Γ.Δ.
1272.72 +0,12%
ACAG
0,00%
6.05
CENER
-0,14%
6.89
CNLCAP
-2,70%
7.2
DIMAND
+0,46%
10.95
OPTIMA
+0,38%
7.84
TITC
+0,31%
19.54
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
+9,94%
1.526
ΑΒΕ
0,00%
0.52
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.715
ΑΛΜΥ
+0,79%
2.54
ΑΛΦΑ
+0,06%
1.555
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.6
ΑΝΕΚ
-0,73%
0.272
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,35%
11.44
ΑΣΚΟ
+0,44%
2.27
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
-0,78%
6.4
ΑΤΤ
+1,06%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,18%
5.48
ΒΙΟΚΑ
+0,37%
2.75
ΒΙΟΣΚ
-1,33%
1.11
ΒΙΟΤ
0,00%
0.222
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
-1,71%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-2,86%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,15%
13.42
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
+0,47%
10.74
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.47
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,35%
0.339
ΕΒΡΟΦ
+4,00%
1.04
ΕΕΕ
-0,43%
25.38
ΕΚΤΕΡ
+0,56%
3.57
ΕΛΒΕ
0,00%
4.84
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,36%
0.56
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
-0,68%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,80%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,13%
7.66
ΕΛΣΤΡ
+0,68%
2.95
ΕΛΤΟΝ
+0,47%
2.15
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.87
ΕΝΤΕΡ
-0,65%
6.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΠΣΙΛ
+0,21%
9.69
ΕΣΥΜΒ
-0,46%
1.085
ΕΤΕ
-0,06%
6.196
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+0,67%
5.97
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
1.695
ΕΧΑΕ
0,00%
5.33
ΙΑΤΡ
+3,11%
1.825
ΙΚΤΙΝ
+2,60%
0.474
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.345
ΙΝΚΑΤ
-0,43%
3.46
ΙΝΛΙΦ
+0,45%
4.49
ΙΝΛΟΤ
+0,31%
0.958
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.45
ΙΝΤΕΤ
+0,36%
1.4
ΙΝΤΚΑ
+0,56%
2.675
ΚΑΜΠ
-4,12%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-1,28%
308
ΚΕΚΡ
-1,99%
1.725
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
-0,40%
1.245
ΚΟΡΔΕ
-0,74%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+1,42%
0.572
ΚΟΥΕΣ
-0,37%
5.43
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,84%
9.5
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+2,49%
0.74
ΛΑΜΔΑ
+0,52%
6.705
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.282
ΛΕΒΠ
0,00%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.18
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
+3,54%
1.17
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-0,29%
3.4
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46
ΜΙΓ
-1,91%
4.61
ΜΙΝ
-1,20%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,40%
24.4
ΜΟΝΤΑ
+1,27%
1.6
ΜΟΤΟ
0,00%
3.04
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.595
ΜΠΕΛΑ
-0,83%
23.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.03
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
+1,77%
36.82
ΝΑΚΑΣ
+6,85%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,97%
1.04
ΞΥΛΚ
+1,18%
0.342
ΞΥΛΠ
0,00%
0.348
ΟΛΘ
0,00%
23.1
ΟΛΠ
+0,22%
23.15
ΟΛΥΜΠ
-1,19%
2.5
ΟΠΑΠ
0,00%
14.78
ΟΤΕ
+1,21%
13.34
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
12.4
ΠΑΙΡ
-1,32%
1.12
ΠΑΠ
+0,45%
2.21
ΠΕΙΡ
+0,31%
3.218
ΠΕΤΡΟ
+0,90%
8.98
ΠΛΑΘ
-0,96%
4.14
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.418
ΠΡΕΜΙΑ
-1,01%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-2,46%
4.36
ΡΕΒΟΙΛ
+0,26%
1.94
ΣΑΡ
+0,99%
8.13
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0305
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.366
ΣΙΔΜΑ
+2,98%
2.42
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.7
ΣΠΙ
+1,62%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
+1,81%
15.75
ΤΖΚΑ
-0,54%
1.84
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,23%
1.78
ΥΑΛΚΟ
-9,64%
0.178
ΦΙΕΡ
+0,25%
0.397
ΦΛΕΞΟ
+1,27%
8
ΦΡΙΓΟ
+2,04%
0.075
ΦΡΛΚ
+2,22%
4.14
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εκπαραθυρώνουν τη Volkswagen

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρωτοστατούν στην ταχεία στροφή της χώρας προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βάζοντας τη Volkswagen σε τροχιά για το χειρότερο έτος πωλήσεων της στην Κίνα από το 2012. Η ανάλυση αυτή βασίζεται στα στοιχεία του CNBC για τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους. Ωστόσο, ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι μόνος στις δυσκολίες του, σύμφωνα με την ανάλυση που έγινε για 10 παγκόσμιες μάρκες αυτοκινήτων.

