Ο S&P 500 υποχώρησε την Πέμπτη (5/6) στη Wall Street, ωθούμενος από την πτώση των μετοχών της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Tesla. Ο γενικός δείκτης της αγοράς υποχώρησε κατά 0,53% και έκλεισε στις 5.939,30 μονάδες, ενώ ο Nasdaq Composite υποχώρησε κατά 0,83% και έκλεισε στις 19.298,45 μονάδες. Ο βιομηχανικός Dow Jones σημείωσε πτώση 108 μονάδων ή 0,25%, ολοκληρώνοντας στις 42.319,74 μονάδες.
Η Tesla ήταν ο μεγάλος χαμένος της συνεδρίασης, σημειώνοντας πτώση άνω του 14% και χάνοντας το καθεστώς της κεφαλαιοποίησης τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι μετοχές διολίσθησαν αφότου ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι είναι «πολύ απογοητευμένος» από τον διευθύνοντα σύμβουλο Έλον Μασκ. Ο Μασκ αντεπιτέθηκε στον πρόεδρο, λέγοντας σε μια ανάρτηση στο X ότι «χωρίς εμένα, ο Τραμπ θα είχε χάσει τις εκλογές». Η διαμάχη εντάθηκε περαιτέρω, καθώς ο Τραμπ αποκάλεσε τον Μασκ «Τρελό» και έδωσε το μήνυμα ότι μπορεί να κόψει τα κυβερνητικά συμβόλαια των εταιρειών του.
Σημειώνεται ότι οι μετοχές ήταν ευμετάβλητες κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης μετά την ανακοίνωση του Πεκίνου την Πέμπτη ότι ο Τραμπ και ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ είχαν τηλεφωνική επικοινωνία. Ο Τραμπ ανέφερε σε ανάρτησή του στο Truth Social ότι ήταν ένα «πολύ καλό τηλεφώνημα» με τον Σι, αλλά δεν ήταν ακόμη σαφές τι επιτεύχθηκε από την επικοινωνία μεταξύ των δύο ηγετών. Ο Τραμπ δήλωσε ότι οι εμπορικές ομάδες των δύο χωρών θα συναντηθούν ξανά «σύντομα».
ΗΠΑ και Κίνα συμφώνησαν να μειώσουν προσωρινά τους δασμούς τον Μάιο, ωθώντας τις μετοχές σε μεγάλα κέρδη για τον μήνα, καθώς οι επενδυτές ήλπιζαν ότι τα χειρότερα από τις αναταραχές της εμπορικής πολιτικής του Τραμπ είχαν περάσει. Ο S&P 500 αυξήθηκε περισσότερο από 6% τον Μάιο, σημειώνοντας τον καλύτερο μήνα του από τον Νοέμβριο του 2023, μαζί με τον Nasdaq. Πρόσφατα, ωστόσο, η κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας ανησύχησε τους επενδυτές.
«Είναι θετικό ότι μιλούν, αλλά νομίζω ότι η συμφωνία με την Κίνα θα έρθει πολύ αργότερα από άλλες συμφωνίες με την Ινδία και την Ιαπωνία και άλλες χώρες» εκτίμησε ο διευθύνων σύμβουλος της Infrastructure Capital Advisors, Jay Hatfield. Και πρόσθεσε: «Οι πιθανότητες να καταλήξουν γρήγορα σε κάποια λύση φαίνονται εξαιρετικά χαμηλές».