Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Κίνα: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εισηγούνται “αντίποινα” στην ΕΕ

Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες προέτρεψαν την κυβέρνηση της χώρας να αυξήσει τους δασμούς στα εισαγόμενα ευρωπαϊκά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ως αντίποινα για τους περιορισμούς των Βρυξελλών στις εξαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την κρατική εφημερίδα Global Times.

Οι κινεζικές αρχές υπαινίχθηκαν αντίποινα μετά την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι θα επιβάλει δασμούς κατά των επιδοτήσεων έως και 38,1% στα εισαγόμενα EV, αναφέρει το Reuters.

Σε μια συνεδρίαση κεκλεισμένων των θυρών στις 18 Ιουνίου, η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας «κάλεσε την κυβέρνηση να υιοθετήσει σταθερά αντίμετρα (και) πρότεινε να εξεταστεί θετικά η αύξηση του προσωρινού δασμού στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού», σύμφωνα με την έκθεση.

Η συνάντηση οργανώθηκε από το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας στο Πεκίνο και συμμετείχαν η SAIC και η BYD. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen Group, BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault και Porsche ήταν επίσης παρούσες, αναφέρει το Automotive News Europe.

Ο κύριος στόχος της συνάντησης ήταν να ασκηθεί πίεση στην Ευρώπη για να αναθεωρήσει την απόφασή της σχετικά με τους δασμούς στα κινέζικα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην ΕΕ.

Οι γνώστες του κλάδου λένε ότι τόσο η Ευρώπη όσο και η Κίνα έχουν λόγους να θέλουν να συνάψουν συμφωνία τους επόμενους μήνες για να αποκλιμακωθούν οι εντάσεις και να αποφευχθεί η προσθήκη δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέο κόστος για τους κινέζους κατασκευαστές EV, καθώς η διαδικασία της ΕΕ επιτρέπει την αναθεώρηση.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε στις 19 Ιουνίου ότι εξετάζει την κατάσταση «με σκοπό να συζητήσει εάν μπορεί να βρεθεί μια αμοιβαία αποδεκτή λύση».

Η εμπορική πολιτική της ΕΕ γίνεται όλο και πιο προστατευτική εν μέσω ανησυχιών ότι το αναπτυξιακό μοντέλο της Κίνας θα μπορούσε να πλημμυρίσει τα 27 μέλη της ΕΕ, από φθηνά αγαθά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς οι κινεζικές εταιρείες προσπαθούν να ενισχύσουν τις πωλήσεις στο εξωτερικό, λόγω της χαμηλής ζήτησης στο εσωτερικό.

Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 12 Ιουνίου ότι θα επιβάλει δασμούς κατά των επιδοτήσεων έως και 38,1% στα εισαγόμενα κινεζικά EV από τον Ιούλιο ακολούθησε την κίνηση των Ηνωμένων Πολιτειών να αυξήσουν τους δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα τον Μάιο και ανοίγει ένα νέο μέτωπο στον εμποορικό πόλεμο της Δύσης με το Πεκίνο.

Οι Global Times ανέφεραν για πρώτη φορά στα τέλη του περασμένου μήνα ότι ένα ερευνητικό κέντρο αυτοκινήτων που συνδέεται με την κινεζική κυβέρνηση πρότεινε στην Κίνα να αυξήσει τους δασμούς εισαγωγής στα εισαγόμενα σεντάν και SUV βενζίνης με κινητήρες μεγαλύτερους από 2,5 λίτρα στο 25%, από το τρέχον ποσοστό του 15%.

Η ίδια εφημερίδα τον περασμένο μήνα άφησε να εννοηθεί επίσης ότι κινεζικές εταιρείες σχεδίαζαν να ζητήσουν από τις αρχές να ξεκινήσουν έρευνα αντιντάμπινγκ για ευρωπαϊκά προϊόντα χοιρινού κρέατος, την οποία το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα αναλάβει. Προέτρεψε επίσης το Πεκίνο να εξετάσει τις εισαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων στην ΕΕ, αναφέρει το Automotive News Europe.

Οι εξαγωγές επιβατικών οχημάτων με κινητήρες μεγαλύτερους από 2,5 λίτρα από την Ευρώπη στην Κίνα ανήλθαν συνολικά σε 196.000 μονάδες το 2023, αυξημένες κατά 11% από έτος σε έτος, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association.

Τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, οι εξαγωγές τέτοιων οχημάτων από την Ευρώπη στην Κίνα ανήλθαν σε 44.000 μονάδες, μειωμένες κατά 12% σε σχέση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της ΕΕ στην Κίνα ανήλθαν σε 19,4 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, ενώ το μπλοκ της ΕΕ αγόρασε 9,7 δισεκατομμύρια ευρώ ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της ΕΕ.

Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 30% των πωλήσεων των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και η Γερμανία είναι μακράν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων με κινητήρες 2,5 λίτρων και άνω, έχοντας αποστείλει στην Κίνα οχήματα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την αρχή του τρέχοντος έτους, αναφέρει το Automotive News Europe.

Τα μεγάλα SUV GLE-Class της Mercedes-Benz, τα σεντάν S-Class και το Cayenne της Porsche είναι τα τρία πιο δημοφιλή εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Ευρώπη στην Κίνα. Αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα πέμπτο των συνολικών 155.841 εισαγόμενων αυτοκινήτων ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων τους πρώτους πέντε μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της China Merchants Bank International.

Η Σλοβακία είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος προμηθευτής στην Κίνα και ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής αυτοκινήτων με μεγάλους κινητήρες της ΕΕ. Φέτος εξήγαγε SUV αξίας 803 εκατομμυρίων δολαρίων.

Οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιαπωνία εξάγουν επίσης μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων με κινητήρες μεγαλύτερους από 2,5 λίτρα και πιθανώς θα επωφεληθούν περισσότερο από την προτεινόμενη αύξηση των δασμών.

Διαβάστε επίσης:

Telecoms: Από τις υψηλότερες στην Ευρώπη οι χρεώσεις στην Ελλάδα

Μόνο το 50% των επαγγελματιών έχει συνδεθεί με το IRIS

Αδειοδοτικά κωλύματα καθυστερούν την ανάπτυξη δικτύων στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!