Γ.Δ.
1431.84 -0,56%
ACAG
+0,17%
5.9
CENER
+3,81%
9
CNLCAP
0,00%
7.75
DIMAND
+0,47%
8.55
OPTIMA
+2,04%
11.98
TITC
-2,10%
30.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-0,80%
1.484
ΑΒΕ
-1,25%
0.474
ΑΔΜΗΕ
+1,61%
2.205
ΑΚΡΙΤ
-2,38%
0.82
ΑΛΜΥ
+0,92%
2.73
ΑΛΦΑ
-1,52%
1.551
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,60%
11.83
ΑΣΚΟ
-1,08%
2.75
ΑΣΤΑΚ
-1,13%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.34
ΑΤΤ
0,00%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,40%
6.39
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.325
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,24%
16.76
ΔΑΑ
+0,61%
8.26
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-0,62%
11.22
ΔΟΜΙΚ
-0,55%
4.52
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,23%
0.341
ΕΒΡΟΦ
-1,56%
1.575
ΕΕΕ
+0,51%
31.28
ΕΚΤΕΡ
+2,01%
4.07
ΕΛΒΕ
0,00%
5.25
ΕΛΙΝ
-3,85%
2.25
ΕΛΛ
+1,81%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,22%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,78%
8.355
ΕΛΣΤΡ
+0,88%
2.29
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.796
ΕΛΧΑ
+0,95%
1.908
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+0,40%
1.245
ΕΤΕ
-1,72%
7.98
ΕΥΑΠΣ
-1,27%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-1,13%
2.012
ΕΧΑΕ
-0,71%
4.91
ΙΑΤΡ
0,00%
1.59
ΙΚΤΙΝ
+3,10%
0.4155
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.64
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.2
ΙΝΛΙΦ
+1,02%
4.93
ΙΝΛΟΤ
+5,41%
1.17
ΙΝΤΕΚ
-1,18%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.46
ΙΝΤΕΤ
+4,66%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+6,76%
3.79
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-2,42%
1.41
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,33%
1.515
ΚΟΡΔΕ
+0,78%
0.514
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.19
ΚΟΥΕΣ
-0,56%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
11.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.34
ΛΑΒΙ
-0,76%
0.917
ΛΑΜΔΑ
-0,74%
6.67
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+1,60%
0.955
ΛΕΒΚ
0,00%
0.31
ΛΕΒΠ
+0,66%
0.304
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.66
ΜΑΘΙΟ
-4,86%
0.94
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.87
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.93
ΜΕΡΚΟ
-2,08%
47
ΜΙΓ
-2,32%
3.79
ΜΙΝ
+2,04%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,40%
26.06
ΜΟΝΤΑ
-2,82%
3.45
ΜΟΤΟ
+1,05%
2.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-2,22%
26.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
+0,33%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,21%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,37%
0.271
ΞΥΛΠ
+7,37%
0.408
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
+3,92%
25.2
ΟΛΥΜΠ
-1,13%
2.62
ΟΠΑΠ
-0,48%
14.65
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.922
ΟΤΕ
-1,97%
13.44
ΟΤΟΕΛ
-1,00%
11.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.115
ΠΑΠ
-0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.608
ΠΕΤΡΟ
-1,37%
8.64
ΠΛΑΘ
+1,98%
4.125
ΠΛΑΚΡ
+1,91%
16
ΠΡΔ
-10,00%
0.252
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,20%
4.93
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.695
ΣΑΡ
-0,36%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,25%
0.364
ΣΙΔΜΑ
+1,34%
1.895
ΣΠΕΙΣ
-0,27%
7.28
ΣΠΙ
+0,89%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,55%
18.21
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.545
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.682
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.24
ΦΡΛΚ
-0,74%
4
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Θεσσαλία: 463 εκατ. για την αποκατάσταση του σιδηρόδρομου

Προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τη νέα Διοίκηση του ΟΣΕ αποτελεί η οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου από τις εκτεταμένες ζημιές που υπέστη από την κακοκαιρία «Daniel», με προδιαγραφές σημαντικής επαύξησης της ανθεκτικότητας του.

Όπως τόνισε ο Υπουργός Χρηστος Σταϊκούρας, ενημερώνοντας την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, οι εργασίες που απαιτούνται και έχουν δρομολογηθεί αφορούν στην οριστική αποκατάσταση με εργασίες υποδομής και επιδομής του κύριου άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, των κάθετων αξόνων Λάρισας – Βόλου και Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας, καθώς και της γραμμής του Πηλίου.

Στις εργασίες αυτές συμπεριλαμβάνεται και η σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση του κύριου άξονα, δεδομένου ότι το παραδοτέο της σύμβασης 717, δεν είναι λειτουργικό, λόγω των καταστροφών.

