Άνοδο καταγράφουν τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, στον απόηχο των κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο και της θετικής πορείας της Wall Street, ενώ τα ισχυρά εταιρικά αποτελέσματα ενισχύουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 ενισχύθηκε κατά 0,33%, με τους περισσότερους επιμέρους κλάδους να κινούνται σε θετικό έδαφος. Στο επίκεντρο των κερδών βρέθηκαν οι μετοχές της Burberry, της Saab, καθώς και οι εξελίξεις στη νομισματική πολιτική της ΕΚΤ.
Στο ταμπλό, ο DAX στη Φρανκφούρτη καταγράφει άνοδο 0,32%, ο CAC 40 στο Παρίσι 0,52% και ο FTSE 100 στο Λονδίνο 0,18%. Θετικό το κλίμα και στην ευρωπαϊκή περιφέρεια, με τον ιταλικό FTSE MIB να ενισχύεται κατά 0,55% και τον ισπανικό IBEX 35 κατά 0,29%.
Στη Γερμανία, οι τιμές παραγωγού υποχώρησαν κατά 1,3% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών, ενώ ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη επιβεβαιώθηκε στο 2%, δηλαδή στον στόχο της ΕΚΤ. Η σχετική αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων αναζωπυρώνει τις προσδοκίες για ενδεχόμενη νέα χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής, με φόντο τη συνεδρίαση της ΕΚΤ στις 23-24 Ιουλίου.
Ωστόσο, την ίδια στιγμή, η εμπορική ένταση με τις ΗΠΑ επανέρχεται στο προσκήνιο. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απέστειλε επιστολή στους αξιωματούχους της ΕΕ, προειδοποιώντας ότι από τον Αύγουστο σκοπεύει να επιβάλει δασμούς 30% στις εισαγωγές από την Ένωση. Όπως δήλωσε ο Πολωνός υφυπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Michal Baranowski στο CNBC, «ήμασταν κοντά σε συμφωνία, αλλά αυτή η εξέλιξη περιπλέκει τις διαπραγματεύσεις».
Burberry και Saab ξεχωρίζουν στα εταιρικά αποτελέσματα
Ιδιαίτερη στήριξη στους δείκτες παρείχαν τα αποτελέσματα εταιρειών όπως η Saab και η Burberry.
Η σουηδική Saab, κολοσσός στον τομέα της άμυνας, ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 200 εκατ. δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο – αύξηση 49% σε σχέση με πέρυσι και σαφώς πάνω από τις προβλέψεις. Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 30%, με τη διοίκηση να δηλώνει ότι συνεχίζει να επενδύει σε παραγωγική ικανότητα, ανταποκρινόμενη στη διαρκή ζήτηση στρατιωτικού εξοπλισμού.
Από τον χώρο της μόδας, η Burberry ανέφερε μείωση μόλις 1% στις συγκρίσιμες πωλήσεις για το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού της έτους, έναντι εκτιμήσεων για πτώση 3%. Η μείωση ήταν αισθητά μικρότερη από την αντίστοιχη περσινή, που άγγιζε το 21%, γεγονός που αποδίδεται στην εφαρμογή του σχεδίου ανάκαμψης υπό τον CEO Τζόσουα Σούλμαν.
Η επιτυχής προώθηση εμβληματικών προϊόντων εξωτερικής ένδυσης, καθώς και η σταδιακή απομάκρυνση από τη στρατηγική πολυτελών τσαντών της προηγούμενης διοίκησης, φαίνεται να συμβάλλουν στην προσπάθεια επανατοποθέτησης της μάρκας στις βρετανικές της ρίζες.