Γ.Δ.
907.06 -1,15%
CENER
-1,70%
3.18
CNLCAP
+1,43%
7.1
DIMAND
-0,70%
14.1
TITC
0,00%
12.18
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.8
ΑΒΑΞ
+0,79%
0.768
ΑΒΕ
+0,78%
0.514
ΑΔΜΗΕ
-0,58%
1.72
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.37
ΑΛΜΥ
-3,50%
2.07
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.022
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
5.55
ΑΝΕΚ
+1,89%
0.108
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5
ΑΣΚΟ
-2,35%
2.08
ΑΣΤΑΚ
-1,89%
6.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.386
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.4
ΑΤΤ
-1,69%
0.0932
ΑΤΤΙΚΑ
+1,64%
0.992
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.22
ΒΙΟ
0,00%
4.21
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-1,21%
0.654
ΒΙΟΤ
0,00%
0.298
ΒΙΣ
0,00%
0.825
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
-2,39%
1.225
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,12%
9.72
ΔΑΙΟΣ
0,00%
2.94
ΔΕΗ
-3,10%
6.57
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+0,95%
0.848
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
-0,33%
0.305
ΕΒΡΟΦ
+2,43%
0.758
ΕΕΕ
-1,06%
23.3
ΕΚΤΕΡ
-3,82%
1.385
ΕΛΒΕ
0,00%
5.25
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,45%
0.42
ΕΛΙΝ
-2,91%
1.67
ΕΛΛ
-0,91%
16.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,71%
1.69
ΕΛΠΕ
-0,29%
6.85
ΕΛΣΤΡ
-2,54%
2.3
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.14
ΕΛΧΑ
-2,04%
1.63
ΕΝΤΕΡ
-1,81%
3.79
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.099
ΕΠΣΙΛ
-0,97%
6.14
ΕΣΥΜΒ
-3,98%
0.628
ΕΤΕ
-1,83%
3.75
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.52
ΕΥΔΑΠ
-1,42%
6.96
ΕΥΡΩΒ
-2,19%
1.073
ΕΧΑΕ
-0,16%
3.14
ΙΑΤΡ
-2,84%
1.37
ΙΚΤΙΝ
-2,08%
0.517
ΙΛΥΔΑ
-0,78%
1.27
ΙΝΚΑΤ
-0,14%
1.392
ΙΝΛΙΦ
-1,03%
3.86
ΙΝΛΟΤ
-0,86%
0.575
ΙΝΤΕΚ
+0,85%
3.57
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,74%
6.7
ΙΝΤΕΤ
-2,29%
1.065
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
1.634
ΚΑΜΠ
0,00%
2.48
ΚΑΡΕΛ
-1,45%
272
ΚΕΚΡ
-1,01%
0.977
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.44
ΚΛΜ
-0,20%
0.497
ΚΟΡΔΕ
-0,80%
0.495
ΚΟΥΑΛ
+1,82%
0.448
ΚΟΥΕΣ
+1,99%
4.62
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.226
ΚΡΙ
-2,92%
5.98
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.5
ΚΥΡΙΟ
-1,44%
1.025
ΛΑΒΙ
+6,43%
0.364
ΛΑΜΔΑ
-1,55%
5.705
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.75
ΛΕΒΚ
0,00%
0.22
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.1
ΛΥΚ
+0,90%
1.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-1,50%
2.62
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
-7,76%
42.8
ΜΙΓ
+2,50%
0.0328
ΜΙΝ
0,00%
0.474
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,41%
18.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.686
ΜΟΤΟ
-0,90%
2.21
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.76
ΜΠΕΛΑ
-0,87%
14.89
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,90%
2.21
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-1,04%
1.9
ΜΠΤΚ
+6,01%
0.494
ΜΥΤΙΛ
-0,84%
17.62
ΝΑΚΑΣ
-0,88%
2.26
ΝΑΥΠ
+6,97%
1.075
ΞΥΛΚ
+2,39%
0.214
ΞΥΛΠ
0,00%
0.22
ΟΛΘ
+0,42%
24
ΟΛΠ
-0,86%
16.22
ΟΛΥΜΠ
+1,17%
1.73
ΟΠΑΠ
+0,78%
13
ΟΤΕ
-2,47%
15
ΟΤΟΕΛ
+1,59%
11.5
ΠΑΙΡ
-0,92%
0.86
ΠΑΠ
-1,29%
2.3
ΠΕΙΡ
-2,59%
1.4285
ΠΕΤΡΟ
+0,36%
5.62
ΠΛΑΘ
-1,71%
4.02
ΠΛΑΙΣ
-0,66%
3
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
-5,17%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
-0,94%
1.055
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,50%
2.99
ΡΕΒΟΙΛ
-4,40%
1.305
ΣΑΡ
-1,61%
6.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0195
ΣΕΝΤΡ
+0,36%
0.278
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
2.08
ΣΠΕΙΣ
-3,94%
6.34
ΣΠΙ
-4,62%
0.62
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,75%
19.84
ΤΖΚΑ
+0,76%
2
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.186
ΦΙΕΡ
-1,36%
0.435
ΦΛΕΞΟ
-3,60%
6.7
ΦΡΙΓΟ
+0,65%
0.078
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.1
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-3,70%
0.468
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ACEA: Μειωμένες οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στο 9μηνο

Μειώθηκαν οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Η τελευταία έκδοση της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, παρέχει μια λεπτομερή επισκόπηση των ταξινομήσεων των επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, καθώς και της παραγωγής, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε βασικές αγορές σε όλο τον κόσμο.

