Η Μάρθα Στιούαρτ, η γυναίκα που έχει χτίσει μια αυτοκρατορία γύρω από το lifestyle, την κουζίνα και το design, μπαίνει τώρα δυναμικά στον χώρο της ομορφιάς με τη δημιουργία της δικής της σειράς προϊόντων περιποίησης, υπό το όνομα Elm Biosciences. Όπως γράφει το Bloomberg, στα 84 της χρόνια, η Στιούαρτ αποφασίζει να καταπιαστεί με έναν τομέα που πάντα την ενδιέφερε προσωπικά, με στόχο να προσφέρει στο κοινό επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις για την προστασία και αναζωογόνηση της επιδερμίδας.
Πέντε χρόνια δουλειάς για την τέλεια φόρμουλα
Η νέα μάρκα είναι αποτέλεσμα πενταετούς συνεργασίας της Στιούαρτ με τον δερματολόγο Ντάβαλ Μπανουσάλι, ο οποίος έχει αποκτήσει φήμη στον χώρο των ιατρικών και καλλυντικών καινοτομιών. Το Elm Biosciences κάνει ντεμπούτο με δύο πρώτα προϊόντα: έναν ορό και ένα καθημερινό συμπλήρωμα για την επιδερμίδα, τα οποία θα κυκλοφορήσουν αρχικά μέσω του επίσημου site της εταιρείας, απευθείας στον καταναλωτή.
Η Στιούαρτ παραδέχεται ότι είναι ιδιαίτερα απαιτητική με τη φροντίδα του δέρματός της. «Ήθελα πάντα να έχω τη δική μου σειρά ομορφιάς», δηλώνει. «Είμαι πολύ, πάρα πολύ σχολαστική με το skincare». Αυτή η επιμονή στη λεπτομέρεια φαίνεται να αποτέλεσε την κινητήρια δύναμη πίσω από την ίδρυση του Elm Biosciences.
Η άνθηση των celebrity beauty brands
Τα τελευταία χρόνια, οι σειρές ομορφιάς που λανσάρονται από διασημότητες έχουν γνωρίσει εντυπωσιακή άνθηση, προσελκύοντας τεράστια κεφάλαια και εξαγορές δισεκατομμυρίων. Η Rhode της Χέιλι Μπίμπερ εξαγοράστηκε από την Elf Beauty με αξία 1 δισ. δολάρια, ενώ η Rare Beauty της Σελένα Γκόμεζ βρίσκεται σε διαδικασία διερεύνησης πώλησης. Η Στιούαρτ, με το δικό της πολυδιάστατο brand και το ήδη εδραιωμένο όνομα στον χώρο του lifestyle, φιλοδοξεί να σταθεί επάξια ανάμεσα σε αυτές τις μεγάλες επιτυχίες.
Ο δρ. Μπανουσάλι εξηγεί ότι τα μελλοντικά σχέδια του Elm Biosciences περιλαμβάνουν την ανάπτυξη προϊόντων όχι μόνο για το πρόσωπο, αλλά και για τα μαλλιά και το σώμα – από βασική περιποίηση μαλλιών έως πιο εξειδικευμένες φόρμουλες για νυχτερινή αναδόμηση της επιδερμίδας. Η φιλοσοφία της εταιρείας στηρίζεται στην αξιοποίηση επιστημονικών λύσεων που βελτιώνουν την προστασία του δέρματος, αποφεύγοντας πιο σκληρά συστατικά όπως η βιταμίνη C, και αντικαθιστώντας τα με ένα ιδιόκτητο σύμπλεγμα που υπόσχεται ήπια αλλά αποτελεσματική δράση.
Μάρθα Στιούαρτ: «Θέλω να απλοποιήσω το skincare»
Η ίδια η Στιούαρτ, με την εμπειρία δεκαετιών στον κόσμο των καταναλωτικών προϊόντων, θέτει έναν ξεκάθαρο στόχο: να απλοποιήσει το skincare για το ευρύ κοινό. «Κάθε μέρα λαμβάνω κουτιά με προϊόντα από διαφορετικές εταιρείες», λέει. «Μερικά από αυτά περιέχουν συστατικά που δεν έχω ξανακούσει ποτέ – ειδικά κολλαγόνα, ειδικές βιταμίνες. Δεν ξέρω αν είναι πραγματικά καλά ή όχι».
Η Στιούαρτ θέλει η δική της σειρά να σταθεί απέναντι σε αυτή τη σύγχυση και να προσφέρει λύσεις που είναι ξεκάθαρες, εύχρηστες και βασισμένες σε αποδείξεις.
Η νέα επιχειρηματική κίνηση δεν είναι η πρώτη για την Αμερικανίδα επιχειρηματία, που έχει μετατρέψει το όνομά της σε brand με αμέτρητα licensing deals. Από παπούτσια Skechers και σετ κρεβατιών μέχρι σοκολατένιες τούρτες και μαγειρικά σκεύη, η Στιούαρτ έχει καταφέρει να τοποθετήσει το όνομά της σχεδόν παντού. Το 2015 πούλησε την εταιρεία Martha Stewart Living Omnimedia στη Sequential Brands Group έναντι 353 εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά συνέχισε να δραστηριοποιείται σε νέες συνεργασίες και project.
Το Elm Biosciences ωστόσο φαίνεται να είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα εγχειρήματά της. Η ίδια και ο Μπανουσάλι έχουν επενδύσει προσωπικά στο brand, μαζί με venture capital funds. Ο τελευταίος γύρος χρηματοδότησης ηγήθηκε από την Red Sea Ventures, με συμμετοχή των Habitat Partners και Springdale Ventures, αν και τα συνολικά ποσά παραμένουν αδημοσίευτα.
Η Μάρθα Στιούαρτ παραμένει διαχρονική
Με το βλέμμα στραμμένο στη νέα πρόκληση, η Στιούαρτ δείχνει ότι η επιχειρηματική της ενέργεια δεν εξαντλείται ποτέ. «Καθώς τόσοι πολλοί διάσημοι δημιουργούν εξαιρετικές επιχειρήσεις, δημιουργώ κι εγώ μια επιχείρηση», δηλώνει. «Συνεχίζω να χτίζω».
Η είσοδός της στον χώρο της ομορφιάς επιβεβαιώνει πως η Μάρθα Στιούαρτ παραμένει μια διαχρονική δύναμη στον κόσμο του lifestyle και του επιχειρείν – πάντα έτοιμη να προσαρμοστεί στις νέες τάσεις, αλλά με τον δικό της, σχολαστικό τρόπο.