Η Accor, ένας από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους παγκοσμίως, ενισχύει δυναμικά την παρουσία της στην ελληνική αγορά, σχεδιάζοντας τουλάχιστον επτά νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη τριετία. Αυτό αποκάλυψε η Maud Bailly, CEO των brands Sofitel Legend, Sofitel, MGallery και Emblems του ομίλου Accor, σε δημοσιογραφική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο των επίσημων εγκαινίων του Athens Capital Suites – MGallery Collection, της Λάμψα, στο Σύνταγμα.
Σήμερα η Accor αριθμεί 11 ξενοδοχειακές μονάδες σε λειτουργία στην Ελλάδα, με το ενδιαφέρον του γαλλικού ομίλου να επικεντρώνεται τόσο στην Αθήνα, όσο και στα νησιά. Στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης των πολυτελών και lifestyle brands που έχει υπό την εποπτεία της η Maud Bailly, τουλάχιστον επτά νέα projects βρίσκονται ήδη σε προχωρημένη φάση σχεδιασμού ή υλοποίησης.

Η Maud Bailly, CEO των brands Sofitel Legend, Sofitel, MGallery και Emblems του ομίλου Accor © ΔΤ
Νέες μονάδες MGallery και Emblems: Το μέλλον του high-end hospitality
Ένα από τα σημαντικότερα πρότζεκτ είναι το MGallery Chania, το οποίο θα αποτελέσει σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο του brand στην Ελλάδα. Το ξενοδοχείο θα αναπτυχθεί από τον ξενοδοχειακό όμιλο Περογιάννη, μετατρέποντας ένα πρώην εργοστάσιο σαπωνοποιίας σε ένα urban resort με θέα στη θάλασσα και την παλιά πόλη των Χανίων. Θα διαθέτει 220 δωμάτια, πισίνες και αναμένεται να εγκαινιαστεί το 2026, προβάλλοντας τη φιλοσοφία του MGallery για μοναδικές εμπειρίες φιλοξενίας σε τοποθεσίες με ιδιαίτερη ιστορική ή πολιτιστική σημασία.
Στο ίδιο πνεύμα, αναμένεται να ενταχθεί στον ξενοδοχειακό χάρτη και το Elatos Resort στον Παρνασσό, το οποίο θα λειτουργήσει υπό το ολοκαίνουργιο luxury lifestyle brand Emblems. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο project της Λάμψα, συνολικού ύψους επένδυσης άνω των 30 εκατ. ευρώ, το οποίο θα περιλαμβάνει 42 πολυτελή chalets με 2 έως 4 δωμάτια το καθένα, καθώς και 15 δωμάτια στο κεντρικό κτίριο. Το αναβαθμισμένο Elatos Resort θα ανοίξει τις πύλες του επίσης το 2026, φέρνοντας για πρώτη φορά το brand Emblems στην ελληνική αγορά.
Επιπλέον, η γαλλική αλυσίδα βρίσκεται σε συζητήσεις για τη δημιουργία δύο ακόμα Emblems στην Ελλάδα, εκ των οποίων το ένα σε κάποιο ελληνικό νησί, καθώς και ενός ακόμα Sofitel, πέραν της μονάδας που βρίσκεται στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Τέλος, η κ. Baily ανέφερε ότι θα ήθελε να δει την ανάπτυξη ενός Sofitel resort, αλλά και μιας μονάδας branded residences στην Ελλάδα.

Η πρόεδρος της Λάμψα, Χλόη Λασκαρίδη @ ΔΤ
Athens Capital Suites – Η νέα «ναυαρχίδα» της MGallery
Το Athens Capital Suites – MGallery Collection εγκαινιάστηκε επισήμως χθες, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, της πρέσβειρας της Γαλλίας στην Ελλάδα Laurence Auer και πολλών Ελλήνων ξενοδόχων (Αλέξανδρος Βασιλικός, Αγάπη Σμπώκου, Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, Τίνα Δασκαλαντωνάκη, Νίκος Περογιάννης κ.λπ.). Αποτελεί επέκταση του ήδη επιτυχημένου Athens Capital Hotel – MGallery, το οποίο άνοιξε το 2024. Η νέα μονάδα, αποτέλεσμα επένδυσης 4 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνει 17 πολυτελείς σουίτες και ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη του πολυτελούς city hospitality στο κέντρο της Αθήνας.
«Δεν ήταν το πιο εύκολο έργο μας, οι σύμβουλοί μας έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν για την ανάδειξη του διατηρητέου κτιρίου», είπε η πρόεδρος της Λάμψα, Χλόη Λασκαρίδη, κατά τον χαιρετισμό της. Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής του Athens Capital, Ευριπίδης Τζήκας, καλωσόρισε τους προσκεκλημένους, λέγοντας ότι το άνοιγμα του Athens Capital Suites θα προσφέρει ακόμα περισσότερη άνεση και ιδιωτικότητα στους φιλοξενούμενους.
