Γ.Δ.
1469.57 -0,27%
ACAG
-0,32%
6.3
CENER
+0,36%
8.38
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
0,00%
9.67
OPTIMA
0,00%
11.02
TITC
+2,82%
30.95
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,94%
1.468
ΑΒΕ
-0,21%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.205
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-1,27%
1.6
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.92
ΑΡΑΙΓ
-0,39%
12.74
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
-1,64%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-1,75%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.05
ΒΙΟΚΑ
-1,57%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+8,12%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-1,71%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,82%
1.68
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,36%
16.64
ΔΑΑ
-0,24%
8.28
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,53%
11.4
ΔΟΜΙΚ
+0,42%
4.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.359
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.65
ΕΕΕ
+0,51%
31.58
ΕΚΤΕΡ
-0,45%
4.455
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,21%
2.5
ΕΛΛ
+0,35%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,38%
2.61
ΕΛΠΕ
+0,36%
8.36
ΕΛΣΤΡ
-0,85%
2.32
ΕΛΤΟΝ
-0,34%
1.78
ΕΛΧΑ
+0,74%
2.035
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
-7,14%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,26%
1.36
ΕΤΕ
-0,69%
8.084
ΕΥΑΠΣ
+2,52%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-1,21%
5.71
ΕΥΡΩΒ
+0,84%
2.051
ΕΧΑΕ
+1,36%
5.23
ΙΑΤΡ
+0,29%
1.705
ΙΚΤΙΝ
-2,86%
0.408
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-1,11%
5.33
ΙΝΛΙΦ
+0,20%
5
ΙΝΛΟΤ
-0,17%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-0,40%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,14%
3.66
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+1,33%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.528
ΚΟΥΑΛ
-1,27%
1.24
ΚΟΥΕΣ
+1,95%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,36%
10.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
+1,91%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-0,77%
3.87
ΜΕΝΤΙ
+1,02%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+0,76%
3.995
ΜΙΝ
-4,76%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,44%
27.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
0,00%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-6,67%
28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,31%
38.94
ΝΑΚΑΣ
+0,72%
2.8
ΝΑΥΠ
0,00%
0.99
ΞΥΛΚ
0,00%
0.268
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,47%
0.358
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.2
ΟΛΠ
-0,20%
24.7
ΟΛΥΜΠ
-1,72%
2.85
ΟΠΑΠ
+0,19%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.92
ΟΤΕ
+0,77%
14.41
ΟΤΟΕΛ
+0,94%
12.86
ΠΑΙΡ
+5,53%
1.24
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,48%
3.733
ΠΕΤΡΟ
-1,57%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.995
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,21%
4.78
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.705
ΣΑΡ
-0,17%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,08%
0.368
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.92
ΣΠΙ
0,00%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.55
ΤΖΚΑ
-3,41%
1.56
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,47%
1.706
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Απορρίφθηκε η προσφυγή Vinci – Mytilineos για την Αττική Οδό

Απορρίφθηκε η προσφυγή που είχε καταθέσει, στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την Mytilineos κατά του ΤΑΙΠΕΔ για το διαγωνισμό της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού στον οποίο είχε επικρατήσει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ο τελευταίος είχε ανακηρυχθεί Προτιμητέος Επενδυτής από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών. Μετά την αρνητική απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, στην αγορά κατασκευών θεωρούν πιθανή μια προσφυγή της κοινοπραξίας υπό την Vinci στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

H Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι. Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης. Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.

Το έργο “βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, ενώ η βαριά του συντήρηση θα έχει ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο. Ταυτόχρονα, οι προοπτικές υλοποίησης των επεκτάσεων του έργου (μέσω άλλων συμβάσεων) επιτρέπουν την προσδοκία αυξημένης κυκλοφορίας και αυξημένων εσόδων. Σε αυτό το πλαίσιο η απόδοση του έργου αναμένεται εντός του εύρους αποδόσεων που παραδοσιακά στοχεύει και επιτυγχάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ομοειδή έργα, προσδίδοντας επιπλέον αξία στην εταιρεία και σημαντικά οφέλη στους μετόχους της”.

Όπως είχε ανακοινώσει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το τίμημα των 3,270 δισ. ευρώ προβλέπεται να καταβληθεί εφάπαξ κατά τον χρόνο υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης και η χρηματοδότηση του έργου αναμένεται να προέλθει από έναν συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων του Ομίλου (σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία στο τέλος του Α’ Τριμήνου 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανέρχονταν σε 1,6 δισ. ευρώ) και τραπεζικού δανεισμού, όπως έχει προβλεφθεί και στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ως αποκλειστικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη συναλλαγή ενήργησε η Mediobanca S.p.A., ενώ η χρηματοδοτική υποστήριξη προήλθε από τις ελληνικές συστημικές τράπεζες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!