που ετοιμάζει ο ναυτιλιακός γίγαντας με ορίζοντα το 2040, όταν -βάσει σχεδιασμού- στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές.

Η παραγγελία είχε γίνει το 2021. Το πλοίο διαθέτει δύο μηχανές: Η μία κινείται με τα παραδοσιακά καύσιμα και η άλλη με πράσινη μεθανόλη. Πρόκειται για καύσιμο που βασίζεται σε βιομάζα ή σε δεσμευμένο από την ατμόσφαιρα άνθρακα ή σε υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σε επίπεδο αριθμών το νέο πλοίο της Maersk εκπέμπει 100 τόνους διοξειδίου του άνθρακα λιγότερους την ημέρα σε σύγκριση με τα πλοία που χρησιμοποιούν ντίζελ.

«Είναι μια πραγματικά συμβολική ημέρα για την ενεργειακή μας μετάβαση, η οποία γίνεται πραγματικότητα. Κάτι συγκεκριμένο που μπορούμε πραγματικά να αποδείξουμε, όχι μόνο δεσμεύσεις και σκληρή δουλειά, αλλά πραγματικά κάτι που όλοι μπορούν να δουν» δήλωσε ο CEO της Maersk, Vincent Clerc, μιλώντας στο CNBC.

Και πρόσθεσε: «Πρόκειται για το πρώτο βήμα τόσο για τη Maersk όσο και για ολόκληρο τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών. Είναι το πρώτο πλοίο του είδους του. Παράλληλα, έχουμε παραγγείλει άλλα 25 πλοία στο πλαίσιο της ενεργειακής μας μετάβασης».

Εκτός από τη Maersk και η Evergreen, όπως και άλλες κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες, έχουν παραγγείλει πλοία που κινούνται με πράσινη μεθανόλη στο πλαίσιο των δεσμεύσεών τους για ενεργειακή ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα. Ο στόλος της δανέζικης εταιρείας αριθμεί πάνω από 700 πλοία, με το σήμα της σε εμπορευματοκιβώτια να εμφανίζεται σε όλα τα μεγάλα λιμάνια του κόσμου.

Η ενεργειακή μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές και ο φόρος ναυτιλίας

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η εμπορική ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η μετάβαση στην «πράσινη» ενέργεια αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κλάδου. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, περίπου το 90% των εμπορευμάτων που διακινούνται στον κόσμο, μεταφέρονται μέσω της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Τον Ιούνιο έπεσε στο τραπέζι η πρόταση για την επιβολή φόρου στις εκπομπές άνθρακα που προέρχονται από τις θαλάσσιες μεταφορές. Ωστόσο, η Κίνα, η Αργεντινή και η Βραζιλία μεταξύ άλλων κρατών εξέφρασαν ανοιχτά τη διαφωνία τους και το σχέδιο παραμένει στα χαρτιά. Η Maersk, πάντως, υποστηρίζει τον λεγόμενο «φόρο ναυτιλίας», καθώς -όπως αναφέρει- μπορεί να βοηθήσει στην ταχύτερη απαλλαγή από τον άνθρακα.

«Υποστηρίζουμε εδώ και καιρό την εφαρμογή ενός φόρου άνθρακα για να εξισωθούν πραγματικά οι όροι ανταγωνισμού και να δοθούν τα κατάλληλα οικονομικά κίνητρα στις εταιρείες ώστε να στραφούν ουσιαστικά στην πράσινη μετάβαση» συνέχισε ο CEO της Maersk. Και πρόσθεσε: «Ανησυχώ για τη ρητορική ότι η ενεργειακή μετάβαση είναι ένα μειονέκτημα και όχι πραγματικά μια μεγάλη ευκαιρία».

Η Maersk έχει υπογράψει τουλάχιστον εννέα συμφωνίες με προμηθευτές πράσινης μεθανόλης, ωστόσο ο προβληματισμός για την επάρκεια του συγκεκριμένου καυσίμου είναι μεγάλος, καθώς μέχρι στιγμής η παραγωγή είναι χαμηλή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!