Γ.Δ.
1484.06 +0,46%
ACAG
0,00%
6.28
CENER
-1,79%
8.25
CNLCAP
+1,24%
8.15
DIMAND
-1,14%
9.5
OPTIMA
+1,07%
11.32
TITC
+1,12%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,41%
1.466
ΑΒΕ
+4,51%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,14%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,64%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.644
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+2,57%
13.16
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.67
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+8,47%
0.41
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,15%
6.03
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+1,19%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
16.88
ΔΑΑ
+0,63%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,51%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-2,22%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,58%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
+0,13%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,63%
2.5
ΕΛΛ
-1,74%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,67%
2.69
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
1.816
ΕΛΧΑ
-0,99%
2.01
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.35
ΕΤΕ
+0,25%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,56%
5.85
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.079
ΕΧΑΕ
+1,88%
5.42
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,70%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
5.46
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.22
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
+1,55%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-2,58%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,82%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-4,62%
0.33
ΛΕΒΠ
+19,39%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,69%
1.46
ΛΟΥΛΗ
+1,51%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-2,36%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,81%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+5,78%
47.6
ΜΙΓ
+2,90%
4.08
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,55%
27.5
ΜΟΝΤΑ
+2,40%
3.42
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,37%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
39.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-2,87%
0.946
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+1,21%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-2,45%
2.79
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,76%
0.919
ΟΤΕ
-0,48%
14.43
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.9
ΠΑΙΡ
-1,65%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+2,12%
3.86
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+5,81%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,24%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.88
ΣΠΕΙΣ
+1,98%
8.24
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,11%
18.78
ΤΖΚΑ
+1,94%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,50%
0.27
ΦΡΛΚ
+1,70%
4.18
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

Κρι Κρι: Ποντάρει στις εξαγωγές με νέες πατέντες στα γιαούρτια

Στις εξαγωγές δίνει έμφαση η Κρι Κρι, που αντλεί σήμερα πάνω από 50% του τζίρου της από το εξωτερικό, έχοντας χτίσει θέση από το 2000 σε γειτονικές αγορές, καθώς και σε Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο -αρχικά με το παγωτό και στη συνέχεια με το γιαούρτι– και θέτοντας πλέον στόχο αγορές όπως η Γαλλία και οι Σκανδιναβικές Χώρες.

Σήμερα η ελληνική γαλακτοβιομηχανία από τις Σέρρες πραγματοποιεί πωλήσεις πάνω από 210 εκατ. ευρώ, απασχολεί πάνω από 600 εργαζόμενους, εξάγει σε 42 χώρες και έχει επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ από το 2014, μετά τη φωτιά που ξέσπασε στην γραμμή παραγωγής γιαουρτιού και γάλακτος στις εγκαταστάσεις της. Οι επενδύσεις των τελευταίων ετών εστίασαν κυρίως στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας γιαουρτιού και παγωτού. Για τη διετία 2024-2025 η Κρι Κρι σχεδιάζει επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ σε νέο θάλαμο συντήρησης, επέκταση της παραγωγής παγωτού, αποθηκευτικούς χώρους για το παγωτό, αλλά και επέκταση της παραγωγής γαλακτοκομικών. Δεδομένου ότι η περιοχή παράγει το 60% της ελληνικής παραγωγής αγελαδινού γάλακτος, η Κρι Κρι ενισχύει τις υποδομές της για την υποδοχή γάλακτος και αυξάνει στο διπλάσιο τη δυναμικότητά της στην παστερίωση, από τους 30 τόνους σήμερα. Η εταιρεία επενδύει επίσης σε ΑΠΕ, αλλά και σε θεματικό πάρκο για το παγωτό. Το “Εργοστάσιο Παγωτού” είναι επένδυση περίπου 1 εκατ. ευρώ, την οποία η διοίκηση της Κρι Κρι συνδέει με τη συμπλήρωση 70 ετών παρουσίας της γαλακτοβιομηχανίας στην αγορά.

Με αφορμή την επέτειο, η Κρι Κρι διοργάνωσε δημοσιογραφική αποστολή στις εγκαταστάσεις της, όπου ο Παναγιώτης Τσινάβος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι-Κρι, μίλησε για τα μελλοντικά του σχέδια, σε μια συγκυρία που εισέρχεται στη διοίκηση η τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης. Σημειώνεται ότι ο ίδιος είναι γιος του ιδρυτή της εταιρείας, Γιώργου Τσινάβου, που εγκαινίασε τη δραστηριότητα το 1954, διαθέτοντας στην αγορά το πρώτο παγωτό κασάτο. Από τότε που τα ψυκτικά μέσα ήταν ο πάγος με αλάτι και η διανομή γινόταν με καροτσάκια, μέχρι σήμερα, που η Κρι-Κρι φορτώνει 70-80 φορτηγά κάθε μέρα και διαθέτει μερικές χιλιάδες κίτρινα ψυγεία σε τελικά σημεία πώλησης, έχουν περάσει 70 χρόνια σταθερής ανάπτυξης.

Διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης

Η εταιρεία από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2003 εμφανίζει μέση ετήσια ανάπτυξη 16,5%. Για το 2024 προβλέπει διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων, τουλάχιστον 10%, προβαίνοντας μάλιστα σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα της, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι ενδεικτικό ότι στο πρώτο δίμηνο του έτους εμφανίζει αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 15% και αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 11%.

