Γ.Δ.
1438.44 -0,88%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-1,84%
9.05
CNLCAP
-0,66%
7.5
DIMAND
-0,12%
8.21
NOVAL
+0,65%
2.788
OPTIMA
+0,84%
12.06
TITC
+0,49%
30.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.476
ΑΒΕ
-3,63%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.155
ΑΚΡΙΤ
+22,45%
0.9
ΑΛΜΥ
+2,36%
2.825
ΑΛΦΑ
-0,03%
1.6175
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,20%
11.54
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.64
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.82
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,96%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+0,37%
1.345
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,44%
16.48
ΔΑΑ
-0,52%
8.112
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-1,26%
10.97
ΔΟΜΙΚ
-7,24%
4.1
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,67%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,59%
1.545
ΕΕΕ
-0,87%
31.8
ΕΚΤΕΡ
-4,84%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-3,81%
2.27
ΕΛΛ
+1,09%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,62%
2.39
ΕΛΠΕ
-0,78%
8.26
ΕΛΣΤΡ
-3,91%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,81%
1.736
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.884
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,90%
1.34
ΕΤΕ
-2,42%
7.978
ΕΥΑΠΣ
-0,95%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-0,42%
2.148
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.05
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-0,94%
0.3675
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
5.03
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.79
ΙΝΛΟΤ
-1,77%
1.108
ΙΝΤΕΚ
-2,01%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,30%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-2,46%
1.19
ΙΝΤΚΑ
-4,60%
3.32
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-4,01%
1.315
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,79%
0.502
ΚΟΥΑΛ
-6,25%
1.2
ΚΟΥΕΣ
-0,74%
5.36
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
-4,51%
1.165
ΛΑΒΙ
-0,88%
0.899
ΛΑΜΔΑ
-0,75%
6.6
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.955
ΛΕΒΚ
-10,39%
0.276
ΛΕΒΠ
+0,69%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-3,47%
2.78
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,26%
3.775
ΜΙΝ
+0,81%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,95%
25.12
ΜΟΝΤΑ
-2,87%
3.39
ΜΟΤΟ
+0,35%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,59%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-0,27%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-2,08%
35.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,63%
0.964
ΞΥΛΚ
-1,52%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
-2,78%
21
ΟΛΠ
-0,98%
25.35
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
+1,50%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.93
ΟΤΕ
-0,29%
13.68
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.58
ΠΑΙΡ
-0,46%
1.085
ΠΑΠ
+0,81%
2.49
ΠΕΙΡ
-1,57%
3.76
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.38
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.915
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+9,52%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,45%
4.75
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.655
ΣΑΡ
+0,72%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-0,54%
1.83
ΣΠΕΙΣ
-1,18%
6.72
ΣΠΙ
-2,02%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,85%
18.76
ΤΖΚΑ
-4,33%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,70%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,82%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-10,00%
0.216
ΦΡΛΚ
+0,88%
4.03
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.66

Απόβαση κινεζικών EVs στην Τουρκία

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery, προκειμένου οι κινέζικες μάρκες να πραγματοποιήσουν επενδύσεις σε εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων. Τα νέα εργοστάσια που προγραμματίζουν οι κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν στην Τουρκία, θα έχουν καθοριστικό ρόλο στην εξάπλωση των κινέζικων μοντέλων στην τουρκική και την ευρωπαϊκή αγορά τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Παράλληλα, η Τουρκία βρίσκεται και σε χωριστές διαπραγματεύσεις με την κινεζική εταιρεία SAIC, στην οποία ανήκει η MG και η Great Wall. «Θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε τις συνομιλίες το συντομότερο δυνατό. Έχουμε κάνει πολύ δρόμο και με τους δύο» δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Φατίχ Κασίρ στο Bloomberg σε συνέντευξή του στην Άγκυρα.

Η συγκεκριμένη κίνηση θα μπορούσε να δώσει στους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων ευκολότερη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία η Τουρκία έχει συνάψει συμφωνία τελωνειακής ένωσης. Η Τουρκία αποτελεί μια σημαντική αγορά από μόνη της, με τα EV να αποτελούν το 7,5% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2023.

Στόχος 180.000 EVs έως το 2025 στην Τουρκία

Η εθνική ρυθμιστική αρχή της αγοράς ενέργειας της Τουρκίας αναμένει ότι ο αριθμός των EV στη χώρα θα αυξηθεί και θα πλησιάσει τις 180.000 μονάδες έως το 2025. Ο ερευνητής BMI προβλέπει ότι το μερίδιο των EVs στις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων της Τουρκίας θα φτάσει το 30,4% το 2032.

Από τη μεριά του ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, Michael Shu, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είδε έναν χώρο όπου θα μπορούσε να εγκατασταθεί το δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της κινεζικής μάρκας το 2025, εκτός από το εργοστάσιο που κατασκευάζεται ήδη στην Ουγγαρία.

Οι ευρωπαϊκές επενδύσεις μπορεί να βοηθήσουν την BYD να αποφύγει τυχόν νέους δασμούς εισαγωγής που προκύπτουν από έρευνα της ΕΕ για κρατικές επιδοτήσεις στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Τουρκία επιβάλλει επίσης πρόσθετους φόρους στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στο εξωτερικό.

Η Άγκυρα προσπαθεί να προστατεύσει την Togg -την πρώτη εγχώρια κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας- από τον εσωτερικό ανταγωνισμό μέχρι να κυριαρχήσει μια νέα τούρκικη μάρκα στην εγχώρια αγορά. Η αγορά αυτοκινήτων της Τουρκίας είναι η τέταρτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη από το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με στοιχεία του Automotive News Europe. Σημειώνεται ότι η Togg και η κινεζική εταιρεία Farasis Energy κατασκευάζουν επίσης ένα εργοστάσιο μπαταριών στη βορειοδυτική πόλη της Προύσας στην Τουρκία στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας.

Σε κάθε περίπτωση, μια τελική επενδυτική απόφαση από οποιαδήποτε από τις δύο κινεζικές εταιρείες θα ήταν πολύ σημαντική για την τουρκική κυβέρνηση, η οποία προσπαθεί εδώ και χρόνια να αξιοποιήσει την τοποθεσία της που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη για να προσελκύσει ξένες επενδύσεις στον μεταποιητικό της τομέα, χωρίς μέχρι στιγμής μεγάλη επιτυχία. Μια αξιοσημείωτη απώλεια ήταν η απόφαση του Ομίλου Volkswagen να εγκαταλείψει μια προγραμματισμένη επένδυση στο εργοστάσιο, καθώς η στρατιωτική δράση της Τουρκίας στη βόρεια Συρία προκάλεσε διεθνή κατακραυγή το 2019.

Διαβάστε επίσης:

Viva: Τι λέει η δικαστής για τη διαμάχη JP Morgan και WRL

JYSK: Τα μεγέθη και το πλάνο για το αντίπαλο δέος της ΙΚΕΑ

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για το πρόγραμμα Απόλλων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!