Η έκθεση περιέχει πληθώρα πληροφοριών. Σχεδόν 50 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν παγκοσμίως τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο το 2021. Ωστόσο, αυτό ήταν ακόμα περίπου 5 εκατομμύρια μονάδες κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα το 2019.

Οι οικονομικές προοπτικές της ΕΕ

Η αύξηση του ΑΕΠ στην ΕΕ αναμένεται να μειωθεί από 5,4% το 2021 σε 3,3% φέτος και 0,3% το 2023. Ο πληθωρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπεται να ξεπεράσει το 9% το 2022, πριν μειωθεί στο 7% το 2023. Τα ποσοστά ανεργίας στην ΕΕ παραμένουν ασυνήθιστα χαμηλά και προβλέπεται να μειωθούν στο ιστορικό χαμηλό του 6,2% φέτος.

Εγγραφές επιβατικών αυτοκινήτων

Η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων παρέμεινε ευάλωτη στις συνεχιζόμενες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις. Αυτό προκάλεσε μείωση στις παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κατά 2,9% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 9,9% σε 6,8 εκατομμύρια μονάδες τους πρώτους εννέα μήνες του 2022. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική έφτασαν τα 9,5 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 13,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Οι σωρευτικοί όγκοι Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 8,2% σε περισσότερα από 15,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας μειώθηκαν κατά 8,7% και 7,5% αντίστοιχα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων συνέχισαν να επηρεάζουν την παραγωγή.

Παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, σχεδόν 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, 5,8% περισσότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021. Η παραγωγή της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκε κατά 11,8% κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 – σε σχεδόν 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Με περίπου 1,6 εκατομμύρια μονάδες παραγωγής από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, ο όγκος της Νότιας Αμερικής αυξήθηκε κατά 12,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Η κινεζική παραγωγή αυτοκινήτων ανέκαμψε έντονα φτάνοντας τα 16,4 εκατομμύρια μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο (+15,1%). Σχεδόν 50 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν παγκοσμίως κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, αυξημένα κατά 9% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο το 2021.

Εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων

Ταξινομήθηκαν 1,2 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, σημειώνοντας μείωση 17,6% από έτος σε έτος. Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, οι πωλήσεις van στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 21,2% φτάνοντας τα 0,9 εκατομμύρια μονάδες.

Αντίθετα, ο αριθμός των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε όλη την ΕΕ αυξήθηκε κατά 1,5%, με 220.066 μονάδες που πουλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο.

Παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων

Η παραγωγή στην Ευρώπη αναμένεται να μειωθεί κατά 1,2% σε σχεδόν 3,1 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2022. Η παραγωγή της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να φτάσει περίπου τα 4,6 εκατομμύρια μονάδες το 2022 – ή 10,5% περισσότερες σε σύγκριση με το 2021. Σοβαρά διαταραγμένες από τα lockdown κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων της Κίνας για το 2022 προβλέπεται να μειωθεί κατά 29% σε 3,9 εκατομμύρια μονάδες. Η παραγωγή ολόκληρου του έτους στην Ιαπωνία και την Κορέα αναμένεται να μειωθεί κατά 5,2% σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες το 2022.

Η κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ

Η Sigrid de Vries Γενική Διευθύντρια της ACEA, κατά την διάρκεια της ομιλίας της για την κατάσταση της ΕΕ, τόνισε «Όσον αφορά την παραγωγή και τις πωλήσεις οχημάτων στην ΕΕ, η εικόνα δεν είναι δυστυχώς καθόλου ρόδινη. Η παραγωγή οχημάτων δέχτηκε άλλο ένα χτύπημα το 2021 (-8%), καθώς οι ελλείψεις εφοδιασμού συνεχίζουν να βλάπτουν τη βιομηχανία. Ως αποτέλεσμα αυτής της επιβράδυνσης της παραγωγής, οι πωλήσεις νέων οχημάτων συνέχισαν επίσης την πτώση τους, καθώς η προσφορά δυσκολευόταν να ακολουθήσει τη ζήτηση. Πράγματι, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν σε 9,7 εκατομμύρια μονάδες το 2021 – 3,3 εκατομμύρια λιγότερες από τα επίπεδα πριν από την κρίση του COVID. Ωστόσο, η αυξανόμενη μέση ηλικία των αυτοκινήτων (12 ετών), των φορτηγών (14), των φορτηγών (12) και των λεωφορείων (13) στους δρόμους της ΕΕ είναι μια ανησυχητική τάση. Εάν θέλουμε να κυκλοφορήσουν τα καθαρότερα και ασφαλέστερα νέα οχήματα, πρέπει οπωσδήποτε να διασφαλίσουμε ότι η κινητικότητα παραμένει προσιτή σε όλους τους ευρωπαίους πολίτες».

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!