Ο πόλεμος του Ισραήλ στη Γάζα έχει ωθήσει πολλούς επιχειρηματίες να αναζητήσουν σταθερές αγορές εκτός συνόρων. Η Ελλάδα, με σταθερή αύξηση επισκεπτών, υψηλές αποδόσεις στον τουριστικό τομέα και στρατηγική γεωγραφική θέση στην Ευρώπη, έχει γίνει πόλος έλξης για τα ισραηλινά κεφάλαια. Η τάση αυτή δεν αφορά μόνο τη μακροχρόνια επένδυση αλλά και τη στρατηγική είσοδο στην ευρωπαϊκή αγορά, αξιοποιώντας το θετικό momentum που καταγράφει η χώρα στον διεθνή τουρισμό.
Ωστόσο, την ίδια στιγμή η κοινωνική και πολιτική ατμόσφαιρα δεν είναι εντελώς ευνοϊκή. Οι διαδηλώσεις ενάντια στον πόλεμο και οι αντισημιτικές διαμαρτυρίες δημιουργούν ένα αρνητικό κλίμα, που οι Ισραηλινοί τουρίστες και επενδυτές δεν μπορούν να αγνοήσουν. Η διπλή αυτή πραγματικότητα -ευκαιρία και προκλήσεις- καθιστά τον ελληνικό τουριστικό κλάδο ιδιαίτερα ενδιαφέρον, αλλά και απαιτητικό.
Fattal House of Hotels: Ηγετική παρουσία με ισχυρό χαρτοφυλάκιο
Ο ισραηλινός όμιλος Fattal House of Hotels, μέσω του βραχίονά του Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean, έχει επενδύσει περίπου 200 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα. Το portfolio περιλαμβάνει τέσσερα ξενοδοχεία και νέα projects σε προχωρημένο στάδιο.
- NYX Hotel Thessaloniki: Ανοίγει την 1η Σεπτεμβρίου δίπλα στα Λαδάδικα στην οδό Τσιμισκή 1, με επένδυση 25 εκατ. ευρώ.
- NYX Esperia Palace Athens: Το ανανεωμένο ξενοδοχείο επανατοποθετήθηκε στην αθηναϊκή αγορά το 2023 με επένδυση 25 εκατ.
- Leonardo Kolymbia Resort, Ρόδος: Απόκτηση 2018, ανακαινισμένο για premium εμπειρία.
- Seafos Luxury Resort & Spa, Ναύπλιο: Επιπλέον επένδυση σε δημοφιλή προορισμό.
Παράλληλα, ο όμιλος εξετάζει νέα ακίνητα στη Χαλκιδική και επεκτάσεις σε Κρήτη, Κω και Κέρκυρα, θέτοντας σε προτεραιότητα περιοχές με υψηλή ζήτηση για διεθνείς επισκέπτες.
Aluma Hotels & Resorts: Στρατηγική επέκταση σε πόλεις και νησιά
Η Aluma Hotels & Resorts, μέλος του ισραηλινού ομίλου Isrotel, έχει επενδύσει 100 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα. Διαθέτει πέντε ξενοδοχεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα:
- Adia Aluma Athens Curio Collection by Hilton: Το νέο flagship της αλυσίδας στην Αθήνα, στην οδό Λυκούργου 18.
- Τα Skylark & Anise, τα οποία απέκτησε από την Brown Hotels και σύντομα θα ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα της Hilton.
- Αθήνα – Οδός Ευριπίδου: Προσεχώς ανακαίνιση νέου ακινήτου, επεκτείνοντας την παρουσία στην πρωτεύουσα.
- Θεσσαλονίκη – Πρώην ξενοδοχείο «Βιέννη»: Ανακατασκευή με στόχο μονάδα 4 ή 5 αστέρων, με τις εργασίες να ξεκινούν στο τέλος του έτους.
Η Aluma δείχνει έμφαση σε κεντρικά ακίνητα, συνδυάζοντας ιστορικά κτίρια με διεθνή brands για premium positioning.
Israel Canada Hotels: Στρατηγικές συμφωνίες με την Brown Hotels
Η Israel Canada Hotels, θυγατρική της Israel Canada που ελέγχεται από τους Barak Rosen και Assi Tuchmeyer, απέκτησε οκτώ ελληνικά ξενοδοχεία μέσω συμφωνίας με την Brown Hotels, δυναμικότητας άνω των 1.000 δωματίων, μεταξύ αυτών τα Isla Brown Corinthia και Isla Brown Chania Crete.
Οι μισθώσεις μεταβιβάστηκαν στην Israel Canada, ενώ η Brown Hotels συνεχίζει τη διαχείριση. Στο τέλος της περιόδου μίσθωσης υπάρχει η δυνατότητα πλήρους εξαγοράς από την Israel Canada.
Πριν από τη συμφωνία με την Brown, η Israel Canada είχε στην Ελλάδα τρία ξενοδοχεία υπό το brand Play, τα Play Psyri, Play Theatrou και Play Paros.
Gnosis Investments: Mega-project στην Πελοπόννησο
Η Gnosis Investments, με επικεφαλής τον Πέτρο Πολίτη, αναλαμβάνει την ανάπλαση του πρώτου ξενοδοχείου γυμνιστών στη δεκαετία του ’80, το Σαλάντι, με επένδυση άνω των 266 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι η μετατροπή του σε 5άστερη μονάδα 203 δωματίων. Στη συνέχεια, το επενδυτικό πλάνο προβλέπει τη δημιουργία ενός Condo Hotel & Residential, με 167 bungalows και 170 κατοικίες, μέσω ΕΣΧΑΣΕ.
Το project συνδυάζει τουριστική και οικιστική ανάπτυξη, δημιουργώντας μονάδα υψηλής κερδοφορίας και premium εμπειρίας.
Prima Hotels Israel: Πρώτα βήματα στην Αθήνα
Η Prima Hotels Israel, με 18 ξενοδοχεία στο Ισραήλ, ξεκινά την ευρωπαϊκή επέκταση από την Αθήνα. Αυτήν τη στιγμή διαθέτει τρια ξενοδοχεία, τα Boss Boutique Athens, Delphi Art Hotel Athens και Breeze Boutique Athens.
Η στρατηγική της βασίζεται σε μικρές αλλά premium μονάδες, με στόχο σταδιακή διείσδυση στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.
Προκλήσεις και προοπτικές
Η είσοδος ισραηλινών κεφαλαίων στην Ελλάδα δείχνει την ισχύ του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και τη στρατηγική αξία της χώρας.
Ταυτόχρονα, όμως, οι κοινωνικές και πολιτικές εντάσεις απαιτούν διαρκή επαγρύπνηση από τους επενδυτές και τους διαχειριστές των ξενοδοχείων.
Οι υψηλές αποδόσεις είναι ελκυστικές, αλλά η επιτυχία εξαρτάται από τη σωστή διαχείριση του brand και της εμπειρίας του επισκέπτη, σ’ ένα περιβάλλον που συνδυάζει ευκαιρίες και ρίσκα.