Η Volkswagen σταματά προσωρινά την παραγωγή του δημοφιλούς μοντέλου VW Golf από την ερχόμενη Τετάρτη, εξαιτίας προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα μικροτσίπ, σύμφωνα με τη γερμανική Bild.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen αναστέλλει από την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου την παραγωγή του VW Golf, του πιο εμβληματικού της μοντέλου, λόγω ελλείψεων σε ημιαγωγούς, όπως αποκαλύπτει η Bald. Αν και η εταιρεία επιβεβαίωσε την προσωρινή παύση μέρους της παραγωγής, αρνήθηκε ότι αυτή σχετίζεται με την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει γύρω από τον προμηθευτή μικροτσίπ.
Κρίση στους ημιαγωγούς απειλεί την Ευρώπη
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται για διακοπές παραγωγής μέσα στις επόμενες ημέρες, λόγω των περιορισμών εξαγωγών που επέβαλε η Κίνα σε ημιαγωγούς της Nexperia. Οι βασικοί προμηθευτές αναμένεται να πληγούν εντός μίας εβδομάδας, ενώ οι επιπτώσεις μπορεί να επεκταθούν σε ολόκληρο τον κλάδο μέσα σε 10–20 ημέρες, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τις συζητήσεις, αλλά ζήτησαν να παραμείνουν ανώνυμες, μεταδίδει το Bloomberg.
Η Hildegard Müller, επικεφαλής του γερμανικού συνδέσμου αυτοκινητοβιομηχανίας VDA, δήλωσε ότι «η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικούς περιορισμούς παραγωγής, ακόμα και σε διακοπές γραμμών στο άμεσο μέλλον».
Η Nexperia και οι κινεζικοί περιορισμοί
Το Πεκίνο έχει μπλοκάρει την Nexperia, ολλανδική εταιρεία ημιαγωγών που ανήκει στην κινεζική Wingtech Technology Co., από την εξαγωγή προϊόντων που παράγονται στις κινεζικές εγκαταστάσεις της. Η κίνηση αυτή ακολούθησε την απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να αναλάβει τον έλεγχο της εταιρείας μέσω έκτακτων νόμων για την προστασία στρατηγικών παραγωγών.
Το μέτρο κλιμακώνει μια ευρύτερη εμπορική διαμάχη, καθώς Κίνα και ΗΠΑ προετοιμάζονται για υψηλού επιπέδου συνομιλίες αργότερα μέσα στον μήνα. Είναι η συνέχεια προηγούμενων κινήσεων του Πεκίνου να περιορίσει τις εξαγωγές σπάνιων γαιών και υλικών μπαταριών, κρίσιμων για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Σχέδια έκτακτης ανάγκης και προμήθειες
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους έχουν ξεκινήσει συναντήσεις κρίσης με κυβερνητικούς αξιωματούχους για να χαρτογραφήσουν σχέδια εναλλακτικών λύσεων. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι η προμήθεια και η πιστοποίηση αντικαταστατικών εξαρτημάτων θα χρειαστεί μήνες, όχι ημέρες.
Σύμφωνα με πηγές, οι συνέπειες αναμένονται να επεκταθούν πέρα από την Ευρώπη, καθώς οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται επίσης από προμηθευτές ηλεκτρονικών εξαρτημάτων που χρησιμοποιούν τσιπ της Nexperia.
Volkswagen και Bosch σε επιφυλακή
Η Volkswagen έχει συστήσει ειδική ομάδα για την αξιολόγηση της έκθεσης της αλυσίδας προμήθειας. Παράλληλα, η Robert Bosch GmbH, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, δήλωσε ότι οι ομάδες εμπειρογνωμόνων της βρίσκονται σε στενή επαφή με την Nexperia και άλλους προμηθευτές για την αποφυγή ή τον περιορισμό οποιωνδήποτε περιορισμών στην παραγωγή.
«Όπως και οι υπόλοιποι πελάτες της Nexperia, αντιμετωπίζουμε σημαντικές προκλήσεις λόγω της τρέχουσας κατάστασης», δήλωσε εκπρόσωπος της Bosch, ελπίζοντας σε γρήγορη επίλυση που θα ελαφρύνει τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Στενός συντονισμός με κινεζικές και ευρωπαϊκές αρχές
Παρά την αρχική έκπληξη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανοίξει πλέον κανάλια επικοινωνίας με κινεζικές αρχές, καθώς και με αξιωματούχους της Ολλανδίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στόχος είναι η διευκρίνιση του εύρους των περιορισμών εξαγωγών και η διερεύνηση τρόπων μετριασμού των επιπτώσεων προτού σταματήσουν οι γραμμές παραγωγής.
Η Mercedes-Benz παρακολουθεί επίσης τις εξελίξεις και διαβεβαιώνει ότι έχει εξασφαλίσει βραχυπρόθεσμη προμήθεια τσιπ, αν και η κατάσταση παραμένει ασταθής και δύσκολα προβλέψιμη.
Η πρόκληση για το Χρηματιστήριο και τις αγορές
Η κρίση αναμένεται να επηρεάσει και το Χρηματιστήριο, καθώς η τιμή των μετοχών κατασκευαστών αυτοκινήτων και προμηθευτών ημιαγωγών μπορεί να υποστεί βραχυπρόθεσμες πιέσεις. Αναλυτές προειδοποιούν για πιθανές αναταράξεις, ειδικά αν οι περιορισμοί διαρκέσουν περισσότερο από ό,τι προβλέπεται.
Η εμπειρία δείχνει ότι οι αγορές αντιδρούν έντονα σε διακοπές προμήθειας στρατηγικών εξαρτημάτων, με την Volkswagen και άλλες μεγάλες εταιρείες να αποτελούν βαρόμετρο για τον κλάδο.