Η Tesla βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ένα κρίσιμο σημείο καμπής, όπως δήλωσε ο Lars Moravy, αντιπρόεδρος μηχανολογίας της εταιρείας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο «X Takeover» στην Καλιφόρνια.
Μετά από περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια στην Tesla, ο Moravy αναγνωρίζει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία αλλά και τις εξίσου μεγάλες ευκαιρίες που προκύπτουν από τα νέα και φιλόδοξα προϊόντα που ετοιμάζονται.
Ο ίδιος χαρακτήρισε την παρούσα φάση ως «μια μεγάλη κίνηση», καθώς η Tesla προχωρά σε καινοτόμα έργα όπως τα ρομποταξί, η πλήρης αυτονομία οδήγησης, το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus και το ηλεκτρικό φορτηγό Semi.
Το ηλεκτρικό φορτηγό της Tesla κρίσιμης σημασίας
Το Semi φαίνεται να έχει ιδιαίτερη σημασία για τον Moravy, ο οποίος δήλωσε ότι αποτελεί κλειδί για την αποστολή της Tesla. Κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της εταιρείας κοντά στο Ρίνο της Νεβάδα και σχεδιάζεται για να επαναπροσδιορίσει τον κλάδο των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων.
Παράλληλα, το ανθρωποειδές Optimus, αλλά και το νέο αυτόνομο όχημα με την ονομασία Cybercab, που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση, δείχνουν ξεκάθαρα τη στροφή της Tesla προς τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη, στοιχεία που ο Elon Musk θεωρεί θεμέλια του μέλλοντος της εταιρείας.
Ωστόσο, η Tesla δεν είναι ανεπηρέαστη από τις δυσκολίες. Οι πωλήσεις παρουσιάζουν πτώση σε σημαντικές αγορές, ακόμα και στην Καλιφόρνια, όπου η εταιρεία είχε κάποτε κυρίαρχη παρουσία. Ταυτόχρονα, ο νέος φορολογικός νόμος στις ΗΠΑ καταργεί την επιδότηση των 7.500 δολαρίων για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, επηρεάζοντας αρνητικά τις πωλήσεις.
Η εταιρεία προσπαθεί να προλάβει την απώλεια αυτού του κινήτρου, επιταχύνοντας την παραγωγή και διάθεση του νέου, πιο προσιτού μοντέλου της, το οποίο αναμένεται να μοιάζει με το Model Y.
6000 μηχανικοί της Tesla εργάζονται σε παράλληλα προγράμματα
Ο Moravy ηγείται μιας ομάδας περίπου 6.000 μηχανικών που εργάζονται σε πολλά παράλληλα προγράμματα.
Έχει συμβάλει καθοριστικά στην εξέλιξη κάθε μοντέλου της Tesla από τότε που εντάχθηκε στην εταιρεία το 2010, και συνεργάζεται στενά με τον επικεφαλής σχεδιασμού Franz von Holzhausen. Καθώς η Tesla επιδιώκει να ισορροπήσει ανάμεσα στην τρέχουσα αγορά και το όραμα του μέλλοντος, το επόμενο διάστημα θα είναι καθοριστικό για την πορεία της.
Αν η εταιρεία καταφέρει να υλοποιήσει τις καινοτομίες που υπόσχεται, ίσως βρεθεί και πάλι στην πρωτοπορία της τεχνολογίας.
Αν όχι, οι προκλήσεις της αγοράς θα την αναγκάσουν να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της.