Ηλεκτρικά οχήματα: Τρέμει η θέση της Volkswagen στην κινεζική αγορά 

Η Nissan βρίσκεται επίσης σε τροχιά για τη χειρότερη χρονιά της στην κινεζική αγορά από το 2009, ενώ και η Hyundai αναμένεται να καταγράψει τις χαμηλότερες πωλήσεις τουλάχιστον από το 2009, ίσως και νωρίτερα. Οι μειώσεις αυτές προκύπτουν καθώς η Κίνα έχει μεταβεί γρήγορα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα ενεργειακά οχήματα. Είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά μπαταριών και υβριδικών αυτοκινήτων που έχουν καταλάβει η Tesla και εγχώριες μάρκες όπως η BYD.

Στην Κίνα τα νέα ενεργειακά οχήματα αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα μέχρι στιγμής φέτος. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, η οποία προβλέπει επίσης ότι η τοπική αγορά αυτοκινήτων θα αυξηθεί κατά 20% τον Νοέμβριο σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία
Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία

Ενώ η Volkswagen παραμένει μακράν ένας γίγαντας στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, με περίπου 3 εκατ. οχήματα να πωλούνται ετησίως, η γερμανική μάρκα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στα ηλεκτρικά οχήματα. Τον Ιούλιο η εταιρεία επένδυσε περίπου 700 εκατ. δολάρια στην κινεζική Xpeng για να αναπτύξουν από κοινού δύο ηλεκτρικά οχήματα για την Κίνα.

Η BYD πούλησε περισσότερα από 1 εκατ. αυτοκίνητα για πρώτη φορά το 2022 και βρίσκεται σε πορεία για 2,5 εκατ. πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα φέτος, σύμφωνα με το CNBC. Η Toyota, η οποία έχει δυσκολευτεί στη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βρίσκεται στη χειρότερη χρονιά συνολικών πωλήσεων στην Κίνα από το 2020, με περίπου 1,8 εκατ. πωλήσεις οχημάτων.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσεται ταχύτερα από τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς, δήλωσε ο Alvin Liu, αναλυτής στο γραφείο της Canalys στη Σαγκάη. Επισήμανε ότι με περίπου 2 ή 3 εκατομμύρια πωλήσεις, η BYD πρόκειται να καταλάβει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας.

Οι ξένες μάρκες ξεθωριάζουν στην Κίνα

Οι ξένες μάρκες γίνονται λιγότερο δημοφιλείς στους Κινέζους καταναλωτές όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι περιορισμοί πινακίδων κυκλοφορίας σε μεγάλες πόλεις, όπως το Πεκίνο, δίνουν κίνητρα στους ντόπιους να αγοράζουν ηλεκτρικά αντί για παραδοσιακά αυτοκίνητα, που κινούνται με καύσιμο.

Μια έρευνα της Bernstein σε περισσότερους από 1.500 καταναλωτές στην Κίνα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο διαπίστωσε ότι η BYD ήταν η κορυφαία μάρκα που θα εξέταζαν οι Κινέζοι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Tesla ήταν η επόμενη, ακολουθούμενη από τη Nio.

Όσον αφορά τις προτιμήσεις για την επόμενη αγορά αυτοκινήτου, «εκτός από την Tesla, όλες οι ξένες μάρκες είδαν τις βαθμολογίες πρόσφυσης της μάρκας τους να μειώνονται από έτος σε έτος, εκ των οποίων οι ιαπωνικές μάρκες (π.χ. Toyota, Honda, Nissan) έπεσαν περισσότερο», αναφέρει η έκθεση.

«Ο νεότερος πληθυσμός είδε επίσης μείωση του ενδιαφέροντος για παραδοσιακές μη γερμανικές μάρκες premium και σε μικρότερο βαθμό για γερμανικές μάρκες υψηλής ποιότητας», ανέφερε η έκθεση. «Η Tesla είναι πιο ελκυστική για τους σημερινούς ιδιοκτήτες γερμανικών και άλλων premium επωνυμιών, καθώς κάνουν τη μετάβασή τους στα ηλεκτροκίνητα», αναφέρει η έκθεση Bernstein.

Τα κινέζικα EVs πάνε για παγκόσμια κυριαρχία

Η BYD αλλά και άλλες κινεζικές μάρκες πωλούν επίσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο εξωτερικό. Φέτος η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, ξεπερνώντας την Ιαπωνία και τη Γερμανία, σύμφωνα με την ανάλυση της Moody’s τον Αύγουστο.

Ως ένδειξη του πόσο μεγάλη δύναμη γίνονται οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο εξωτερικό, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων σε κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!