Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Ανεπάρκεια τσιπ και το 2022 φρενάρει τις πωλήσεις ΙΧ

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις από την ανεπάρκεια στην προσφορά των τσιπ κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, με παράγοντες του κλάδου να διαβλέπουν πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα είναι υποτονικές μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση στις εφοδιαστικές αλυσίδες μετά το πρώτο εξάμηνο του έτους. «Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων θα αποτελέσουν πρόκληση το 2022 όπως συνέβη το 2021», σχολίασε ο Πήτερ Φας, συνέταιρος στην EY και αρμόδιος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, στο Bloomberg.

Πτώση στις πωλήσεις ΙΧ

Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν τον Δεκέμβριο κατά 22,8% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, παρατείνοντας την υποχώρηση των πωλήσεων επί έκτο διαδοχικό μήνα και αντανακλώντας ετήσια πτώση 2,4%, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΕΑΜΑ). Τα περσινά στοιχεία είναι ιδιαίτερα απογοητευτικά διότι είναι συγκρίσιμα με το 2020 που ήταν το πρώτο έτος της πανδημίας της νόσου Covid-19. Ο κλάδος αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των αλυσιδωτών αντιδράσεων που προκλήθηκαν από την πανδημική κρίση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών από τότε που ξεκίνησε η ΕΑΜΑ να συγκεντρώνει στοιχεία στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Αναλυτικότερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αντιπροσωπείες τους πούλησαν 9,7 εκατ. οχήματα, δηλαδή 3,3 εκατ. λιγότερα οχήματα από τα τέλη του 2019.

Η μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων καταγράφηκε τον περασμένο μήνα στην Ιταλία (-27,5%), στη Γερμανία (-26,9%), στην Ισπανία (-18,7%) και στην Γαλλία (-15,1%). Εάν, όμως, εξετάσει κανείς τα ετήσια στοιχεία, η εικόνα διαφοροποιείται. Στη Γερμανία καταγράφηκε ετήσια πτώση 10,1%, αλλά στην Ιταλία αύξηση 5,5%.

Οι λόγοι της πτώσης στις πωλήσεις

Εκτός της παγκόσμιας ανεπάρκειας στην προσφορά των τσιπ, τα στοιχεία της ΕΑΜΑ ειδικά για τον Δεκέμβριο προδίδουν, επίσης, την επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην οικονομική δραστηριότητα, καθώς οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αναγκάστηκαν να επαναφέρουν περιορισμούς. Στη Γερμανία, ειδικότερα, υπήρξε  συρρίκνωση του ΑΕΠ που μπορεί να έχει φθάσει και το 1% όταν ανακοινωθούν τα οριστικά στοιχεία από την στατιστική υπηρεσία της χώρας.

Μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η γαλλική Renault, όπου η έλλειψη τσιπ οδήγησε σε μείωση της ετήσιας παραγωγής κατά μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΜΑ, οι πωλήσεις της VW Group υποχώρησαν κατά 31,6% τον Δεκέμβριο, της Stellantis κατά 25%, της Toyota Group κατά 21,6% και της Renault Group κατά 12,6%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!