Γ.Δ.
1473.53 +1,47%
ACAG
+1,28%
6.32
CENER
+4,38%
8.35
CNLCAP
+1,27%
8
DIMAND
+0,73%
9.67
OPTIMA
+2,04%
11.02
TITC
+2,73%
30.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,37%
1.482
ΑΒΕ
-2,69%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+2,15%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+2,21%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,11%
12.79
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+1,67%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-1,21%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,60%
6.05
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
2.54
ΒΙΟΣΚ
+3,44%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-4,10%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-1,20%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.58
ΔΑΑ
0,00%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,61%
11.34
ΔΟΜΙΚ
+2,14%
4.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,46%
0.359
ΕΒΡΟΦ
-1,49%
1.655
ΕΕΕ
+2,01%
31.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.475
ΕΛΒΕ
-3,81%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,82%
2.47
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,66%
8.33
ΕΛΣΤΡ
+0,43%
2.34
ΕΛΤΟΝ
-0,78%
1.786
ΕΛΧΑ
+3,70%
2.02
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.33
ΕΤΕ
+4,23%
8.14
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,69%
2.034
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-2,21%
0.42
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.39
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.99
ΙΝΛΟΤ
+0,17%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-1,27%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-2,71%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,27%
3.665
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,66%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,62%
1.625
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.53
ΚΟΥΑΛ
-1,72%
1.256
ΚΟΥΕΣ
-1,91%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,19%
1.4
ΛΑΒΙ
+1,42%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+1,31%
6.95
ΛΑΜΨΑ
+1,20%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,24%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-1,76%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-1,01%
2.93
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
-0,63%
3.965
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,07%
27.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,76%
30
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+2,25%
39.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-2,94%
0.99
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.268
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.346
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+0,69%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,45%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,99%
0.918
ΟΤΕ
+1,71%
14.3
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.74
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.175
ΠΑΠ
-0,38%
2.62
ΠΕΙΡ
+0,99%
3.789
ΠΕΤΡΟ
+7,71%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,91%
4.79
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.695
ΣΑΡ
-2,03%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,54%
0.372
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.905
ΣΠΕΙΣ
+2,32%
7.94
ΣΠΙ
+2,25%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,71%
18.46
ΤΖΚΑ
+1,25%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,82%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-2,68%
0.29
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.18
ΧΑΙΔΕ
-5,76%
0.655

Shell: Μηνύει την Greenpeace και ζητά αποζημίωση 2,1 εκατ.

H Shell μηνύει την Greenpeace και ζητά αποζημίωση ύψους 2,1 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την επιβίβαση ακτιβιστών της περιβαλλοντικής οργάνωσης στο πλοίο παραγωγής πετρελαίου της εταιρείας κατά τη διέλευση στη θάλασσα φέτος, σύμφωνα με την Greenpeace και έγγραφο που είδε το Reuters.

Η βρετανική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέθεσε την αγωγή στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου. Οι ακτιβιστές της Greenpeace επιβιβάστηκαν στο πλοίο τον Ιανουάριο κοντά στα Κανάρια Νησιά στις ακτές του Ατλαντικού στη βόρεια Αφρική για να διαμαρτυρηθούν για τις γεωτρήσεις πετρελαίου και ταξίδεψαν με αυτό μέχρι τη Νορβηγία.

Σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το Reuters, η Shell επιβεβαίωσε ότι διεξάγονται νομικές διαδικασίες, όταν ρωτήθηκε αν μηνύει την Greenpeace για το περιστατικό, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει τα ποσά της αγωγής.

Η επιβίβαση σε κινούμενο πλοίο στη θάλασσα ήταν «παράνομη και εξαιρετικά επικίνδυνη», δήλωσε εκπρόσωπος της Shell.

«Το δικαίωμα στη διαμαρτυρία είναι θεμελιώδες και το σεβόμαστε απόλυτα. Αλλά αυτό πρέπει να γίνεται με ασφάλεια και νόμιμα», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Το πλοίο προοριζόταν για το κοίτασμα πετρελαίου και φυσικού αερίου Penguins στη Βόρεια Θάλασσα, το οποίο δεν βρίσκεται ακόμη σε παραγωγή.

Τέσσερις ακτιβιστές της Greenpeace χρησιμοποίησαν σχοινιά για να ανέβουν στο πλοίο από φουσκωτές βάρκες που καταδίωκαν το πλοίο με μεγάλη ταχύτητα.

Οι διαμαρτυρίες στη θάλασσα κατά των υποδομών πετρελαίου, φυσικού αερίου ή εξόρυξης αποτελούν εδώ και καιρό μέρος των δραστηριοτήτων της Greenpeace.

Οι αποζημιώσεις που ζητά η Shell περιλαμβάνουν δαπάνες που σχετίζονται με καθυστερήσεις στο πλοίο και έξοδα για πρόσθετη ασφάλεια, καθώς και νομικά έξοδα, σύμφωνα με έγγραφο που είδε το Reuters.

«Η αξίωση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές κατά της δυνατότητας του δικτύου της Greenpeace να διεξάγει εκστρατείες στην 50ετή και πλέον ιστορία της οργάνωσης», αναφέρει η Greenpeace σε ανακοίνωσή της.

Η ομάδα δήλωσε ότι η Shell προσφέρθηκε να μειώσει την απαίτηση αποζημίωσης σε 1,4 εκατομμύρια δολάρια, εάν οι ακτιβιστές της Greenpeace συμφωνήσουν να μην διαμαρτυρηθούν ξανά σε καμία από τις υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Shell στη θάλασσα ή στο λιμάνι.

Η Greenpeace δήλωσε ότι θα το έκανε αυτό μόνο εάν η Shell συμμορφωνόταν με μια ολλανδική δικαστική απόφαση του 2021 να μειώσει τις εκπομπές της κατά 45% μέχρι το 2030, κατά της οποίας η Shell έχει ασκήσει έφεση.

Σύμφωνα με το έγγραφο που είδε το Reuters, μια αξίωση για πρόσθετη αποζημίωση ύψους περίπου 6,5 εκατομμυρίων δολαρίων από έναν από τους εργολάβους της Shell, την Fluor, δεν έχει επιλυθεί. Η Fluor δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Η Shell και η Greenpeace διεξήγαγαν διαπραγματεύσεις από τότε που κατατέθηκε η υπόθεση, αλλά οι συνομιλίες έληξαν στις αρχές Νοεμβρίου, δήλωσε η Greenpeace, προσθέτοντας ότι τώρα περιμένει από τη Shell να καταθέσει περαιτέρω έγγραφα στο δικαστήριο.

Η Greenpeace δήλωσε ότι στη συνέχεια θα εξετάσει τα επόμενα βήματά της, συμπεριλαμβανομένων των τρόπων για να σταματήσει η υπόθεση να προχωρήσει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!