Γ.Δ.
1478.69 +0,98%
ACAG
-0,51%
5.8
CENER
-0,10%
9.6
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-2,53%
8.85
NOVAL
0,00%
2.76
OPTIMA
+1,34%
12.12
TITC
-0,49%
30.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+2,25%
1.452
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,66%
2.26
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+3,87%
3.09
ΑΛΦΑ
+2,09%
1.713
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+1,10%
11.95
ΑΣΚΟ
+0,72%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-21,64%
9.56
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,21%
6
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+3,03%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,63%
8
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
-0,26%
11.51
ΔΟΜΙΚ
+1,77%
3.45
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.32
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.51
ΕΕΕ
+1,35%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+5,50%
4.315
ΕΛΒΕ
-3,64%
5.3
ΕΛΙΝ
+1,86%
2.19
ΕΛΛ
-0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,72%
2.095
ΕΛΠΕ
+1,20%
7.61
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.28
ΕΛΤΟΝ
-0,68%
1.758
ΕΛΧΑ
+1,40%
1.88
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,15%
1.31
ΕΤΕ
+1,13%
8.394
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+1,28%
2.217
ΕΧΑΕ
+0,73%
4.8
ΙΑΤΡ
-2,01%
1.705
ΙΚΤΙΝ
+2,43%
0.421
ΙΛΥΔΑ
-1,16%
1.7
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,84%
6.02
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,73%
3.435
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-2,52%
1.55
ΚΕΠΕΝ
+9,71%
1.92
ΚΛΜ
-0,99%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,16%
1.222
ΚΟΥΕΣ
+1,94%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,88%
11.3
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-2,56%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,40%
7.4
ΛΑΜΨΑ
-0,55%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,48%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+0,76%
2.66
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,80%
3.8
ΜΙΝ
0,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,43%
23.56
ΜΟΝΤΑ
+7,14%
3.75
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.755
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.36
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,84%
36.62
ΝΑΚΑΣ
-1,47%
2.68
ΝΑΥΠ
+1,74%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.28
ΞΥΛΠ
+3,88%
0.428
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
+1,10%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,51%
15.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,19%
14.46
ΟΤΟΕΛ
+1,90%
11.82
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,00%
3.939
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+0,74%
4.1
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,80%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
6.6
ΠΡΟΦ
0,00%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+3,16%
1.96
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,46%
0.348
ΣΙΔΜΑ
-0,90%
1.645
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+2,99%
0.69
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,16%
19.23
ΤΖΚΑ
-0,33%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+4,56%
4.13
ΧΑΙΔΕ
+0,75%
0.67

Από το 2025 θα μπουν στην αγορά ηλεκτροκίνητα ΙΧ σε προσιτές τιμές

Οι απόψεις διίστανται για τη χρονική στιγμή που η αγορά της ηλεκτροκίνησης θα αρχίσει να ανταπεξέρχεται στις προσδοκίες του κλάδου και των κυβερνώντων στην Ε.Ε που προασπίζονται την πράσινη μετάβαση. Σε κάθε περίπτωση, η προσφορά EVs σε ελκυστικότερες τιμές αναμένεται μέσα στο επόμενο έτος.

Απογοητευτικές είναι, σε αυτή τη φάση, οι συνθήκες στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη (EVs) καθώς οι καταναλωτές αποθαρρύνονται, κατά κύριο λόγο, από τις υψηλές τιμές αλλά και τα εμπόδια στην επαναφόρτιση των οχημάτων καθώς τα δίκτυα δεν έχουν εξελιχθεί ακόμη. Μετά δε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από την Κίνα, οι επιλογές των καταναλωτών συρρικνώνονται εκ των πραγμάτων σε πιο δαπανηρές λύσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η μη κυβερνητική οργάνωση που προωθεί τις μετακινήσεις με βιώσιμους τρόπους, εκτιμά πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ακριβά EVs μέχρι να τεθούν σε εφαρμογή οι αυστηρότεροι κανόνες της Ε.Ε για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) μέσα στον επόμενο χρόνο. Ως εκ τούτου αναμένεται οι πωλήσεις των EVs να επιταχυνθούν μέσα στο 2025, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προωθούν φθηνότερα μοντέλα που να ικανοποιούν το νέο κανονιστικό πλαίσιο.

«Οι κανόνες της Ευρώπης για την κυκλοφορία μοντέλων που να μην προκαλούν φθορά στο περιβάλλον θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις των EVs σε πιο προσιτές τιμές» σχολιάζει ο Λουσιέν Μαθιέ, υπεύθυνος για την αυτοκίνηση στη Τ&Ε, η οποία διατηρεί την έδρα της στις Βρυξέλλες. Πληροφορίες θέλουν τις Volkswagen, Stellantis και Renault να σχεδιάζουν την κυκλοφορία μοντέλων σε τιμές της τάξεως των 25.000 ευρώ από το επόμενο έτος.

Από την άλλη πλευρά,  οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη προβλέπεται πως θα είναι κατά εννέα εκατομμύρια λιγότερα οχήματα έναντι αρχικών προβλέψεων, σύμφωνα με την UBS. Παρόλα αυτά, η ελβετική τράπεζα θεωρεί πως τα EVs  θα εξελιχθούν στη βασική επιλογή για τους καταναλωτές μέχρι το 2030.

Αλλά, η UBS αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για τις πωλήσεις του 2030 στα 8,3 εκατ. EVs από τα 9,6 εκατ. που είχε υπολογίσει αρχικά. Μέσα στο 2024, οι πωλήσεις προβλέπεται να φθάσουν τα 2,3 εκατ. οχήματα έναντι αρχικής πρόβλεψης για 2,5 εκατ., ενώ στο 2025 θα περιοριστούν στα 2,9 εκατ. EVs από 3,6 εκατ. Η UBS διαβλέπει πως 5,7 εκατ. οχήματα θα αφομοιωθούν από την ευρωπαϊκή αγορά το 2028 έναντι των 7,5 εκατ. που προέβλεπε αρχικά. «Η αδυναμία ευχέρειας είναι ο βασικός λόγος που διατηρεί σε στασιμότητα την αγορά των EVs», ανέφερε η UBS σε έκθεση της.

Παρόμοια είναι η θέση της Schmidt Automative Research, η οποία εκτιμά πως οι πωλήσεις EVs στη δυτική Ευρώπη θα φθάσουν τα 8,4 εκατ. οχήματα μέχρι το 2030, δηλαδή θα καλύπτουν το 60% της συνολικής αγοράς. Στη γενικότερη υποχώρηση αυτοκινήτων που σημειώθηκε στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Μάιου, το μερίδιο των EVs μειώθηκε κατά μια ποσοστιαία μονάδα στο 14% του συνόλου.

Διαβάστε επίσης:

Οι CEOs αποκαλύπτουν: Οι φόβοι και οι προσδοκίες για το 2024

“Παιχνίδι” μίμησης των ενηλίκων: Το καταναλωτικό φαινόμενο Sephora Kids

Ενέργεια: Ο χορός των deals “υψηλής τάσης” στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!