Οδηγούμε το νέο Nissan Leaf στο Βέλγιο

Δεν πρόκειται για μια μικρή αναβάθμιση, αλλά για μια ριζική αναδιαμόρφωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Nissan προς το καλύτερο

Το Nissan Leaf © motorone.gr

Το Nissan Leaf ήταν ένα πρωτοποριακό μοντέλο στον «αγώνα» προς την ηλεκτροκίνηση. Ως το πρώτο μαζικά παραγόμενο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προσέφερε ένα σχετικά οικονομικό πακέτο στην κατηγορία C δεκαετίες πριν από τους ανταγωνιστές του και ήταν μια λαμπρή απόδειξη της φιλοδοξίας της μάρκας να φέρει τα ηλεκτρικά στο προσκήνιο.

Ωστόσο, η ταχύτητα με την οποία προχώρησαν οι ανταγωνιστές έκανε τη ζωή δύσκολη για το προηγούμενο Leaf, οπότε η Nissan αντέδρασε παρουσιάζοντας μια εντελώς νέα γενιά, η οποία δεν επαναπαύεται στις δάφνες της.

Αυτό συμβαίνει επειδή η τρίτη γενιά του Leaf είναι μια εντελώς διαφορετική πρόταση από την προηγούμενη. Τώρα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα και, αντί να έχει το σχήμα ενός παραδοσιακού hatchback, διαθέτει αμάξωμα fastback τύπου crossover. Διαθέτει επίσης πολύ πιο εντυπωσιακή αυτονομία και ένα πρωτοποριακό εσωτερικό.

Εμπειρία οδήγησης

Είναι σαφές ότι η Nissan δεν είχε ανάγκη να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων ή διασκεδαστικό στην οδήγηση, και από αυτή την άποψη σίγουρα πέτυχε. Το στοιχείο αυτό κάνει το Leaf να ταιριάζει πολύ περισσότερο με το βασικό αγοραστικό κοινό του: όσους αναζητούν μια εμπειρία οδήγησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήρεμη, άνετη, που εμπνέει εμπιστοσύνη.

Η απόδοση του μοντέλου με τη μπαταρία των 75 kWh είναι περισσότερο από αρκετή για την καθημερινή οδήγηση, αλλά πιο εντυπωσιακή είναι η βαθμονόμηση του γκαζιού και η ομαλότητα. Δεν υπάρχει τίποτα απότομο ή υπερβολικά άμεσο στην επιτάχυνση του τοποθετημένου μπροστά ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος ξεδιπλώνει την ισχύ γραμμικά, χωρίς σπινάρισμα ελαστικών, ακόμη και στη λειτουργία Sport.

Η ποιότητα κύλισης είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, καθώς το Leaf κινείται απαλά και άνετα χωρίς να δίνει την αίσθηση ότι είναι υπερβολικά μαλακό ή ότι δεν έχει αρκετή διαδρομή στην ανάρτηση για να αντιμετωπίσει μεγάλες ανομοιομορφίες. Συγκριτικά, το Volkswagen ID.3 αναπηδά λίγο περισσότερο, ενώ το Kia EV3 δίνει την αίσθηση ότι είναι πιο συνδεδεμένο με το δρόμο, αλλά δεν έχει την τελειότητα και την απομόνωση από τις ανομοιομορφίες που προσφέρει το Leaf.

Η συνολική ποιότητα είναι επίσης εξαιρετική. Υπάρχει καλή ηχομόνωση από την κύλιση και τον άνεμο, με εξαίρεση την τάση των καθρεπτών να προκαλούν λίγο αεροδυναμικό θόρυβο.

Διαβάστε περισσότερα στο motorone.gr