Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Λιμάνι Βαλτιμόρης: Οι επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία μετά το δυστύχημα

Μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από την πρόσκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα της Βαλτιμόρης, που είχε αποτέλεσμα την κατάρρευσή της, καθώς και έξι αγνοούμενους που θεωρούνται νεκροί, το Λιμάνι της Βαλτιμόρης παραμένει κλειστό μέχρι νεωτέρας. Αυτό έχει σημάνει «καμπανάκι» για τον κλάδο της ναυτιλίας και των logistics, ενώ ένας από τους κλάδους που αναμένεται να επηρεαστούν είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, αφού το λιμάνι είναι το κορυφαίο των ΗΠΑ όσον αφορά τις εισαγωγές και εξαγωγές αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, καθώς και τροχοφόρων αγροτικών οχημάτων και μηχανημάτων έργων.

Οι εταιρείες logistics άρχισαν αμέσως τις ανακατατάξεις σε άλλα λιμάνια της ανατολικής ακτής για τη διαμετακόμιση των εισαγωγών και των εξαγωγών τους. Ωστόσο, επί του παρόντος οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσιάζονται ψύχραιμοι όσον αφορά τις επιπτώσεις που θα έχει μακροπρόθεσμα το κλείσιμο του λιμανιού.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz USA, Δημήτρης Ψυλλάκης, δήλωσε για παράδειγμα στο CNBC την Τρίτη ότι η Βαλτιμόρη ήταν ένα από τα τέσσερα κέντρα διανομής της γερμανικής εταιρείας στις ΗΠΑ, αλλά ότι άλλα λιμάνια εισόδου, όπως το Brunswick της Τζόρτζια, θα βοηθούσαν να μειωθούν οι πιέσεις στις εισαγωγές. «Είναι πολύ νωρίς για να δούμε τις επιπτώσεις, η κατάσταση είναι ακόμα σε εξέλιξη και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι θα βρούμε τρόπους να προμηθεύσουμε τα οχήματα στην αγορά, αλλά είναι ακόμα πολύ νωρίς για να κρίνουμε», δήλωσε ο κ. Ψυλλάκης.

Η Volkswagen Group of America, θυγατρική της γερμανικής Volkswagen, δήλωσε ότι δεν αναμένει αντίκτυπο στις λειτουργίες των πλοίων, καθώς οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στην πλευρά της ακτής της γέφυρας, αλλά ότι μπορεί να αντιμετωπίσει καθυστερήσεις στις μεταφορές φορτηγών λόγω της εκτροπής των κυκλοφοριακών ροών στην περιοχή. «Πέρυσι παραλάβαμε, επεξεργαστήκαμε και στείλαμε περίπου 100.000 οχήματα μέσω Βαλτιμόρης για τους αντιπροσώπους των ΗΠΑ στις μάρκες VW, Audi, Lamborghini και Bentley που βρίσκονται στις βορειοανατολικές και μεσοατλαντικές ΗΠΑ», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Παράλληλα, η σουηδική Volvo Group δήλωσε ότι δεν αναμένει σημαντικές επιπτώσεις, αλλά ελέγχει τις εγκαταστάσεις παραγωγής της στις ΗΠΑ.

Οι αμερικανικές εταιρείες General Motors και Ford, καθώς και οι ιαπωνικές Toyota, Nissan και Mitsubishi δήλωσαν ότι αξιολογούν την κατάσταση και ότι πιθανότατα θα χρειαστεί να εκτρέψουν τις δραστηριότητές τους, αλλά ότι δεν αναμένουν σημαντικές διαταραχές. «Παρ’ όλο που η Βαλτιμόρη δεν είναι πρωταρχικό λιμάνι για τις δραστηριότητές μας στη Βόρεια Αμερική, θα υπάρξει κάποια επίπτωση, κυρίως στις εξαγωγές οχημάτων. Προς το παρόν δεν αναμένουμε σημαντική διακοπή, αλλά αξιολογούμε την κατάσταση προσεκτικά για να καθορίσουμε τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις και τα αντίμετρα», δήλωσε η Toyota.

Λιμάνι Βαλτιμόρης: Πιθανές οι καθυστερήσεις σε εξαρτήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης διακίνησε πέρυσι 847.158 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, σύμφωνα με το γραφείο του κυβερνήτη του Μέριλαντ. Η εκτροπή για διάφορα εμπορεύματα σε άλλα λιμάνια -όπως αυτά της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, του Νόρφολκ, της Τζόρτζια και της Νότιας Καρολίνας- φαίνεται επί του παρόντος ως το επικρατέστερο σενάριο, που όμως θα αυξάνει τους χρόνους ταξιδιού.

Ο Christian Roeloffs, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας logistics Container xChange, δήλωσε ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι «μια κρίσιμη πύλη για εξειδικευμένο φορτίο και διακίνηση χύδην φορτίων, που χρησιμεύει ως βασικός κρίκος σε πολλές αλυσίδες εφοδιασμού. Οι καθυστερήσεις στη διακίνηση φορτίων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ελλείψεις αποθεμάτων, επηρεάζοντας τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε έγκαιρες παραδόσεις, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία απαιτεί συναρμολογήσεις που προέρχονται από διάφορα μέρη του κόσμου», πρόσθεσε ο Roeloffs.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!