Γ.Δ.
1416.38 -0,22%
ACAG
+0,37%
5.36
BOCHGR
-0,22%
4.52
CENER
+0,92%
8.73
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,11%
9.15
NOVAL
-1,23%
2.4
OPTIMA
-0,31%
12.8
TITC
+3,39%
35.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.422
ΑΒΕ
+1,10%
0.459
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+4,48%
0.7
ΑΛΜΥ
+2,94%
3.5
ΑΛΦΑ
+0,34%
1.61
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+1,02%
9.9
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.04
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
-30,00%
3.08
ΑΤΤΙΚΑ
-0,95%
2.08
ΒΙΟ
+0,57%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+0,61%
1.655
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,56%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.4
ΔΑΑ
+0,59%
7.836
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,57%
12.23
ΔΟΜΙΚ
+6,81%
3.06
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,33%
0.301
ΕΒΡΟΦ
-1,78%
1.38
ΕΕΕ
-0,65%
33.4
ΕΚΤΕΡ
+7,93%
1.578
ΕΛΒΕ
-0,42%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,11%
1.752
ΕΛΠΕ
+0,37%
6.84
ΕΛΣΤΡ
+1,47%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.854
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.772
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,15%
1.19
ΕΤΕ
-1,04%
7.258
ΕΥΑΠΣ
-2,45%
3.18
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,03%
1.9995
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.39
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-0,61%
0.324
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.7
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.84
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.39
ΙΝΛΟΤ
+1,10%
0.92
ΙΝΤΕΚ
+0,69%
5.84
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-2,38%
1.025
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.78
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.26
ΚΕΠΕΝ
+8,91%
2.2
ΚΛΜ
+0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+1,96%
0.417
ΚΟΥΑΛ
+3,27%
1.074
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.69
ΚΡΙ
-2,02%
14.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.934
ΛΑΒΙ
-2,01%
0.779
ΛΑΜΔΑ
-0,97%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.76
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
+0,91%
44.4
ΜΙΓ
-1,16%
3.4
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,48%
19.84
ΜΟΝΤΑ
+1,67%
3.65
ΜΟΤΟ
-0,59%
2.545
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,13%
24.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,12%
33.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,71%
0.85
ΞΥΛΚ
0,00%
0.261
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,90%
20.6
ΟΛΠ
0,00%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
+0,53%
15.08
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
-1,38%
15.02
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.74
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,83%
3.818
ΠΕΡΦ
+1,40%
5.81
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,75%
3.97
ΠΛΑΚΡ
-2,00%
14.7
ΠΡΔ
+1,53%
0.266
ΠΡΕΜΙΑ
+1,68%
1.212
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.26
ΡΕΒΟΙΛ
+0,92%
1.65
ΣΑΡ
+0,55%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,48%
0.342
ΣΙΔΜΑ
-3,48%
1.525
ΣΠΕΙΣ
-0,70%
5.7
ΣΠΙ
+1,86%
0.548
ΣΠΥΡ
-4,72%
0.121
ΤΕΝΕΡΓ
+0,15%
19.77
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,36%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
+0,27%
3.78
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

EE: Πτώση 18,3% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο

Σημαντική μείωση σημειώθηκε στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην ΕΕ. Η πτώση αγγίζει το 18,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023 και αποτελεί μια ανησυχητική αρνητική εξέλιξη που έχει επηρεάσει όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο μειωμένος όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν τον Αύγουστο 2024, καθώς και η απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων να προχωρήσουν στην απόκτηση αυτοκινήτου, θα επιφέρουν αλλαγές και αναδιαρθρώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ήδη έχει ανακοινωθεί ότι το γκρουπ VW, εφαρμόζει ένα πρόγραμμα περικοπής του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει ακόμη και το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.

Η μείωση των ταξινομήσεων τον Αύγουστο 2024, οφείλεται κυρίως στην έντονη πτωτική τάση στις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ. Ειδικότερα στη Γερμανία η πτώση ήταν -27,8%, στη Γαλλία -24,3%, στην Ιταλία -13,4% και στην Ισπανία -6,5%. Ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει την απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ότι το μερίδιο αγοράς των BEV μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο.

Το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,4%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στο οκτάμηνο έφθασε σχεδόν τις 7,2 εκατομμύρια μονάδες.

Στο οκτάμηνο, η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν σχεδόν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).

Τον Αύγουστο 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτή η εξέλιξη έχει σαν αποτέλεσμα ο Αύγουστος 2024 να είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας πτώσης των πωλήσεων αυτών των αυτοκινήτων φέτος, ενώ πέρσι υπήρχαν σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις στις πωλήσεις τους.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων κατέγραψαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.

Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους. Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν κέρδη: η Ισπανία (+12,6%), η Γαλλία (+12,5%) και η Ιταλία (+2,5%), ενώ η Γερμανία (-0,1%) παρέμεινε σταθερή. Το μερίδιο αγοράς υβριδικού-ηλεκτρικού ρεύματος έφτασε το 31,3%, από 24% τον Αύγουστο του 2023.

Τον Αύγουστο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,1%, και οι τέσσερις βασικές αγορές καταγράφουν σημαντική πτώση: Γαλλία (-36,6%), Ιταλία (-18,8%), Ισπανία (-17,4%) και Γερμανία (-7,4%). Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Αύγουστο να κατέχει μερίδιο 11,2%.

Διαβάστε επίσης

Το σχέδιο για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΕΤΑΔ

Τατιάνα Μπακαλτσούκ: Αιματηροί μπελάδες για την πιο πλούσια Ρωσίδα

Motor Oil: Η επόμενη μέρα μετά την πυρκαγιά στο διυλιστήριο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!