Η ιαπωνική Rakuten Card εξετάζει την εισαγωγή της στη Wall Street

Η ιαπωνική Rakuten εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής της πιστωτικής της κάρτας στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, σύμφωνα με πηγές του Reuters

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hiroshi Mikitani © EPA/KIMIMASA MAYAMA

Ο ιαπωνικός γίγαντας ηλεκτρονικού εμπορίου και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Rakuten, μητρική εταιρεία του Viber, εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής του στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ μιας από τις μεγαλύτερες πιστωτικές κάρτες της Ιαπωνίας, σύμφωνα με δύο πηγές που επικαλείται το Reuters. Οι συζητήσεις, που βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, περιλαμβάνουν και εναλλακτικά σενάρια, όπως η πώληση μεριδίου σε στρατηγικό επενδυτή, σύμφωνα με μία από τις πηγές.

Ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην εξέταση της πιθανότητας εισαγωγής της Rakuten Card στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ ήταν τα σχέδια της ανταγωνιστικής SoftBank να εισαγάγει την εταιρεία PayPay, που δραστηριοποιείται στον τομέα των πληρωμών μέσω εφαρμογών, στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, σύμφωνα με την πηγή.

Η Mizuho Financial Group απέκτησε πέρυσι το 15% των μετοχών της Rakuten Card έναντι 165 δισεκατομμυρίων γιεν (1,1 δισεκατομμύρια δολάρια), αποτιμώντας την επιχείρηση σε πάνω από 1 τρισεκατομμύριο γιεν, ή 7 δισεκατομμύρια δολάρια, με τις δύο εταιρείες να λανσάρουν κοινές πιστωτικές κάρτες.

Για την PayPay, οι θεσμικοί επενδυτές εκτιμούν την βασική αξία της εταιρείας σε 2 τρισεκατομμύρια γιεν, αλλά αναμένουν ότι η αξία της θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 3 τρισεκατομμύρια γιεν στην IPO που θα πραγματοποιηθεί το νωρίτερο τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.

Οι πιστωτικές κάρτες στο κέντρο των επιχειρήσεων της Rakuten

Η Rakuten, με επικεφαλής τον ιδρυτή και CEO Hiroshi Mikitani, αναστάτωσε τον χρηματοπιστωτικό τομέα της Ιαπωνίας απλοποιώντας τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων για πιστωτικές κάρτες και καθιστώντας τις διαθέσιμες σε ένα ευρύτερο φάσμα καταναλωτών.

Οι πιστωτικές κάρτες αποτελούν σημαντικό μέρος του δικτύου επιχειρήσεων της Rakuten που περιλαμβάνει ηλεκτρονικές αγορές, τραπεζικές συναλλαγές, ταξίδια και άλλες υπηρεσίες, με τους πελάτες να συγκεντρώνουν πόντους επιβράβευσης πιστότητας πραγματοποιώντας πληρωμές.

Η Rakuten εισήγαγε την Rakuten Bank στο χρηματιστήριο του Τόκιο πριν από δύο χρόνια, καθώς ο όμιλος υπέστη βαριές ζημίες λόγω της έναρξης λειτουργίας ενός δικτύου κινητής τηλεφωνίας.

Η Rakuten ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την εισαγωγή της Rakuten Securities στο χρηματιστήριο, αλλά η Mizuho εισέβαλε κεφάλαια αποκτώντας μερίδια στις επιχειρήσεις μεσιτείας και καρτών.

Η Rakuten Card έχει εκδώσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια πιστωτικές κάρτες στην Ιαπωνία. Τα λειτουργικά κέρδη της επιχείρησης εκτός GAAP αυξήθηκαν κατά 20% σε 62 δισεκατομμύρια γιεν πέρυσι, αλλά μειώθηκαν κατά 4,5% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, λόγω των υψηλότερων κόστους.

Η Rakuten Card στοχεύει να αυξήσει τα κέρδη της σε 100 δισεκατομμύρια γιεν μεσοπρόθεσμα και επιδιώκει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της με εταιρικούς πελάτες, όπως δήλωσε τον Μάρτιο ο διευθύνων σύμβουλός της, Koichi Nakamura.

Οι σκέψεις για την IPO έρχονται σε μια περίοδο που εταιρείες από όλο τον κόσμο επιδιώκουν να εισαχθούν στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, αναζητώντας υψηλότερες αποτιμήσεις.

Η αγορά IPO των ΗΠΑ γνώρισε το πιο έντονο τρίμηνο από το τέταρτο τρίμηνο του 2021, με τις εταιρείες να συγκεντρώνουν 24 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω της πρώτης πώλησης μετοχών στο τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με την Dealogic.