Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Καθυστερούν, αναβάλλονται ή υπολειτουργούν τα μέτρα πάταξης του λαθρεμπορίου

Εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου, καθυστέρηση έξι μήνες. Υλοποίηση μηχανισμού παρακολούθησης εφοδιαστικής αλυσίδας καπνικών προϊόντων, καθυστέρηση τρεις μήνες. Είναι μόνο δύο από τις δεκάδες αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα της ΑΑΔΕ.

Εδώ και χρόνια επιχειρείται ο περιορισμός του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνικών ωστόσο ακόμα και σήμερα τα συστήματα υπολειτουργούν, ενώ οι ανάδοχοι, χωρίς καμία ρήτρα, ζητούν επαναλαμβανόμενες παρατάσεις. Το ίδιο συμβαίνει και με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Όπου το έργο, εάν και έχει ανακοινωθεί ότι θα μπει σε παραγωγική λειτουργία τον Μάρτιο, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα χρειαστεί μια ακόμα μικρή παράταση 1-2 μηνών! Ας ελπίσουμε ότι δεν θα έχει την τύχη του συστήματος εισροών-εκροών.

Φθάσαμε λίγο πριν από το τέλος του έτους, όταν η ΑΑΔΕ εξέδωσε απόφαση με αλλαγές και τροποποιήσεις του επιχειρησιακού σχεδίου του 2023. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι η εγκατάσταση στα πλωτά μέσα του συστήματος εισροών-εκροών θα καθυστερήσει έξι μήνες και η τοποθέτηση θα γίνει τον Ιούνιο του 2024. Βέβαια, και αυτός ο νέος στόχος, το νέο χρονοδιάγραμμα, είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα τηρηθεί. Η προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι τα περισσότερα μέτρα που αφορούν το λαθρεμπόριο καθυστερούν, αναβάλλονται ή τροποποιούνται. Είναι ενδεικτικό ότι το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών και εκροών καυσίμων στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας (στις φορολογικές αποθήκες και στις αντλίες των πρατηρίων), που θεσμοθετήθηκε πρώτη φορά το 2009, υπολειτουργεί. Από τότε με διάφορους νόμους και αποφάσεις άλλαζαν οι ημερομηνίες εγκατάστασης, η επέκτασή του και οι δικλίδες ασφαλείας προκειμένου να μην παραβιάζεται. Δεν είναι λίγες οι φορές που εντοπίζονται (κατόπιν καταγγελιών) παραβιάσεις στο σύστημα εισροών-εκροών.

Αν και τα τελευταία δύο χρόνια καταβάλλονται προσπάθειες εντοπισμού των παραβατών, χρειάζεται μεγάλη ένταση από τις ελεγκτικές Αρχές. Ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι το σύστημα εισροών-εκροών λειτουργεί στην εντέλεια και μεταδίδονται τα δεδομένα στην ΑΑΔΕ, ποιος ακριβώς τα ελέγχει; Από τη μία το προσωπικό του φοροεισπρακτικού και ελεγκτικού μηχανισμού είναι μικρό (ο αριθμός των ελεγκτών είναι από τους μικρότερους στην ΕΕ), από την άλλη τα δεδομένα χρησιμοποιούνται και ελέγχονται μόνο εάν υπάρχουν πληροφορίες φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Εκατομμύρια δεδομένα, λοιπόν, παραμένουν αναξιοποίητα.

Στα θετικά πάντως είναι η πρόσφατη νομοθεσία, που προβλέπει σφράγισμα των πρατηρίων για δυο έτη για όσους εντοπιστούν από τους ελεγκτές της Εφορίας είτε να πωλούν νοθευμένα καύσιμα, είτε να εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο, είτε να έχουν παραποιήσει τους φορολογικούς μηχανισμούς έκδοσης αποδείξεων.

Ωστόσο, οι μεγάλες ποινές που προβλέπει ο πρόσφατος φορολογικός νόμος ενδεχομένως να φοβίσουν όσους νοθεύουν καύσιμα ή παραποιούν τους μηχανισμούς. Παράλληλα, και σύμφωνα με τον νόμο, οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα είναι συνεπεύθυνες για τη λειτουργία των πρατηρίων τους ή τουλάχιστον αυτών που έχουν το εμπορικό τους σήμα. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να ελέγχουν εάν έχει εγκατασταθεί στα πρατήρια και λειτουργεί το σύστημα εισροών-εκροών, να διενεργούν ετήσιους ελέγχους ποιότητας καυσίμων και να διακόπτουν τη συνεργασία με παραβατικά πρατήρια. Για τις εταιρείες ο νέος νόμος προβλέπει μέτρα δέουσας επιμέλειας, η παραβίαση των οποίων οδηγεί σε πρόστιμα από 5.000 έως και 30.000 ευρώ ανά πρατήριο. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στον νόμο, η ΑΑΔΕ θα προβαίνει σε ετήσια δημοσιοποίηση των κυρώσεων που επιβάλλει στα υπόχρεα νομικά πρόσωπα τήρησης μέτρων δέουσας επιμέλειας. Οι εταιρείες θα πρέπει να ενημερώσουν εντός 24 ωρών την ΑΑΔΕ στην περίπτωση που διαπιστώσουν παραποίηση του συστήματος εισροών-εκροών ή νοθεία στα καύσιμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!