Hermès Carré: Ένα έργο τέχνης που απαιτεί 750 ώρες δουλειάς

Πώς το μεταξωτό Hermès Carré απέδειξε πως ένα τετράγωνο μαντίλι μπορεί να γράψει ιστορία στη μόδα ως έργο τέχνης

Hermès Carré © Hermès

Ορισμένα αντικείμενα αφηγούνται ιστορίες. Ιστορίες για πριγκίπισσες που οδηγούν cabrio στο Μόντε Κάρλο, για βασίλισσες που δένουν μαντίλι στα μαλλιά τους κάτω από τη βροχή, για γυναίκες που μετατρέπουν τον πόνο ενός τσιμπήματος σε στιλιστική δήλωση. Το Hermès Carré είναι ένα τέτοιο αντικείμενο: ένα τετράγωνο μεταξωτό μαντίλι που έχει τυλιχτεί γύρω από τους ώμους της Grace Kelly, τα μαλλιά της Queen Elizabeth II, τον λαιμό της Jackie Kennedy Onassis και πλέον, γύρω από τα χερούλια μιας Birkin στο Instagram. Από το 1937 μέχρι σήμερα, αυτό το εμβληματικό μαντίλι παραμένει σύμβολο κομψότητας, δεξιοτεχνίας και διαχρονικού στιλ. Το Hermès Carré είναι ένα wearable έργο τέχνης. Και αν δεν έχετε ήδη προσθέσει ένα στη συλλογή σας, ίσως τώρα είναι η ώρα.

Από επιτραπέζιο παιχνίδι σε κομψό μαντίλι

Ο Thierry Hermès, γιος Γερμανίδας μητέρας και Γάλλου πατέρα, γεννήθηκε στη Γερμανία το 1801 και μετακόμισε στη Γαλλία το 1828. Το 1837 ίδρυσε το ομώνυμο εργαστήριό του στο Παρίσι, κατασκευάζοντας χαλινάρια και εξαρτήματα για άμαξες. Το 1880, ο γιος του Charles-Émile μετέφερε το κατάστημα στη διεύθυνση 24 rue du Faubourg Saint-Honoré, όπου βρίσκεται έως σήμερα.

Στη δεκαετία του 1920, ο Émile-Maurice Hermès — τέταρτη γενιά του οίκου — άρχισε να επεκτείνει τη δραστηριότητα πέρα από τον ιππικό εξοπλισμό, προσθέτοντας αξεσουάρ και ένδυση, με τη βοήθεια των τριών γαμπρών του. Ένας εξ αυτών, ο Robert Dumas, ήταν εκείνος που σχεδίασε το πρώτο μεταξωτό carré το 1937, με το σχέδιο Jeu des Omnibus et Dames Blanches, σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη Hugo Grygkar, ο οποίος συνέβαλε σε πολλά από τα πρώτα σχέδια μαντιλιών του οίκου. Το σχέδιο, εμπνευσμένο από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι της εποχής, απεικόνιζε γυναίκες να παίζουν ένα δημοφιλές παιχνίδι της εποχής, περιστοιχισμένες από ιππήλατες άμαξες δύο ανταγωνιστικών παριζιάνικων εταιρειών. Με την έντονη παλέτα χρωμάτων και την αριστοτεχνική λεπτομέρεια, κατέκτησε αμέσως την παριζιάνικη ελίτ. Σε αντίθεση με κάθε άλλο αξεσουάρ της εποχής, το μαντίλι Hermès ήταν ταυτόχρονα ευέλικτο και εκφραστικό, ένα άμεσο σύμβολο εκλεπτυσμένου γούστου.

Είχε διαστάσεις 90×90 εκ., ήταν φτιαγμένο από μετάξι κινεζικής προέλευσης (που σήμερα καλλιεργείται σε ιδιόκτητες φάρμες της Hermès στη Βραζιλία), και τυπωνόταν με τη μέθοδο της ξυλοτυπίας. Το ρέλι γίνονταν στο χέρι, και η όλη παραγωγή ήταν κάθετη, μια φιλοσοφία που ο οίκος ακολουθεί έως σήμερα, με εξειδικευμένη μονάδα παραγωγής στη Λυών.

Από τότε μέχρι και σήμερα, το μεταξωτό μαντίλι (όπως και τα υπόλοιπα υφασμάτινα αξεσουάρ) συνεχίζει να αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για τη μάρκα – μόνο το τρίτο τρίμηνο του 2023 απέφερε περίπου 210 εκατομμύρια ευρώ. Καθόλου άσχημα για ένα αξεσουάρ που ξεκινά από κουκούλια μεταξοσκώληκα!

Διαβάστε περισσότερα στο thefashionbible.gr