Η Mercedes-Benz Group AG μείωσε τις προβλέψεις της για το έτος, επικαλούμενη την πίεση από τους δασμούς του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και τον σκληρό ανταγωνισμό στην Κίνα, όπου οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες κυριαρχούν στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει πλέον περιθώριο κέρδους μόλις 4% το 2025, από προηγούμενη πρόβλεψη τουλάχιστον 6%. Οι δασμοί επηρεάζουν τις τιμές και τις πωλήσεις, και η Mercedes προειδοποίησε ότι τα έσοδα του ομίλου θα είναι σημαντικά χαμηλότερα από τα επίπεδα του περασμένου έτους.
Τα αυξανόμενα εμπορικά εμπόδια επιδεινώνουν τις βαθύτερες διαρθρωτικές προκλήσεις για τη Mercedes, ιδίως στην Κίνα, όπου ένας σφοδρός πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα, με επικεφαλής τις τοπικές μάρκες, διαβρώνει τα περιθώρια κέρδους. Η εταιρεία έχει δυσκολευτεί να κερδίσει έδαφος εκεί με κορυφαία μοντέλα όπως το EQS, την έκδοση με μπαταρία της ναυαρχίδας της, της λιμουζίνας S-Class. Εν τω μεταξύ, κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD επεκτείνονται επιθετικά στην στάσιμη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης. Οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Porsche AG και η Audi, μείωσαν επίσης τις προβλέψεις τους.
Οι μετοχές της Mercedes υποχώρησαν έως και 2% στη Φρανκφούρτη. Η μετοχή έχει σημειώσει πτώση περίπου 1% φέτος.
Οι αντίξοες συνθήκες δοκιμάζουν τη βιωσιμότητα της στρατηγικής της Mercedes που δίνει προτεραιότητα στην πολυτέλεια, η οποία ξεκίνησε το 2022 με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας μέσω της περαιτέρω στροφής προς την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. Η εταιρεία εστιάζει στα πιο κερδοφόρα προϊόντα της, όπως οι λιμουζίνες Maybach, τα μοντέλα AMG υψηλών επιδόσεων και το G-Wagon, περιορίζοντας παράλληλα την παραγωγή των πιο προσιτών προτάσεων, όπως η μικρού μεγέθους A-Class, οι οποίες αποφέρουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους.
Ωστόσο, αυτές οι διαρθρωτικές προκλήσεις καθιστούν πιο δύσκολη την επίτευξη των υψηλότερων περιθωρίων κέρδους που συνδέονται με την προώθηση των πολυτελών αυτοκινήτων. Το δεύτερο τρίμηνο, το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 5,1% λόγω της πτώσης των πωλήσεων. Η εταιρεία επισήμανε επίσης ότι η μειωμένη ζήτηση για φορτηγάκια και η πτώση των εσόδων στον τομέα των υπηρεσιών κινητικότητας επιβραδύνουν την απόδοσή της.
Ο κατασκευαστής είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που εκτίθενται περισσότερο στις εμπορικές τριβές. Αντιμετώπισε φόρο 27,5% στα οχήματα που εξήχθησαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ για το μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου τριμήνου. Επιπλέον, τα SUV που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιό της στην Αλαμπάμα και εξήχθησαν στην Κίνα επιβαρύνθηκαν με δασμούς που ξεπέρασαν το 100%, πριν η εμπορική εκεχειρία στα μέσα Μαΐου μειώσει το ποσοστό σε περίπου 35%. Η Mercedes νωρίτερα φέτος απέσυρε τις προβλέψεις της ως απάντηση στις εμπορικές κινήσεις του Τραμπ και την Τετάρτη τις επανέφερε.
Χωρίς τον αντίκτυπο των δασμών, το περιθώριο κέρδους της Mercedes από την κατασκευή αυτοκινήτων θα παρέμενε εντός του προηγούμενου εύρους προβλέψεων 6% έως 8%, ανέφερε η εταιρεία. Η κερδοφορία επλήγη επίσης από μέτρα αναδιάρθρωσης, συμπεριλαμβανομένου ενός προγράμματος εθελουσίας αποχώρησης για το προσωπικό των διοικητικών υπηρεσιών και της πώλησης των δραστηριοτήτων της στον τομέα των φορτηγών στην Αργεντινή.