Η Renault SA και η κινεζική Chery Automobile βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για συνεργασία στην κατασκευή και πώληση αυτοκινήτων στη Νότια Αμερική, επιδιώκοντας από κοινού την επέκταση στην περιοχή, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg.
Οι συζητήσεις περιλαμβάνουν σχέδια για την Κολομβία και την Αργεντινή, όπου η Chery θα αποκτήσει πρόσβαση στο υπάρχον δίκτυο εργοστασίων της Renault σε αντάλλαγμα για την παροχή κεφαλαίου και το σχεδιασμό προϊόντων, ανέφεραν οι πηγές, οι οποίες ζήτησαν να μην κατονομαστεθούν, καθώς οι συζητήσεις είναι ιδιωτικές.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα χρησιμοποιήσει το εργοστάσιο της Renault στο Envigado της Κολομβίας για την κατασκευή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα περισσότερα από τα οποία θα φέρουν το σήμα της Renault, ενώ τα υπόλοιπα θα πωλούνται ως οχήματα Chery, ανέφεραν οι πηγές. Στο εργοστάσιο της Renault στην Κόρδοβα της Αργεντινής, η Chery εξετάζει το ενδεχόμενο να επενδύσει σε μια σειρά υβριδικών pickup truck, με τη Renault να λειτουργεί ως γενικός διανομέας των οχημάτων, πρόσθεσαν. Οι συζητήσεις συνεχίζονται και δεν είναι βέβαιο ότι θα υπογραφεί συμφωνία.
Η Renault επιδιώκει συνεργασίες για να μειώσει το κόστος και να αξιοποιήσει τις αναπτυσσόμενες αγορές. Στη Βραζιλία, συνεργάζεται με την κινεζική Zhejiang Geely Holding Group Co. για την κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών μοντέλων και άλλων οχημάτων χαμηλών εκπομπών. Η συνεργασία με την Chery δεν θα επηρεάσει τα έργα της Geely, ανέφεραν οι ίδιες πηγές. Το ενδιαφέρον της Chery έχει ενταθεί μετά την επιτυχημένη είσοδό της στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ την περασμένη εβδομάδα, πρόσθεσαν.
Οι συνομιλίες ξεκίνησαν υπό τον πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο της Renault, Luca de Meo, ανέφεραν οι πηγές. Ο διάδοχός του, Francois Provost, φαίνεται να έχει υιοθετήσει μια πιο προσεκτική στάση όσον αφορά τις δαπάνες σε σύγκριση με τον De Meo, ο οποίος είχε υποστηρίξει τη συγχρηματοδότηση της επέκτασης στη Νότια Αμερική, δήλωσαν οι ίδιες πηγές. Σύμφωνα με τις τελευταίες συζητήσεις, η κινεζική εταιρεία θα χρηματοδοτήσει πλήρως τα έργα, πρόσθεσαν.
Η Chery, η οποία παραμένει η κορυφαία μάρκα εξαγωγής αυτοκινήτων της Κίνας κάθε χρόνο από το 2003, σύμφωνα με την Frost & Sullivan, έχει εμπειρία στη συνεργασία με δυτικές εταιρείες. Συναρμολογεί Jaguar και Land Rover στην Κίνα και έχει σχέδια να αναπτυχθεί στο εξωτερικό εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά. Η γκάμα των μοντέλων της περιλαμβάνει ένα υψηλό ποσοστό σχετικά προσιτών οχημάτων με κινητήρα βενζίνης, τα οποία είναι ιδιαίτερα κατάλληλα για τις αναδυόμενες αγορές.