Η επιτυχία της MGallery στην Ελλάδα είναι εμφανής: το Athens Capital Hotel έχει καταφέρει ετήσια πληρότητα 82%, την υψηλότερη από τις 123 μονάδες του brand παγκοσμίως, καθιστώντας την Αθήνα σημείο αναφοράς στο διεθνές δίκτυο της Accor.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη Χλόη και τον Θανάση Λασκαρίδη © Accor
Έλληνες και Αμερικανοί στην κορυφή των εσόδων
Η αυξημένη τουριστική ζήτηση για τα ξενοδοχεία της Accor στην Ελλάδα καταγράφεται και στα στατιστικά στοιχεία. Οι Έλληνες ταξιδιώτες αποτελούν την πρώτη εθνικότητα σε επίπεδο εσόδων δωματίων, με μερίδιο 37% και εντυπωσιακή αύξηση 29% σε σχέση με το 2023. Ακολουθούν οι Αμερικανοί με 11% (+9%), οι Ισραηλινοί με 8% (+3%) και οι Γάλλοι με σταθερό μερίδιο 6%.
Η δυναμική αυτή, σύμφωνα με τη Maud Bailly, καταδεικνύει την αλλαγή του brand positioning της Ελλάδας ως προορισμού πολυτελείας, γεγονός που υποστηρίζει την απόφαση της Accor να επεκτείνει τα premium και luxury brands της στη χώρα.
Διεθνές αποτύπωμα και αναπτυξιακή στρατηγική
Η Accor διαθέτει 45 brands παγκοσμίως, με εκείνα που διαχειρίζεται η Maud Bailly να βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής ανάπτυξης του ομίλου:
- MGallery: 123 ξενοδοχεία παγκοσμίως / 14.000 δωμάτια, με 48 νέα στο pipeline – 7 εκ των οποίων θα ανοίξουν το 2025.
- Sofitel: 114 ξενοδοχεία / 31.000 δωμάτια – 32 νέα στο pipeline, με 12 νέες συμφωνίες που υπογράφηκαν εντός του 2024.
- Sofitel Legend: 6 μοναδικές μονάδες σε εμβληματικά ιστορικά κτίρια (με 4 ακόμα σε ανάπτυξη, περιλαμβανομένων branded residences στη Μαδρίτη).
- Emblems: Το πρώτο ξενοδοχείο του brand θα ανοίξει στις 4 Νοεμβρίου του 2025 στη νότια Ευρώπη (η ακριβής τοποθεσία θα αποκαλυφθεί σύντομα), με ακόμα 4 νέα να ακολουθούν το 2026 (μεταξύ αυτών και το Elatos Resort) και 9 επιπλέον μονάδες να έχουν ήδη υπογράψει συμφωνίες.
Συνεργασία με Λάμψα: Παρόν και προοπτικές
Η Maud Bailly, στον χαιρετισμό της κατά τα εγκαίνια, αναφέρθηκε με θερμά λόγια στην οικογένεια Λασκαρίδη, ιδιοκτήτρια των ξενοδοχείων Grande Bretagne, King George, Athens Capital και Elatos Resort, εκφράζοντας την ελπίδα η επιτυχημένη συνεργασία με τη Λάμψα να διευρυνθεί στο μέλλον. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 2028 λήγει η σύμβαση της Λάμψα με τη Marriott International για τη διαχείριση των εμβληματικών ξενοδοχείων της στο Σύνταγμα, γεγονός που ενδέχεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στον χάρτη της πολυτελούς φιλοξενίας στην πρωτεύουσα.
Η ίδια η κ. Bailly, με πολιτική εμπειρία ως πρώην σύμβουλος του Γάλλου πρωθυπουργού, Μανουέλ Βαλς, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην εντυπωσιακή μεταμόρφωση της Ελλάδας, από τον καιρό του Grexit μέχρι σήμερα, τονίζοντας ότι η χώρα αποτελεί πλέον επενδυτικό προορισμό πρώτης γραμμής για τον γαλλικό όμιλο.
Με τουλάχιστον επτά νέες μονάδες στον ορίζοντα, νέα brands όπως τα Emblems και η ενίσχυση της παρουσίας του MGallery στην Ελλάδα, η Accor δηλώνει ξεκάθαρα την πρόθεσή της να επενδύσει στρατηγικά στην ελληνική φιλοξενία, σε μια αγορά που δείχνει πλέον να προσφέρει όχι μόνο τουριστική δυναμική, αλλά και δυνατότητες για ποιοτική ανάπτυξη και διεθνή ανταγωνιστικότητα.