Γ.Δ.
1491.71 0,00%
ACAG
0,00%
6.13
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
0,00%
7.95
DIMAND
0,00%
9.38
OPTIMA
0,00%
11.6
TITC
0,00%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.895
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.12
ΑΣΚΟ
0,00%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.13
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.76
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
0,00%
32.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.45
ΕΛΛ
0,00%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.66
ΕΛΠΕ
0,00%
8.655
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.866
ΕΛΧΑ
0,00%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.06
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.38
ΕΤΕ
0,00%
8.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.28
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.02
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.1
ΕΧΑΕ
0,00%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.43
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.29
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.94
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.164
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.274
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.35
ΛΑΒΙ
0,00%
0.97
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
0,00%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
0,00%
3.91
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.92
ΞΥΛΚ
0,00%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.8
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.935
ΟΤΕ
0,00%
14.22
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.66
ΠΑΙΡ
0,00%
1.16
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
3.866
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.26
ΠΛΑΘ
0,00%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.91
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.76
ΣΠΙ
0,00%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.252
ΦΡΛΚ
0,00%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Άκτωρ: Παρέδωσε τον αυτοκινητόδρομο που ενώνει Καλλονή με Σίγρι

Τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Καλλονή – Σίγρι της Λέσβου παρέδωσε σήμερα στο ελληνικό κράτος η Άκτωρ, σε ειδική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στη Λέσβο, παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκου Ταχιάου και του Πρόεδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρου Εξάρχου.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 46,7 χλμ. όχι μόνο θα προσφέρει περισσότερες προοπτικές ανάπτυξης και ταχύτερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Λέσβου, αλλά και θα αναδείξει το διεθνούς ενδιαφέροντος Απολιθωμένο Δάσος του νησιού, που αποτελεί Παγκόσμιο Μνημείο Γεωλογικής Κληρονομιάς.

Ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ευχαρίστησε την Άκτωρ για την αποπεράτωση του νέου αυτοκινητόδρομου και εξέφρασε την ευχή του η εταιρεία να επιδείξει την ίδια ταχύτητα και συνέπεια και στο μεγάλο έργο της κατασκευής του φράγματος Τσικνιά και της ύδρευσης της Λέσβου, στο οποίο η θυγατρική του Ομίλου Intrakat είναι μειοδότρια και σύντομα θα καταστεί ανάδοχος.

Από την τελετή παράδοσης του αυτοκινητόδρομου © ΔΤ
Από την τελετή παράδοσης του αυτοκινητόδρομου © ΔΤ

Εξάρχου: Με την τεχνογνωσία της η Άκτωρ μπορεί να συμβάλει στην προκοπή της Ελλάδας

Με αφορμή την παράδοση του έργου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Σήμερα είναι μία ημέρα ικανοποίησης για όλους μας στην Άκτωρ, καθώς παραδίδουμε ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό έργο, που θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, θα ενισχύσει της δυνατότητες της Λέσβου και θα αναδείξει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους.

Ο Αυτοκινητόδρομος Καλλονή – Σίγρι αποτέλεσε για εμάς έργο προτεραιότητας από την πρώτη στιγμή που ο Όμιλος Intrakat απέκτησε τον μετοχικό έλεγχο της Άκτωρ και, όπως συνέβη και σε άλλα σημαντικά έργα της εταιρείας, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης και ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, το ενισχύσαμε με ανθρώπινους και υλικούς πόρους ώστε να παραδοθεί το συντομότερο δυνατόν. Η Άκτωρ διαθέτει μακρά εμπειρία και τεχνογνωσία σε σύνθετα έργα και μπορεί με τις δυνάμεις της να συμβάλει στην ανάπτυξη και την προκοπή της Ελλάδας».

Παραδόθηκε ο αυτοκινητόδρομος Καλλονή-Σίγρι © ΔΤ
Παραδόθηκε ο αυτοκινητόδρομος Καλλονή-Σίγρι © ΔΤ

Τι προσφέρει ο νέος αυτοκινητόδρομος

Η Άκτωρ, επικεφαλής της κοινοπραξίας «Άκτωρ – Αναστηλωτική ΑΤΕ» υλοποίησε τη σύμβαση του έργου, μήκους 46,7 χλμ. και προϋπολογισμού περίπου €55 εκατ., με αντικείμενο την κατασκευή και αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου, ο οποίος σε σημαντικό μήκος (21 χλμ.) χαράχθηκε πάνω στον παλιό δρόμο, αναβαθμίζοντας τα χαρακτηριστικά και τη διατομή του, ενώ στο υπόλοιπο μήκος (περίπου 25,7 χλμ.) κατασκευάστηκαν εξ ολοκλήρου νέα τμήματα. Το έργο προσφέρει ενισχυμένη οδική ασφάλεια και μειώνει σημαντικά την χρονοαπόασταση μεταξύ Καλλονής και Σιγρίου, καθώς παρακάμπτει σε μεγάλο βαθμό την παλιά διαδρομή, η οποία περνούσε μέσα από χωριά και οικισμούς.

Επίσης, ο νέος αυτοκινητόδρομος χρειάστηκε να επανασχεδιαστεί σε αρκετά σημεία ώστε να προστατεύσει και να αναδείξει το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου, ένα Παγκόσμιο Μνημείο Γεωλογικής Κληρονομιάς. Στο πλαίσιο της εργολαβίας, πραγματοποιήθηκαν σημαντικές αρχαιολογικές εργασίες που εντόπισαν χιλιάδες ακόμη ευρήματα του Απολιθωμένου Δάσους τα περισσότερα οποία εκ των οποίων αναδείχθηκαν επί τόπου (in situ), δημιουργώντας ουσιαστικά έναν αυτοκινητόδρομο – μουσείο, μοναδικό στην Ευρώπη. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν στον αυτοκινητόδρομο ειδικοί χώροι που προσφέρουν πανοραμική θέαση στο σπάνιο φυσικό περιβάλλον του νησιού.

Παράλληλα, στο πλαίσιο του έργου κατασκευάστηκαν 8 ισόπεδοι κόμβοι, η γέφυρα της Άντισσας (τριών ανοιγμάτων και συνολικού μήκους 44 μέτρων), υποδομές αντιστήριξης, και έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης, σήμανσης και ασφάλισης, ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο είχε ξεκινήσει με διαφορετικό εργοληπτικό σχήμα, το οποίο δεν κατόρθωσε να το προχωρήσει και γι’ αυτό υποκαταστάθηκε από Κοινοπραξία με επικεφαλής την Άκτωρ, η οποία το ολοκλήρωσε και το παρέδωσε στο ελληνικό κράτος.

Επιπλέον, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα την εξασφάλιση χρηματοδότησης, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, για το μεγάλο έργο κατασκευής του φράγματος Τσικνιά και των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και δικτύων της Λέσβου, προϋπολογισμού €98 εκατ., μειοδότης του οποίου είναι η Άκτωρ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 24.000m3 /ημ. πόσιμο νερό (στο 1ο στάδιο ανάπτυξης των έργων) της πόλης Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγ. Παρασκευής της νήσου Λέσβου από το φράγμα Τσικνιά. Η σχετική σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!