Ο Snoop Dogg, γνωστός για τις ευθείες βολές του κατά του Spotify, προχώρησε σε ανακωχή με την πλατφόρμα και κυκλοφόρησε ξαφνικά το νέο του άλμπουμ «Iz It a Crime?» την Πέμπτη, προκαλώντας ενθουσιασμό στους θαυμαστές του. Όπως γράφει το Bloomberg, η συμφιλίωση ήρθε μετά από εβδομάδες διαλόγου με στελέχη της εταιρείας, οι οποίοι του εξήγησαν αναλυτικά την οικονομική δομή των ροών εσόδων από τις μουσικές πλατφόρμες.
Ο Snoop Dogg, που στο παρελθόν είχε δηλώσει πως έλαβε λιγότερα από 45.000 δολάρια για μουσική του που ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο streams, φαίνεται πλέον να κατανοεί πως η ευθύνη δεν ανήκει αποκλειστικά στο Spotify. Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος: «Είχαμε μια συνάντηση μυαλών. Μου προσέφεραν κατανόηση και διαύγεια.»
Η μεταστροφή αυτή είναι νίκη για το Spotify, το οποίο συχνά δέχεται πυρά από καλλιτέχνες για τα χαμηλά ποσοστά πληρωμών. Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι πολύπλοκη: τα δικαιώματα διανέμονται μεταξύ ερμηνευτών, δημιουργών, δισκογραφικών, εκδοτών και οργανισμών πνευματικών δικαιωμάτων. Ο Snoop πλέον παραδέχεται ότι δεν στοχοποιεί την πλατφόρμα, αλλά συνολικά το οικονομικό μοντέλο του streaming.
Ο ράπερ είχε φτάσει να αποσύρει κομμάτια του από την πλατφόρμα ως μορφή διαμαρτυρίας. Ωστόσο, ο συνεργάτης του και επιχειρηματίας Larry Jackson διευκόλυνε συναντήσεις με τα υψηλόβαθμα στελέχη του Spotify, όπως τον Joe Hadley, ώστε να χτιστεί μια ειλικρινής γέφυρα επικοινωνίας. «Ήταν μια παραγωγική συνομιλία. Ο Snoop έκανε εύστοχες ερωτήσεις για τις ροές εσόδων,» δήλωσε ο Hadley.
Πλέον, ο Snoop δεν είναι μόνο καλλιτέχνης, αλλά και ιδιοκτήτης δισκογραφικής. Το 2022 απέκτησε τα δικαιώματα της Death Row Records, του εμβληματικού label που τον ανέδειξε τη δεκαετία του ’90. Η κυκλοφορία του «Iz It a Crime?» μέσω Spotify σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ίδιο, όπου η επιχειρηματική του ταυτότητα συνυπάρχει με την καλλιτεχνική.
Παρότι εξακολουθεί να διαφωνεί με τη γενικότερη λειτουργία του streaming, ο Snoop δείχνει πλέον πρόθυμος να συνεργαστεί – όχι να συγκρουστεί.