BMW: Μειώνει τις ετήσιες προβλέψεις λόγω χαμηλών πωλήσεων στην Κίνα και δασμών

H BMW αναθεωρεί προς τα κάτω τις ετήσιες οικονομικές της προβλέψεις εξαιτίας χαμηλών πωλήσεων στην Κίνα αλλά και των δασμών

BMW series 1 © Motorone.gr

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW ανακοίνωσε ότι αναθεωρεί προς τα κάτω τις ετήσιες οικονομικές της προβλέψεις, εξαιτίας της «παρατεταμένης αδυναμίας της κινεζικής αγοράς», των αυξημένων πληρωμών προς τους αντιπροσώπους της στην Κίνα, αλλά και των επιπτώσεων από τους δασμούς.

Η εταιρεία αναμένει πλέον ελαφρά μείωση των προ φόρων κερδών του ομίλου για το σύνολο του 2025, έναντι της προηγούμενης εκτίμησης για σταθερά κέρδη σε σύγκριση με το 2024. Το περιθώριο κέρδους από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 5% και 6%.

Η BMW προβλέπει επίσης ελεύθερες ταμειακές ροές (χρηματικά διαθέσιμα που απομένουν μετά την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων και των επενδύσεων σε πάγια) ύψους περίπου 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2025, σημαντικά μειωμένες σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση που έφτανε έως και τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Όπως εξήγησε η εταιρεία, η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στις αυξημένες πληρωμές προς αντιπροσώπους της στην Κίνα.

Ιδιαίτερα δύσκολη η αγορά της Κίνας

Η αγορά της Κίνας, που κάποτε αποτελούσε κινητήριο δύναμη για τις πωλήσεις πολυτελών γερμανικών αυτοκινήτων, αποδεικνύεται πλέον ιδιαίτερα δύσκολη. Οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατακτούν συνεχώς έδαφος, κυρίως χάρη στην εντυπωσιακή άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) με υψηλό επίπεδο τεχνολογικού εξοπλισμού και ανταγωνιστικές τιμές.

Τόσο η BMW όσο και η Mercedes-Benz δημοσίευσαν σήμερα τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου για την κινεζική αγορά, τα οποία καταδεικνύουν πτωτική πορεία στις πωλήσεις. Το γεγονός αυτό εντείνει την πίεση προς τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν τη στρατηγική τους στην Ασία, ιδίως απέναντι στον ανταγωνισμό από τις ταχέως αναπτυσσόμενες κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD και η NIO.

Η BMW, αν και συνεχίζει να επενδύει στην ηλεκτροκίνηση, αντιμετωπίζει πλέον τη σκληρή πραγματικότητα ενός μεταβαλλόμενου παγκόσμιου τοπίου στην αυτοκινητοβιομηχανία — και η Κίνα, κάποτε «χρυσορυχείο» για τις γερμανικές premium μάρκες, αποδεικνύεται λιγότερο φιλόξενη απ’ ό,τι στο παρελθόν.