Με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών παρουσίας στον ελληνικό τουρισμό, η Grecotel ανακοίνωσε ένα από τα πιο φιλόδοξα επενδυτικά πλάνα που έχει παρουσιάσει ελληνικός όμιλος φιλοξενίας. Με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ έως το 2030, ο όμιλος δρομολογεί νέες μονάδες σε Ελλάδα και εξωτερικό, ολοκληρωμένες ανακαινίσεις ιστορικών ξενοδοχείων, αλλά και είσοδο σε νέες κατηγορίες και προορισμούς.
«Εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε προορισμούς, εμπειρίες και συναισθήματα και συνδεόμαστε ουσιαστικά με περιοχές που αγαπάμε πολύ», δήλωσε χαρακτηριστικά η διευθύνουσα σύμβουλος της Grecotel, Μάρι Ν. Δασκαλαντωνάκη.
Η στρατηγική επενδυτική εξόρμηση συνοδεύεται από επιδόσεις που αποτυπώνουν τη δυναμική της Grecotel, η οποία διανύει ήδη μία από τις ισχυρότερες χρονιές της ιστορίας της, με κύκλο εργασιών 413 εκατ. ευρώ για το 2025 και παρουσία σε 15 κορυφαίους προορισμούς της χώρας.
Ισχυρές επιδόσεις το 2025 για την Grecotel
Με 40 ξενοδοχεία και resorts, 25.000 κλίνες και 200 σημεία εστίασης, η Grecotel κατέγραψε το 2025 υψηλές επιδόσεις σε όλα τα μεγέθη. Περισσότεροι από 425.300 επισκέπτες από 190 χώρες, εκ των οποίων το 30% ήταν επαναλαμβανόμενοι, πραγματοποίησαν 2,314 εκατ. διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία του Ομίλου. Το loyalty club περιλαμβάνει 343.000 μέλη.
Η Κρήτη και η Κέρκυρα παραμένουν οι πυλώνες του τζίρου (57%), ενώ Μεγάλη Βρετανία και Γερμανία αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές (44% των εσόδων).
Στο ανθρώπινο δυναμικό, ο όμιλος απασχολεί 7.500 εργαζόμενους από 52 εθνικότητες, εκ των οποίων το 80% Έλληνες και το 49% γυναίκες, διατηρώντας σταθερά τη θέση του μεγαλύτερου εργοδότη στον ελληνικό τουρισμό. Περισσότερες από 550 πρακτικές θέσεις ετησίως και ποσοστό 30% προσλήψεων από τις τοπικές κοινωνίες ενισχύουν το κοινωνικό του αποτύπωμα.

Το Mandola Rosa της Grecotel στην Κυλλήνη © Grecotel
Επενδυτικό πρόγραμμα 1 δισ. ευρώ
Η Grecotel εισέρχεται στη δεύτερη 50ετία της πορείας της με ένα ισχυρό πολυετές πρόγραμμα αναπτύξεων και ανακαινίσεων, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ έως το 2030. Από αυτό, 350 εκατ. ευρώ έχουν ήδη υλοποιηθεί, ενώ το πλάνο περιλαμβάνει νέες μεγάλες αναπτύξεις σε Πελοπόννησο, Κρήτη, Κέρκυρα, Κω και Θράκη, είσοδο σε νέα luxury brands και είσοδο στην αγορά της εξοχικής τουριστικής κατοικίας.
Ένα από τα ισχυρότερα πλεονεκτήματα του ομίλου είναι η τεράστια landbank 4.059 στρεμμάτων ιδιόκτητων παραθαλάσσιων εκτάσεων σε διάφορα σημεία σε όλη την Ελλάδα, που αποτελεί βασικό άξονα της ανάπτυξης. Η αξιοποίησή της θα προχωρήσει σταδιακά, με επενδύσεις προσαρμοσμένες σε κάθε τοποθεσία και στο εκάστοτε προϊόν που προγραμματίζει ο όμιλος.
Η Grecotel επιβεβαίωσε ότι εξετάζει ενεργά επενδυτικές δυνατότητες και σε άλλες αγορές εκτός Ελλάδας, τόσο στην Ευρώπη όσο και πέρα από αυτήν. Ήδη ένα νέο άνοιγμα στο εξωτερικό βρίσκεται σε προετοιμασία. «Έχουμε συγκεκριμένα προϊόντα στο μυαλό μας και μελετάμε περισσότερα από ένα locations όπου θα μπορούσαν να τοποθετηθούν», σημείωσαν στελέχη της Grecotel.
Νέο ξενοδοχείο στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας
Η Grecotel ενισχύει την παρουσία της στην πρωτεύουσα. Ήδη λειτουργεί το The Dolli στην οδό Μητροπόλεως και το Grecotel Pallas Athena στην πλατεία Κοτζιά.
Σύντομα θα προστεθεί τρίτο ξενοδοχείο στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, όπως αποκάλυψε η κ. Δασκαλαντωνάκη, η οποία απέφυγε να δώσει λεπτομέρειες, πέρα από το ότι θα εντάσσεται στη στρατηγική του Ομίλου για ενίσχυση της urban hospitality.

Το Mykonos Blu της Grecotel στην Ψαρού της Μυκόνου © Grecotel
Ανακαινίσεις: Ξενοδοχεία που αλλάζουν κατηγορία
Ο όμιλος προχωράει σε στοχευμένες αναβαθμίσεις υπαρχουσών μονάδων, ανάλογα με τις ανάγκες τους: ξενοδοχεία που χρειάζονται βελτίωση, άλλα που απαιτούν επανακαθορισμό προϊόντος και μονάδες που θα μετατραπούν πλήρως για να καλύψουν νέες κατηγορίες.
Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το Filoxenia Kalamata και το Astir Palace στην Αλεξανδρούπολη, στα οποία πραγματοποιείται ριζική ανακαίνιση εν λειτουργία από πέρυσι, που θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2026. Το ξενοδοχείο της Καλαμάτας μείωσε τα δωμάτιά του από 190 σε 165 για αναβάθμιση των χώρων, ενώ το συνολικό κόστος της ανακαίνισης ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ.
Το Astir Palace θα ανοίξει τον Απρίλιο ως New Astir Alexandroupoli, με 214 δωμάτια και θα αποτελέσει το νέο landmark της Grecotel στη Θράκη. Η επένδυση αποτελεί, όπως αναφέρουν τα στελέχη του ομίλου, «συνειδητή στρατηγική εθνική επιλογή στήριξης της ακριτικής περιοχής».
Πορεία 50 ετών: Από το Ρέθυμνο στην κορυφή του ελληνικού τουρισμού
Από το πρώτο ξενοδοχείο που θεμελίωσε ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης στο Ρέθυμνο το 1975, η Grecotel εξελίχθηκε σε έναν όμιλο 80 εταιρειών, με ισχυρό αποτύπωμα στα μεγαλύτερα νησιά και σε σημαντικές ηπειρωτικές περιοχές, με σταθερή έδρα στην Κρήτη και με ηγετική θέση στη διαμόρφωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Σήμερα, μισό αιώνα αργότερα, εισέρχεται στη νέα της εποχή με ένα επενδυτικό σχέδιο-ορόσημο, στόχο την αναβάθμιση της ελληνικής φιλοξενίας και το βλέμμα στραμμένο σε νέες διεθνείς αγορές.

Ο ιδρυτής της Grecotel, Νίκος Δασκαλαντωνάκης, με την 3η γενιά της Grecotel, τις εγγονές του Οδύσσια και Νίκη Σηφουνάκη Δασκαλαντωνάκη © Grecotel