Επτά κλασικές ταινίες που θα απολαύσουμε στα θερινά της Αθήνας

Από την «Όπερα της πεντάρας» έως τον «Δολοφόνο με το αγγελικό πρόσωπο», φέτος το καλοκαίρι βλέπουμε ξανά παλιά αγαπημένα στα θερινά σινεμά

Το 8½ του Federico Fellini

Τα θερινά σινεμά της Αθήνας, με το γιασεμί, το ποπ κορν και την παγωμένη μπίρα, συνεχίζουν να τιμούν αριστουργήματα της 7ης τέχνης, προβάλλοντας αποκατεστημένες κόπιες από το παγκόσμιο σινεμά. Το φετινό καλοκαίρι υπόσχεται θρυλικές επανεκδόσεις, από την ασπρόμαυρη Ευρώπη του μεσοπολέμου μέχρι το ονειρικό Λος Άντζελες των 00s. Παρακάτω, 7 κλασικά φιλμ που κάνουν τη βραδινή σας έξοδο εμπειρία.

1. Η Όπερα της πεντάρας (1931), Georg Wilhelm Pabst

Η Όπερα της πεντάρας (1931)

Σκοτεινό, καυστικό και πρωτοποριακό, αυτό το γερμανικό μιούζικαλ βασισμένο στο έργο του Bertolt Brecht είναι μια σάτιρα του καπιταλιστικού κόσμου με φόντο το βιομηχανικό Λονδίνο των αρχών του 20ού αιώνα. Ο γάμος ενός ληστή με την κόρη του «βασιλιά των ζητιάνων» μετατρέπεται σε ταξική σύγκρουση και πολιτικό σχόλιο. Ένα φιλμ που, σχεδόν έναν αιώνα μετά, δεν έχει χάσει την αιχμηρότητά του.

Πού: Ατενέ, Λευκωσίας 43, πλ. Αγ. Ανδρέα, Πατήσια.

2. Δεσμώτης του ιλίγγου (1958), Alfred Hitchcoc

Δεσμώτης του ιλίγγου (1958)

Ψυχολογικό θρίλερ που συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν τα θρίλερ του Alfred Hitchcoc ακαταμάχητα: μια μοιραία γυναίκα, έναν παγιδευμένο άντρα, ένα συναρπαστικό μυστήριο και, φυσικά, έναν καλοστημένο φόνο. Ένας αστυνομικός του Σαν Φρανσίσκο, ο Σκοτ Φέργκιουσον, φεύγει από το Σώμα λόγω της υψοφοβίας του. Ένας παλιός του φίλος και εφοπλιστής, τον προσλαμβάνει για να παρακολουθεί την νευρωτική, με τάσεις αυτοκτονίας, γυναίκα του, Μαντλέν (η Kim Novak ξανθιά). Ο αστυνομικός την ερωτεύεται, αλλά αδυνατεί να την σώσει όταν αυτή επιχειρεί ένα πήδημα θανάτου από… ψηλά. Καιρό μετά, κι ενώ προσπαθεί να ξεφύγει από τις εμμονές του, θα ξανασυναντήσει την νεκρή του αγάπη στο πρόσωπο της μελαχρινής Τζούντι (η Kim Novak σε διπλό ρόλο).

Πού: Άνοιξις, Αττική & Ευριπίδου 19, Ν. Ηράκλειο, Όασις, Πρατίνου 7, Παγκράτι

3. 8½ (1963), Federico Fellini

8½ (1963)

Ένα φιλμ μέσα στο φιλμ, ένας εφιάλτης μέσα σε όνειρο, μία διαρκής περιπλάνηση στο μυαλό ενός καλλιτέχνη. Ο Marcello Mastroianni υποδύεται το alter ego του Fellini σε μία ταινία που μοιάζει περισσότερο με ψυχανάλυση παρά με αφήγηση. Το «8½» παραμένει κορυφαίο δείγμα μεταμοντέρνου σινεμά και συνεχίζει να επηρεάζει σκηνοθέτες σε όλο τον κόσμο.

*Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη ημερομηνία.

4. Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο (1967), Jean-Pierre Melville

Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο

Με το βλέμμα του ατσαλένιο και το trench coat του πάντα στη θέση του, ο Alain Delon ενσαρκώνει τον Jef Costello, έναν πληρωμένο δολοφόνο που κινείται με τελετουργική ακρίβεια σε ένα Παρίσι γεμάτο σκιές. Το «Le Samouraï» είναι ένα υπαρξιακό αστυνομικό φιλμ, όπου η σιωπή και το στυλ μιλούν πιο δυνατά από κάθε διάλογο.

Πού: Ριβιέρα, Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια

Διαβάστε περισσότερα στο thefashionbible.gr