Γ.Δ.
867.8 +0,98%
CENER
+2,05%
3.23
CNLCAP
0,00%
8.75
TITC
+4,17%
12.48
ΑΑΑΚ
0,00%
9.7
ΑΑΑΠ
+19,15%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,25%
0.805
ΑΒΕ
+0,78%
0.388
ΑΔΜΗΕ
+2,80%
2.2
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
0,00%
1.88
ΑΛΦΑ
+3,24%
0.936
ΑΝΔΡΟ
+1,45%
7
ΑΝΕΚ
-6,21%
0.068
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
5.25
ΑΣΚΟ
+1,44%
2.12
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
-22,47%
0.069
ΑΤΤΙΚΑ
-1,94%
0.912
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+1,27%
3.98
ΒΙΟΚΑ
-4,93%
1.35
ΒΙΟΣΚ
+6,67%
0.64
ΒΙΟΤ
-8,57%
0.32
ΒΙΣ
0,00%
0.8
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2
ΒΥΤΕ
+2,43%
2.95
ΓΕΒΚΑ
+5,94%
1.16
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
9.42
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
+0,48%
6.33
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,42%
0.57
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.252
ΔΡΟΜΕ
+2,50%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-2,44%
0.8
ΕΕΕ
+1,82%
21.25
ΕΚΤΕΡ
+3,03%
1.02
ΕΛΒΕ
+1,96%
5.2
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+2,68%
0.459
ΕΛΙΝ
0,00%
1.73
ΕΛΛ
+0,32%
15.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,36%
1.694
ΕΛΠΕ
+0,89%
6.81
ΕΛΣΤΡ
+1,70%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+1,42%
1.785
ΕΛΧΑ
+1,72%
1.538
ΕΝΤΕΡ
+0,20%
4.98
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.19
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.92
ΕΣΥΜΒ
+2,56%
0.56
ΕΤΕ
+2,13%
3.313
ΕΥΑΠΣ
+0,47%
4.3
ΕΥΔΑΠ
+0,71%
7.1
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.56
ΕΥΡΩΒ
+1,34%
0.9076
ΕΧΑΕ
+1,11%
3.66
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+2,78%
0.555
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
1.2
ΙΝΚΑΤ
-0,87%
2.27
ΙΝΛΙΦ
-0,96%
4.14
ΙΝΛΟΤ
+2,86%
0.54
ΙΝΤΕΚ
+4,64%
3.61
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,21%
6.95
ΙΝΤΕΤ
+1,17%
0.864
ΙΝΤΚΑ
+0,50%
1.604
ΚΑΜΠ
-1,29%
1.91
ΚΑΡΕΛ
+0,73%
276
ΚΕΚΡ
+0,16%
1.252
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.7
ΚΛΜ
+1,33%
0.608
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-1,71%
0.46
ΚΟΥΑΛ
+3,41%
0.425
ΚΟΥΕΣ
+6,24%
5.19
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.15
ΚΡΙ
+0,63%
6.34
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
1.075
ΛΑΒΙ
-0,49%
0.408
ΛΑΜΔΑ
+2,98%
5.87
ΛΑΜΨΑ
+2,00%
20.4
ΛΑΝΑΚ
-1,81%
0.87
ΛΕΒΚ
0,00%
0.3
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.04
ΛΟΥΛΗ
+0,48%
2.11
ΛΥΚ
+1,19%
1.7
ΜΑΘΙΟ
+8,49%
0.575
ΜΕΒΑ
+1,92%
2.12
ΜΕΝΤΙ
+0,28%
3.53
ΜΕΡΚΟ
+1,72%
59
ΜΙΓ
0,00%
0.026
ΜΙΝ
0,00%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,88%
16.3
ΜΟΝΤΑ
+5,31%
0.674
ΜΟΤΟ
+0,26%
1.965
ΜΟΥΖΚ
-5,46%
0.554
ΜΠΕΛΑ
+0,07%
14.92
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.995
ΜΠΤΚ
0,00%
0.515
ΜΥΤΙΛ
+2,07%
16.28
ΝΑΚΑΣ
-0,96%
2.06
ΝΑΥΠ
+2,78%
1.11
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-2,83%
0.206
ΞΥΛΠ
0,00%
0.24
ΟΛΘ
0,00%
25.5
ΟΛΠ
-0,12%
16.46
ΟΛΥΜΠ
+1,71%
1.78
ΟΠΑΠ
+2,53%
13.39
ΟΤΕ
-2,19%
16.97
ΟΤΟΕΛ
-1,07%
8.31
ΠΑΙΡ
+1,20%
0.84
ΠΑΠ
0,00%
2.67
ΠΕΙΡ
+0,41%
1.21
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.3
ΠΛΑΘ
+3,02%
3.92
ΠΛΑΙΣ
+1,35%
3.75
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.6
ΠΡΔ
-7,50%
0.37
ΠΡΕΜΙΑ
-1,09%
1.36
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+0,59%
6.83
ΡΕΒΟΙΛ
+2,18%
1.17
ΣΑΡ
-0,75%
6.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.19
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.029
ΣΕΝΤΡ
+1,09%
0.277
ΣΙΔΜΑ
-2,26%
1.945
ΣΠΕΙΣ
+0,65%
9.24
ΣΠΙ
+2,82%
0.73
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-0,35%
17.24
ΤΖΚΑ
+1,75%
2.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.26
ΦΙΕΡ
+8,36%
0.596
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.35
ΦΡΙΓΟ
+2,27%
0.09
ΦΡΛΚ
+0,60%
3.37
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.585
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ανεπάρκεια τσιπ και το 2022 φρενάρει τις πωλήσεις ΙΧ