Η εταιρεία έχει αναδειχθεί Νο1 σε παραγωγή γιαουρτιού στην Ελλάδα και Νο2 σε πωλήσεις παγωτού. Στην παραδοσιακή αγορά το μερίδιό της ανέρχεται σε 22,5% και συνολικά στην αγορά γιαουρτιού είναι 2η μετά τη Φάγε, με μερίδιο 16,1% σε αξία και 14,2% σε όγκο. Είναι πάνω από τη Δέλτα και τον Όλυμπο, σύμφωνα με μετρήσεις που διαθέτει, και αποτελεί ηγετική δύναμη στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με μερίδιο 22,9% σε αξία και 35,3% σε όγκο.

Πώς έχτισε θέση στην ανταγωνιστική αγορά παγωτού

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1987, που η Κρι Κρι αποφάσισε να επενδύσει σε νέες εγκαταστάσεις για να υποστηρίξει σύγχρονη παραγωγή στα προϊόντα της, είχε να ανταγωνιστεί κολοσσούς της εποχής, όπως η Δέλτα του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, η Έβγα της οικογένειας του Κυριάκου Φιλίππου και η Algida της Unilever. Ο Παναγιώτης Τσινάβος ζύγισε την απόφαση έχοντας να επιλέξει ανάμεσα στο επάγγελμα του καθηγητή και του επιχειρηματία, για να επιλέξει εν τέλει να συνεχίσει την οικογενειακή επιχείρηση. Φαίνεται ότι δικαιώθηκε, αφού σήμερα όλες αυτές οι εταιρείες, έπειτα από μια σειρά εξαγορών, έχουν αποσύρει την παραγωγή τους από την Ελλάδα.

Οι εγκαταστάσεις της Κρι Κρι από 4 στρέμματα εκείνη την εποχή εκτείνονται σήμερα σε 180 στέμματα και η εταιρεία είναι η μοναδική παραγωγική βιομηχανία παγωτού στην Ελλάδα.

Οι στόχοι στο γιαούρτι και τα νέα προϊόντα

Διαθέτει όμως ισχυρό μερίδιο και στο γιαούρτι, όπου από 500 κιλά παραδοσιακό γιαούρτι τότε, σήμερα παράγει 300 τόνους τη μέρα. Οι πρώτες σημαντικές επενδύσεις στην παραγωγή γιαουρτιού έγιναν από την Κρι Κρι με τα 6 εκατ. ευρώ που άντλησε το 2003 με την εισαγωγή της στο ΧΑ. Υπενθυμίζεται ότι λάνσαρε πρώτη την οικογενειακή συσκευασία, που σήμερα αποσπά το 60% της κατηγορίας γιαουρτιού ευρωπαϊκού τύπου σε όγκο. Σημειώνεται ότι το παραδοσιακό αντιστοιχεί στο 10% της ελληνικής αγοράς.

Σε παγκόσμια κλίμακα η αγορά υπολογίζεται σε 90 δισ. ευρώ και η ευρωπαϊκή αγορά αντιστοιχεί στα 25 δισ. ευρώ. Το ελληνικό γιαούρτι είναι το 8% της παγκόσμιας αγοράς ή 7 δισ. ευρώ σε αξία. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι η Κρι Κρι ενισχύει σταθερά τα μερίδιά της στην ιταλική και στην αγγλική αγορά. Η μεν πρώτη υπολογίζεται σε 1,6 δισ. ευρώ, με τα 246 εκατ. ευρώ να αντιστοιχούν στο αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι, ενώ στην Αγγλία στο 1,4 δισ. ευρώ είναι η αγορά γιαουρτιού, τα 300 εκατ. ευρώ είναι τα ελληνικού τύπου γιαούρτια και τα 83 εκατ. ευρώ είναι το αυθεντικό γιαούρτι που εξάγουν η Κρι Κρι και η Φάγε.

Για να δώσει υπεραξία στα προϊόντα της, η Κρι Κρι λάνσαρε τα high protein γιαούρτια, που γνωρίζουν μεγάλη ζήτηση στις ευρωπαϊκές αγορές. Είναι μια νέα σειρά μετά τις καλές επιδόσεις της σειράς super spoon. Με τα νέα Greek high protein γιαούρτια ανταγωνίζεται σήματα όπως αυτά της Arla και της Danon, ενώ στοχεύει να διεισδύσει στις αγορές Ηνωμένου Βασιλείου, Ιταλίας, Γερμανίας, Βελγίου, καθώς και στις Σκανδιναβικές Χώρες και τη Γαλλία.

Στοχεύει εξάλλου σε περαιτέρω ανάπτυξη εξαγωγών με νέα προϊόντα στην κατηγορία frozen yogurt. Έχει αναπτύξει εξαγωγές στην Ιταλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και πιο πρόσφατα στην Κορέα με Greek frozen yogurt, υιοθετώντας νέες συσκευασίες. Υπέγραψε επίσης νέα συμβόλαια με τη Νορβηγία και τις ΗΠΑ, όπου προωθεί συνεργασία με αλυσίδες όπως η Walmart, ενώ επιπλέον ξεκινά εξαγωγές σε Σιγκαπούρη και Ταϊβάν.

Το frozen yogurt θα είναι το μεγάλο στοίχημα για τις εξαγωγές της Κρι Κρι και τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τσινάβο, που θέλει να χτίσει μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού των 20 δισ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!