Το κόστος των εν λόγω εργασιών ανέρχεται στα 463 εκατ. ευρώ, με ΦΠΑ.

Με την ολοκλήρωση των παραπάνω εργασιών, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Κεντρικής Ελλάδας θα συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις διαλειτουργικότητας του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου.

Επιπλέον, η κατασκευή θα διέπεται από κανόνες και πρακτικές που θα διασφαλίζουν την ανθεκτικότητα της υποδομής και επιδομής σε μελλοντικά ακραία καιρικά φαινόμενα.

Παράλληλα συνεχίζονται οι ενέργειες για την εξασφάλιση συγχρηματοδότησης των έργων από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ενδεικτικά:

  • Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για τα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο.
  • Ολοκληρώνονται οι μελέτες του τμήματος Τοξότες – Νέα Καρβάλη για τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τον εν λόγω λιμένα.
  • Ολοκληρώνονται οι μελέτες για την κατασκευή γέφυρας διπλού σιδηροδρομικού άξονα με στόχο τη σύνδεση του 6ου Προβλήτα και του λιμένα της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
  • Υπεβλήθη, τον Ιανουάριο του 2024, αίτημα χρηματοδότησης από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη – 2» (CEF 2, 2021 – 2027).

Σύμφωνα με τον κ Σταϊκούρα το αίτημα αφορά:

1ον. Την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση.

2ον. Την αναβάθμιση και ανάταξη της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του τμήματος Άνω Λιόσια – Κιάτο, καθώς και την εγκατάσταση ETCS, Level 1, Base line 3, που αποτελεί την ανώτερη αναβάθμιση για το συγκεκριμένο επίπεδο.

3ον. Την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υποδομών του τμήματος Αχαρνές – Οινόη, σε μήκος 50 χλμ., καθώς και την κατασκευή 2 ανισόπεδων διαβάσεων στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου Αττικής και στην Αλίαρτο.

4ον. Την αναβάθμιση των υποδομών στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.

5ον. Την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Πάτρα, που θα συνδέσει τον λιμένα Πατρών με την νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων.

Στόχος των συγκεκριμένων προτάσεων, που βρίσκονται στο στάδιο της αξιολόγησης συνεκτιμώντας τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους, είναι:

1ον. Η ανάπτυξη σύγχρονων διαλειτουργικών συνδέσεων με τους 2 διευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες, και συγκεκριμένα:

  • αυτού των Δυτικών Βαλκανίων προς την Κεντρική Ευρώπη, από τον διασυνοριακό σταθμό της Ειδομένης, και
  • αυτού των «Τριών Θαλασσών» μέσω του Προμαχώνα και του Ορμένιου.

2ον. Η ανάπτυξη των συνδέσεων προς κεντρικά λιμάνια, εμπορευματικά κέντρα και βιομηχανικές περιοχές, για την ενίσχυση της εμπορευματικής κίνησης και την καθιέρωση της Ελλάδας ως κύριου διαμετακομιστικού κέντρου στον άξονα Κίνας – Ινδίας – Ευρώπης.

3ον. Η ανάπτυξη προαστιακών συνδέσεων για τη διευκόλυνση της επιβατικής κίνησης και τη μείωση της χρήσης αυτοκινήτων, με θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την οικονομία.

Εν τω μεταξύ σε έκτακτη χρηματοδότηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε.) με ποσό ύψους 25 εκατ. ευρώ για τα έτη 2024 και 2025 και σκοπό τη ριζική ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ), προχωρά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Με την παρούσα ρύθμιση, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, εξασφαλίζεται επιπλέον χρηματοδότηση και συγκεκριμένα 7 εκατ. ευρώ για το 2024 και 18 εκατ. ευρώ για το 2025, η οποία προορίζεται να διατεθεί στοχευμένα για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των ισόπεδων διαβάσεων.

Η επιπλέον χρηματοδότηση παρέχει τη δυνατότητα στον ΟΣΕ να προχωρήσει σε ριζική ανανέωση και εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, όπου εντοπίζονται τα μεγαλύτερα ζητήματα, αλλά και όχι μόνο.

Υπενθυμίζεται ότι από τον Ιούλιο του 2023 ο Οργανισμός έχει υπογράψει για πρώτη φορά στην ιστορία του Σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο, με βάση την οποία η ετήσια χρηματοδότησή του αυξήθηκε από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, μέσα σε συγκεκριμένο πλαίσιο λογοδοσίας και ελέγχου πεπραγμένων και επίτευξης στόχων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!