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις από την ανεπάρκεια στην προσφορά των τσιπ κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, με παράγοντες του κλάδου να διαβλέπουν πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα είναι υποτονικές μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση στις εφοδιαστικές αλυσίδες μετά το πρώτο εξάμηνο του έτους. «Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων θα αποτελέσουν πρόκληση το 2022 όπως συνέβη το 2021», σχολίασε ο Πήτερ Φας, συνέταιρος στην EY και αρμόδιος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, στο Bloomberg.

Πτώση στις πωλήσεις ΙΧ

Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν τον Δεκέμβριο κατά 22,8% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, παρατείνοντας την υποχώρηση των πωλήσεων επί έκτο διαδοχικό μήνα και αντανακλώντας ετήσια πτώση 2,4%, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΕΑΜΑ). Τα περσινά στοιχεία είναι ιδιαίτερα απογοητευτικά διότι είναι συγκρίσιμα με το 2020 που ήταν το πρώτο έτος της πανδημίας της νόσου Covid-19. Ο κλάδος αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των αλυσιδωτών αντιδράσεων που προκλήθηκαν από την πανδημική κρίση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών από τότε που ξεκίνησε η ΕΑΜΑ να συγκεντρώνει στοιχεία στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Αναλυτικότερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αντιπροσωπείες τους πούλησαν 9,7 εκατ. οχήματα, δηλαδή 3,3 εκατ. λιγότερα οχήματα από τα τέλη του 2019.

Η μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων καταγράφηκε τον περασμένο μήνα στην Ιταλία (-27,5%), στη Γερμανία (-26,9%), στην Ισπανία (-18,7%) και στην Γαλλία (-15,1%). Εάν, όμως, εξετάσει κανείς τα ετήσια στοιχεία, η εικόνα διαφοροποιείται. Στη Γερμανία καταγράφηκε ετήσια πτώση 10,1%, αλλά στην Ιταλία αύξηση 5,5%.

Οι λόγοι της πτώσης στις πωλήσεις

Εκτός της παγκόσμιας ανεπάρκειας στην προσφορά των τσιπ, τα στοιχεία της ΕΑΜΑ ειδικά για τον Δεκέμβριο προδίδουν, επίσης, την επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην οικονομική δραστηριότητα, καθώς οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αναγκάστηκαν να επαναφέρουν περιορισμούς. Στη Γερμανία, ειδικότερα, υπήρξε  συρρίκνωση του ΑΕΠ που μπορεί να έχει φθάσει και το 1% όταν ανακοινωθούν τα οριστικά στοιχεία από την στατιστική υπηρεσία της χώρας.

Μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η γαλλική Renault, όπου η έλλειψη τσιπ οδήγησε σε μείωση της ετήσιας παραγωγής κατά μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΜΑ, οι πωλήσεις της VW Group υποχώρησαν κατά 31,6% τον Δεκέμβριο, της Stellantis κατά 25%, της Toyota Group κατά 21,6% και της Renault Group κατά 12,6%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!