Φοροαπαλλαγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία για στήριξη αυτοκινητοβιομηχανιών

Η επέκταση της φοροαπαλλαγής για τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να κοστίσει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ

Volkswagen © motorone

Η κυβερνητική συμμαχία της Γερμανίας επιβεβαίωσε ότι θα παρατείνει την απαλλαγή από φόρους για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας υποστήριξης της βασικής αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας κατά τη μετάβαση σε πιο φιλικές προς το κλίμα τεχνολογίες.

Σωστά κίνητρα

Ο υπουργός Οικονομικών Λαρς Κλίνγκμπαϊλ θα παρουσιάσει σύντομα ένα σχέδιο νόμου που θα διατηρεί την υφιστάμενη φοροαπαλλαγή για τα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035, δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών Μαξιμίλιαν Καλ σε τακτική συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ του πρακτορείου DPA. «Για να κυκλοφορήσουν σημαντικά περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να δημιουργήσουμε τα σωστά κίνητρα από τώρα», δήλωσε ο Κλίνγκμπαϊλ, Σοσιαλδημοκράτης και αντικαγκελάριος, στο ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Η συμφωνία συνασπισμού που επιτεύχθηκε μεταξύ των Χριστιανοδημοκρατών του Καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς και του SPD του Κλίνγκμπαϊλ περιλάμβανε τη δέσμευση για παράταση του κινήτρου έως το 2035. Η επιβεβαίωση έρχεται πριν από την προγραμματισμένη «σύνοδο αυτοκινήτου» την Πέμπτη μεταξύ κυβερνητικών αξιωματούχων, στελεχών του κλάδου και εκπροσώπων των εργαζομένων. Η συνάντηση, η οποία θα φιλοξενηθεί από τον Μερτς στην καγκελαρία, θα επικεντρωθεί σε τρόπους υποστήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας εν μέσω αυξανόμενων προκλήσεων, όπως ο ανταγωνισμός από την Κίνα, οι αμερικανικοί δασμοί και το επίμονα υψηλό ενεργειακό κόστος.

Παρακμή του κλάδου

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Volkswagen AG για μείωση της παραγωγής και της Robert Bosch GmbH για κατάργηση 13.000 θέσεων εργασίας αποτέλεσαν σαφή ένδειξη ότι η παρακμή του κλάδου επηρεάζει έντονα τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης. Η κατασκευάστρια ανταλλακτικών ZF Friedrichshafen AG ανακοίνωσε επίσης την προηγούμενη εβδομάδα πως σχεδιάζει να περικόψει 7.600 θέσεις εργασίας στο τμήμα ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης λόγω χαμηλής ζήτησης.

Η επέκταση της φοροαπαλλαγής για τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να κοστίσει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ σε διαφυγόντα έσοδα έως το 2029, σύμφωνα με τον Καλ. Στο πλαίσιο των κυβερνητικών προσπαθειών για στήριξη του κλάδου, ο Μερτς κάλεσε τον προηγούμενο μήνα την Ευρωπαϊκή Ένωση να εγκαταλείψει την προγραμματισμένη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 και να επιτρέψει έναν πιο ήπιο δρόμο προς την κλιματική ουδετερότητα.

Αν και ορισμένα μέλη του SPD εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους, το κόμμα αναμένεται να δηλώσει τη στήριξή του αυτή την εβδομάδα, με το ζήτημα να συζητείται στις τακτικές συνομιλίες του συνασπισμού την Τετάρτη στο Βερολίνο. Ο Όλαφ Λις, πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας και δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της VW μέσω της κυβέρνησής του, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι προτεραιότητα πρέπει να είναι η διατήρηση των θέσεων εργασίας.