Κινεζικό σπριντ στην ελληνική αγορά με πωλήσεις άνω των 6.500 αυτοκινήτων φέτος

Περίπου 6% του συνόλου της ελληνικής αγοράς φέτος, έναντι μόλις 2,8% το 2024, αντιστοιχεί σε πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων

Πώληση αυτοκινήτου © Freepik

Σταθερά σε τροχιά ανάπτυξης κινείται η ελληνική αγορά αυτοκινήτου και το 2025, με τις συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων να καταγράφουν αυξημένες επιδόσεις στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου. Η Toyota παραμένει για ακόμη μια χρονιά η αδιαμφισβήτητη κυρίαρχος, ενώ εντυπωσιακή είναι η παρουσία των ασιατικών κατασκευαστών, οι οποίοι κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς εις βάρος των Ευρωπαίων ανταγωνιστών τους. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία κερδίζει σταθερά έδαφος στην Ελλάδα, με τις ταξινομήσεις των κινεζικών μαρκών να ξεπερνούν τις 6.500 μονάδες το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 6% του συνόλου της ελληνικής αγοράς, επιβεβαιώνοντας ότι η έλευση των Κινέζων κατασκευαστών δεν είναι πλέον μια μακρινή προοπτική, αλλά μια πραγματικότητα. Θυμίζουμε ότι το ίδιο διάστημα του 2024 είχαν πουληθεί περισσότερα από 2.990 κινέζικα αυτοκίνητα στη χώρα μας (μερίδιο 2,8% από τις συνολικά 108.035 ταξινομήσεις του εννεαμήνου 2024), γεγονός που σημαίνει ότι φέτος σε σχέση με πέρυσι ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 117%.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Toyota κατέγραψε 17.280 ταξινομήσεις, που αντιστοιχούν σε μερίδιο 15,4%, επιβεβαιώνοντας ότι παραμένει κυρίαρχη μάρκα στην Ελλάδα, ωστόσο εμφάνισε κάμψη σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2024, όταν είχε πουλήσει 18.931 αυτοκίνητα (-8,7%). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Peugeot με 9.300 ταξινομήσεις (μερίδιο 8,3%) κινούμενη ανοδικά σε σύγκριση με το 2024 κατά 7,1%, όταν είχε στην ίδια περίοδο 8.680 ταξινομήσεις, ενώ τρίτη αναδεικνύεται η Hyundai με 8.115 μονάδες (μερίδιο 7,2%), συνεχίζοντας την ανοδική της πορεία με ποσοστό 10,5% σε σύγκριση με το 2024, όταν είχε 7.346 ταξινομήσεις, μεταβολή που αποδίδεται κατά κύριο λόγο στα SUV και υβριδικά μοντέλα της.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Suzuki με 7.368 ταξινομήσεις (μερίδιο 6,6%) και πτώση 16,1% στις ταξινομήσεις σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2024 και η Opel με 6.110 (μερίδιο 5,4%) και άνοδο των ταξινομήσεων κατά 11,7%, ενώ σημαντική παρουσία διατηρούν και οι Citroën/DS (5.932 μονάδες), BMW (5.667) και Volkswagen (4.976).

Η Kia ακολουθεί με 4.834 ταξινομήσεις (4,3%), ενώ η Dacia και η MG δείχνουν αξιοσημείωτη δυναμική με 3.937 και 3.707 ταξινομήσεις αντίστοιχα, με τη δεύτερη να ενισχύει την παρουσία της χάρη στα προσιτά ως προς την τιμή τους ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της.

Ενίσχυση των Κινέζων και των ηλεκτρικών

Σημαντική είναι η διείσδυση των Κινέζων κατασκευαστών, με την BYD να καταγράφει 1.560 ταξινομήσεις (1,4%) και να σταθεροποιεί την παρουσία της στην εγχώρια αγορά. Παράλληλα, η Tesla σημείωσε 845 ταξινομήσεις, διατηρώντας την έντονα πτωτική πορεία της, η οποία έφτασε το 45,9% από τα 1.549 αυτοκίνητα που είχε πουλήσει πέρυσι, ενώ οι Chery (267 ταξινομήσεις), Lynk & Co (218 ταξινομήσεις) και DFSK (204 ταξινομήσεις) κάνουν αισθητή την είσοδό τους, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τα ηλεκτρικά και τα SUV που πληρούν τη σχέση ποιότητας-τιμής.

Την ίδια στιγμή, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου καταδεικνύει με σαφήνεια την προτίμηση των καταναλωτών σε SUV και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, με τα υβριδικά και plug-in να κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Παράλληλα, η παρουσία νέων κινεζικών μαρκών εντείνει τον ανταγωνισμό, οδηγώντας σε πιέσεις τιμών και μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών. Όλα δείχνουν πως το 2025 θα κλείσει με θετικό πρόσημο, επιβεβαιώνοντας τη σταδιακή ωρίμανση της αγοράς και την ενίσχυση των εξηλεκτρισμένων προτάσεων σε όλες τις κατηγορίες.

Η συνολική αγορά σημείωσε άνοδο 3,9% στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Βάσει των στοιχείων του ΣΕΑΑ, έχουν ταξινομηθεί 112.232 νέα επιβατικά οχήματα, έναντι 108.035 πέρυσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ.

Αρκετές οι διακυμάνσεις ανά μήνα, αλλά συνολική άνοδος της αγοράς

Η χρονιά ξεκίνησε υποτονικά, με τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο να εμφανίζουν πτώση των ταξινομήσεων σε σύγκριση με τους αντίστοιχους περσινούς μήνες κατά -16,4% και -14,3% αντίστοιχα. Ωστόσο, από τον Μάρτιο και μετά η αγορά επανήλθε σε θετικούς ρυθμούς. Τον Μάρτιο σημειώθηκε αύξηση 2%, τον Απρίλιο +9%, τον Μάιο +13,9%, τον Ιούνιο +3,5%, τον Ιούλιο +11,5%, ενώ τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο οι ταξινομήσεις κινήθηκαν με οριακή άνοδο 0,5%και +27% αντίστοιχα.