Έχασε την πρωτιά στην ελληνική αγορά η Tesla από την BYD. Η κινεζική εταιρεία, σύμφωνα με τον διαδικτυακό τόπο evstats.gr, εμφανίζει μερίδιο αγοράς 21,7% για το 2025, από 17,8% που ήταν το 2024 και σχεδόν μηδενικό που ήταν το 2023. Το μερίδιο της αμερικανικής Tesla, που, κυριαρχούσε για περισσότερο από μια πενταετία στην ελληνική αγορά, υποχώρησε από 28,9% το 2023 σε 22,8% πέρυσι, ενώ φέτος φέτος κινείται στο 13,8%.
Πρόκειται για μια σημαντική ανακατάταξη στην ελληνική αγορά των πλήρως ηλεκτροκινούμενων οχημάτων, η οποία έχει τις ρίζες της αφενός μεν στις πολύ χαμηλότερες τιμές της BYD, αφετέρου δε στις κακές επιλογές του Έλον Μασκ στις ΗΠΑ. Ο ιδρυτής της Tesla, δίνοντας έμφαση στην πολιτική και λιγότερο στη βιομηχανία, μαζί με τις αμφισβητούμενες από πολλούς θεωρίες και απόψεις του, έκανε τους καταναλωτές να στρέψουν την πλάτη τους στα οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η μείωση αυτή των πωλήσεων των οχημάτων Tesla φυσικά δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αλλά πανευρωπαϊκό. Η αμερικανική εταιρεία έφτασε να υποχωρεί τον μήνα Απρίλιο σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές κατά μέσο όρο 49%. Το μερίδιό της δε στη συνολική ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώθηκε από 1,3% σε 0,7% τον περασμένο Απρίλιο.
H BYD, η Tesla και οι άλλοι παίκτες στην ελληνική αγορά ηλεκτροκίνησης
Ειδικά στην ελληνική αγορά, η υπόθεση της ηλεκτροκίνησης φαίνεται να αποτελεί αμερικανικό-ασιατικό ανταγωνισμό, κυρίως μεταξύ των Tesla και BYD. Ωστόσο, μερίδιο αγοράς στα ηλεκτροκίνητα οχήματα διεκδικεί τώρα και η Hyundai, η οποία μάλιστα στο β’ τρίμηνο του 2025 πλασαρίστηκε στην 3η θέση της αγοράς, πίσω από την Tesla και πιο ψηλά από τη Volvo. Για το σύνολο, πάντως, του έτους η κορεατική εταιρεία βρίσκεται στην 4η θέση με μερίδιο 7,34%, πολύ κοντά σε εκείνο της Volvo, που ανέρχεται σε 7,94%.
Φαίνεται ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές χάνουν κατά κράτος στην εγχώρια αγορά των πλήρως ηλεκτροκινούμενων οχημάτων. Ουσιαστικά, βρίσκονται πολύ μακριά από τους Ασιάτες και Αμερικανούς, με την BMW να βρίσκεται στην 5η θέση της κατάταξης με μερίδιο 4,4%. Η Citroen/DS ακολουθεί με μερίδιο 3,8%. Ακόμη πιο κάτω βρίσκεται η VW με μερίδιο 2,7%.
Ανεβάζουν στροφές οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Εν τω μεταξύ, η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα φαίνεται να ξαναβρίσκει τον βηματισμό της. Έπειτα από ένα δειλό ξεκίνημα κατά τους δύο πρώτους μήνες του έτους, οι πωλήσεις αυτοκινήτων τους τελευταίους τρεις μήνες έχουν θεριέψει. Μάλιστα, ο Μάιος που έφυγε έφερε ρεκόρ πωλήσεων 15ετίας. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων ξεπέρασαν τις 15.000 μέσα σ’ έναν μήνα.
Έτσι, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής των πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα μας, από -15% που ήταν στο πρώτο δίμηνο του έτους, περιορίστηκε στο πεντάμηνο στο -4%. Και εφόσον συνεχίσει έτσι, δεν αποκλείεται να έχουμε φέτος το 5ο κατά σειρά έτος αύξησης των πωλήσεων αυτοκινήτων.
Μία στις δύο πωλήσεις αυτοκινήτων είναι υβριδικά
Πέρυσι πουλήθηκαν 137.130 οχήματα και φέτος, χωρίς να έχουμε συμπληρώσει 6μηνο, έχουν πωληθεί 66.039. Το 2025 η μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις αυτοκινήτων έχει περιέλθει στα υβριδικά αυτοκίνητα, με το μερίδιό τους να φτάνει στο 55%.
Ένα επιπλέον 5,5% αντιστοιχεί στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο περίπου 40% στα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης (ICE). Ωστόσο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα evstats.gr, το μερίδιο των αυτοκινήτων με μηχανές εσωτερικής καύσης για το 2025 είναι το χαμηλότερο στην τελευταία πενταετία και σίγουρα συνιστά ιστορικό χαμηλό δεκαετιών.
Στο νέο αυτό τοπίο αδιαμφισβήτητος ηγέτης είναι η Toyota, με μερίδιο για τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους πάνω από 15%. Ακολουθούν η Peugeot με μερίδιο 9,7% και η Hyundai με μερίδιο 6,8%.