Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

ΤΑΙΠΕΔ: Άρση πολεοδομικών εμποδίων για την αξιοποίηση των λιμανιών

Τα λιμάνια της Σκιάθου και της Ζακύνθου περνούν στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ, ως Αρχής Σχεδιασμού Λιμένων. Παράλληλα έρχονται αλλαγές στον πολεοδομικό σχεδιασμό εντός των λιμενικών ζωνών, ενώ φαίνεται να προστίθενται ενδιαφερόμενοι για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Αναφορικά με την Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, οι αποφάσεις για την προσθήκη σε αυτήν των λιμένων Σκιάθου και Ζακύνθου, θα ληφθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Στη συνέχεια  τα δύο νησιωτικά λιμάνια θα περάσουν στο ΤΑΙΠΕΔ με στόχο το τελευταίο να βρει τη κατάλληλη φόρμουλα ανάπτυξης και βελτίωσης της λειτουργίας τους.

Σημειώνεται ότι με τους λιμένες Σκιάθου και Ζακύνθου, το ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων φτάνει τους 17 λιμένες σε όλη τη χώρα. Πρόκειται για:

  • Τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας του Πειραιά (ΟΛΠ) και της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
  • Τους 10 μεγάλους περιφερειακούς λιμένες σε Πάτρα (ΟΛΠΑ), Αλεξανδρούπολη (ΟΛΑ), Ηγουμενίτσα (ΟΛΗΓ), Ραφήνα (ΟΛΡ), Βόλο (ΟΛΒ), Καβάλα (ΟΛΚ), Ηράκλειο (ΟΛΗ), Ελευσίνα (ΟΛΕ), Λαύριο (ΟΛΛ) και Κέρκυρα (ΟΛΚΕ) .
  • Τους λιμένες Κύμης, Μυτιλήνης και Χαλκίδας.

Σημειώνεται ότι στους πρώτους 12 προαναφερόμενους λιμένες, το ΤΑΙΠΕΔ έχει μετοχική συμμετοχή. Δεν συμμετέχει στους τρείς τελευταίους προαναφερόμενους λιμένες (Κύμης, Μυτιλήνης, Χαλκίδας), όπως επίσης και στους  λιμένες Σκιάθου και Ζακύνθου.

Η ένταξη ενός λιμένα στο ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχής Σχεδιασμού Λιμένων, είναι συναπόφαση της τοπικής κοινωνίας (Δημοτική Αρχή), αλλά και του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας. Υπό αυτό το πρίσμα, η κίνηση να ενταχθούν τα λιμάνια στη νέα Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, αποτελεί αναγνώριση του έργου που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ, ως φορέας ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών της χώρας.

Το ενδιαφέρον των μικρών λιμένων να ενταχθούν στη νέα Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, άρχισε να αναζωπυρώνεται από τη στιγμή που το ΤΑΙΠΕΔ έρχεται να λύσει σημαντικά προβλήματα ανάπτυξης που αντιμετωπίζουν οι οργανισμοί διαχείρισης των λιμενικών εγκαταστάσεων. Για παράδειγμα οι πιο πολλοί, όπως έδειξε η περίπτωση του ΟΛΘ, χωροταξικά αποτελούν προεκτάσεις των αστικών ιστών που βρίσκονται, και πρακτικά μπαίνουν τεράστια εμπόδια στην ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών.

Για παράδειγμα, στον Λιμένα της Θεσσαλονίκης, υπάρχει ενδιαφερόμενος για την ανάπτυξη σιλό σιτηρών στον νέο προβλήτα 6 που θέλει να δημιουργήσει ο ΟΛΘ. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τον πολεοδομικό σχεδιασμό της πόλης, ο οποίος μάλιστα φτάνει μέσα στις εγκαταστάσεις του λιμένα. Στην πράξη, με βάση το χωροταξικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης, δεν μπορούσε καν να δημιουργηθεί ο προβλήτας 6.

Έτσι, στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να έρθει ρύθμιση στη Βουλή, η οποία θα εξαιρεί τις λιμενικές εγκαταστάσεις από το πολεοδομικό ιστό των πόλεων. Επίσης πολλοί οργανισμοί λιμένων δεν έχουν το μηχανισμό και την τεχνογνωσία άντλησης επενδυτικών κεφαλαίων από διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία ή/και προγράμματα. Γι’ αυτό, πολλοί προστρέχουν στο ΤΑΙΠΕΔ, ειδικά μετά τον προγραμματισμό έργων για τον λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Ωστόσο, δεν είναι πάντα εύκολο αυτό να συμβαίνει, καθώς και το ΤΑΙΠΕΔ ως μηχανισμός έχει τους περιορισμούς του – κυρίως σε ανθρώπινους πόρους.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι άλλοι δύο φορείς/εταιρείες κοιτάνε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως χρήστες. Πρόκειται για έναν κρατικό οργανισμό της Βουλγαρίας, αλλά και μια ισραηλινή εταιρεία logistics. Είναι η δεύτερη εταιρεία που ενδιαφέρεται για τη δημιουργία κέντρου logistics στο συγκεκριμένο λιμάνι. Μέχρι πρόσφατα, οι τρεις γνωστοί ενδιαφερόμενοι-χρήστες του λιμένα Αλεξανδρούπολης ήταν η Gastrade, η HIG και η Titan Cement, και οι οποίοι παραμένουν στην κούρσα της εγκατάστασης στο λιμάνι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!