Η BYD, ο κορυφαίος κινεζικός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων, βρίσκεται υπό πίεση προκειμένου να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, μετά από πτώση 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην αξία του συνόλου των μετοχών της, με αυξανόμενες ανησυχίες για την ικανότητά της να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό εν μέσω του καταστροφικού πολέμου τιμών στον κλάδο.
Οι μετοχές της εταιρείας, οι οποίες είναι καταχωρημένες στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, έχουν υποχωρήσει πάνω από 30% από το ιστορικό υψηλό τους που σημειώθηκε πριν από μόλις τέσσερις μήνες, υποαποδίδοντας σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Οι εκτιμήσεις αναλυτών για πώληση της μετοχής της BYD έχουν αυξηθεί στο υψηλότερο επίπεδο από το 2022, σύμφωνα με δεδομένα του Bloomberg.
Η εταιρεία ανακοίνωσε μείωση 30% στα κέρδη του δεύτερου τριμήνου, την πρώτη μείωση μέσα στην τελευταία τριετία, κυρίως λόγω του αντίκτυπου του πολέμου τιμών. Η BYD, ο κορυφαίος κινεζικός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων, ήταν ένας από τους κύριους παράγοντες στις συνεχείς εκπτώσεις τιμών τα τελευταία χρόνια, καθώς οι κατασκευαστές μάχονται για μερίδιο αγοράς.
Ταυτόχρονα, το Πεκίνο έχει αρχίσει να εκφράζει ανησυχίες για τον υπερβολικό ανταγωνισμό, τον οποίο θεωρεί ότι προκαλεί αποπληθωριστική πίεση και πλήττει τη διεθνή φήμη της κινεζικής βιομηχανίας.
Παραδόσεις 4,6 εκατομμυρίων οχημάτων
Η BYD τώρα αναμένει να παραδώσει 4,6 εκατομμύρια οχήματα φέτος, σημαντική μείωση από τον αρχικό στόχο των 5,5 εκατομμυρίων. Για να επιτύχει αυτόν τον μειωμένο στόχο, η εταιρεία πρέπει να παραδώσει περίπου 1,7 εκατομμύρια μονάδες στους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους, γεγονός που είναι δύσκολο, δεδομένου του παλαιού στόλου προϊόντων της και του νέου κανονιστικού πλαισίου.
Η παρουσίαση νέων μοντέλων το πρώτο τρίμηνο του 2026 θα είναι καταλύτης για την τιμή της μετοχής της BYD, σύμφωνα με αναλυτές. Η εταιρεία ανέβαλε μερικά από τις λανσαρίσματα για το επόμενο έτος, ώστε να κάνει τα οχήματα πιο ανταγωνιστικά, ενώ οι αντίπαλοι όπως η Geely και η Leapmotor σημειώνουν επιτυχίες με πρόσφατες προσφορές.
Παρά τις εγχώριες προκλήσεις, η BYD καταγράφει ισχυρή παρουσία στο εξωτερικό, χάρη σε περισσότερα λανσαρίσματα προϊόντων και αυξημένη τοπική παραγωγή. Οι εξαγωγές της αναμένεται να φτάσουν τα 900.000 έως 1 εκατομμύριο οχήματα το 2025, υπερβαίνοντας τον στόχο των 800.000 που είχε θέσει η διοίκηση στην αρχή του έτους, σύμφωνα με αναλυτές της Goldman Sachs.
Η αποτίμηση της εταιρείας παραμένει ωστόσο επενδυτικά ελκυστική, καθώς οι μετοχές διαπραγματεύονται με 17 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη για το επόμενο έτος, αλλά κάτω από τον μέσο όρο τριών ετών της εταιρείας, ο οποίος είναι 20 φορές. Οι αναλυτές παρακολουθούν προσεκτικά τα νέα λανσαρίσματα της εταιρείας, εστιάζοντας τόσο στις δυνατότητες των νέων μοντέλων όσο και στην στρατηγική τιμολόγησης.