Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Οι προοπτικές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις υποδομές μεταφορών

Δημήτρης Σκάλκος
Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Η Ελλάδα διαθέτει σήμερα ένα αξιόπιστο εμπορευματικό και μεταφορικό δίκτυο.

Με βάση τη σχετική κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας και το δείκτη Logistics Performance Index 2018, η χώρα μας κατατάσσεται στην 42η θέση ανάμεσα σε 160 κράτη, μία θέση βελτιωμένη συγκριτικά με το παρελθόν.

Ωστόσο, πολλά μπορούν και πρέπει ακόμη να γίνουν καθώς, η θέση αυτή αντανακλά περισσότερο τις αναπτυγμένες λιμενικές υποδομές μας με πρώτο τον λιμένα του Πειραιά (το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου) και λιγότερο τις πολλές αναξιοποίητες δυνατότητες μας στις άλλου τύπου υποδομές.

Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, με ορίζοντα το 2037 και με ενδιάμεσο ορίζοντα το 2027, η βελτίωση του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί διακριτό πυλώνα με κύριο άξονα τη βελτίωση της κατακερματισμένης συνδεσιμότητας που αποτελεί το κύριο bottleneck για την ανάπτυξη του κλάδου, αλλά και συνολικά της οικονομίας.

Ανάμεσα στις προγραμματισμένες παρεμβάσεις του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών περιλαμβάνονται:
– σύνδεση του λιμένα της Καβάλας με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο,
– η επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμένα της Θεσσαλονίκης,
– η ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων λιμένων (PCS),
– η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων
– η προώθηση των ΣΔΙΤ για την ενίσχυση των επενδύσεων στον τομέα.

Η Ελλάδα προγραμματίζει να κινητοποιήσει σημαντικούς χρηματοδοτικούς πόρους για την ανάπτυξη των υποδομών μεταφορών της και της εφοδιαστικής αλυσίδας κύρια μέσα από τρία βασικά χρηματοδοτικά εργαλεία: την Πολιτική Συνοχής 2021-2027, το Connecting Europe Facility 2.0 και το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Συνολικά πρόκειται να αξιοποιηθούν πόροι της τάξεως των 8 δισ. ευρώ, που αναλύονται ως εξής:

– 3 δισ. ευρώ από τα νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021-2027 και τα οποία αφορούν επενδύσεις σε οδικούς άξονες, λιμένες και επιχειρηματικά πάρκα με πλήθος δράσεων που αφορούν στο πρασίνισμα (greeing) των μεταφορών και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας.

– 1 δισ. ευρώ από το Connecting Europe Facility που πρόκειται να διατεθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου για έργα σιδηροδρόμου και,
– 4 δισ. ευρώ από το Σχέδιο Ελλάδα 2.0.

Στο Σχέδιο Ελλάδα 2.0, το οποίο πρόσφατα εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περιλαμβάνονται ονοματισμένα έργα και παρεμβάσεις που μεταξύ άλλων αφορούν:

– Στις υποδομές για τη δημιουργία βιομηχανικών, τεχνολογικών και επιχειρηματικών πάρκων νέας γενιάς και υποδομών logistics
– σε μεγάλους οδικούς άξονες (όπως ο ΒΟΑΚ και ο Ε-65 στην Κεντρική Ελλάδα)
– σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας
– την αναβάθμιση περιφερειακών λιμένων
– τις υποδομές ηλεκτροκίνησης
– τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ.

Συνοψίζοντας, η χώρα μας καθώς διαθέτει μία ολοκληρωμένη στρατηγική για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας και των υποδομών μεταφορών στην επόμενη δεκαετία και τους απαιτούμενους πόρους για να την υλοποιήσει.

Ταυτόχρονα, προχωρώντας στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του εφοδιαστικού τομέα είναι σε θέση να αξιοποιήσει τις σημαντικές γεω-οικονομικές δυνατότητες της προκειμένου να πρωταγωνιστήσει ως ένα σημαντικό κέντρο περιφερειακού διαμετακομιστικού εμπορίου στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!